Spring naar bijdragen

Een mooie dag!


Phaedra

Aanbevolen berichten

Hoi Phaedra!

Goed om te horen dat je lekker in je vel zit en goed gaat qua niet drinken. Jouw verhaal is op deze manier wel wat anders dan van een aantal anderen, lijkt het.

Mooi dat het ook zo relatief makkelijk lijkt te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks!!

 

En dit is echt een groot kado voor mezelf. Zo voel ik het. Die vrijheid, er niet aan hoeven denken.. nooit meer die schaamte achteraf die je dan maar weer wegdrinkt, want wat niet (meer) weet, wat niet deert..

Het liegen en bedriegen, tegen iedereen die je lief is. En niet in de laatste plaats tegen jezelf. Je wordt er zo handig in..denk je. Niemand heeft het in de gaten dat ik lekker in mn eentje 2,5 fles wijn naar binnen heb gewerkt..ja, voel me een beetje duf, maar dat ziet niemand...denk je.....hahahaha! Echt wel..alleen mensen zeggen het niet tegen je. Durven ze niet. Soort plaatsvervangende schaamte. Nu hoor ik wel dingen..Wat zie je er goed uit! Ben je afgevallen? Zeker leuk weekend gehad, je straalt helemaal.. en dat terwijl er dan eigenlijk niks bijzonders was. Gewoon..omdat ik me lekker voel.

Het roer is om. Natuurlijk mag ik wel drinken, maar ik wil niet meer drinken.

 

Na de recente sterfgevallen ben ik nog eens extra kritisch gaan kijken naar mijn eigen gezondheid.  Deze specifieke gevallen hadden niet zozeer direct te maken met drank, maar wel met jarenlang in dezelfde patronen te leven, eenzijdige voeding, slechte voeding, weinig beweging..en als er dan iets misgaat, gaat het uiteindelijk goed mis. Deze mensen hebben zich ook jarenlang laten vergiftigen door allerlei medicatie, zonder hun levenspatroon te wijzigen. En dan is op een dag de koek op. 

 

Door mijn jarenlange drankmisbruik, heb ik mijn lichaam ook groot geweld aangedaan. Hoewel ik regelmatig gezond at en bleef sporten..op een lager niveau..merkte ik aan alles dat het niet ok was/is. Nagels, haren, teint, spieren, gewrichten, conditie, humeur, concentratie...

 

Dus, buiten het feit dat ik niet drink, ben ik ook heel serieus aan het ontzuren, heb alle processed foods in de ban gedaan en zorg voor mezelf. En weet je, ik heb er plezier in.

Werken aan mezelf. Wat is er nu mooier. En eerlijk, gezond koken kost echt niet zoveel tijd. Uitgebalanceerde gerechten binnen 20 minuten op tafel en alles kraakvers. En groente is een stuk goedkoper dan kant en klare Lasagne uit het koelvak van de buurtsuper..brr. Daarbij kan ik me nu af en toe ook een zalmmootje veroorloven. Komt neer op een fles slobberwijn en doe er 2 keer mee.

 

Ik wil hier alleen maar mee aangeven, dat stoppen met drinken een hele grote en mooie stap is naar een beter leven en als je dan zo bewust met jezelf bezig bent qua gezondheid en voeding, drank helemaal niet meer belangrijk is. Het totaalplaatje telt.

 

Tuurlijk kan er een mooi glas rode wijn bij een heerlijke maaltijd, wat ook nog eens heel gezond is, maar helaas ben ik zo'n type dat geen maat weet, de fles gaat leeg en bestel er nog eentje. Dus, lekker water.. heel soms sprankelend, dat past nu niet bij het ontzuren, maar dat kan straks wel weer. Daarbij smaakt je eten ook veel beter als je smaakpapillen niet zijn verdoofd.  

 

Ik wens jullie allen een hele fijne dag, ik ga mn baas weer verblijden :-)

 

Liefs, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En echt... zomaar Out of the Blue!!

Ik heb trek. Echt zo ongelooflijk veel trek! Begon vanmiddag op mn werk.. dacht ineens aan een koel glas pinot grigio op mn terrasje.. Belachelijk! Moest ook nog boodschappen doen.. ze stonden te lonken hoor..nog in de aanbieding ook!

Uiteraard niks gekocht en ook niks in huis, maar heb nog steeds trek :-(. Water gedronken, Staat nu water op voor thee..ga zo wat nieuws koken..maar jemig! Dit is niet grappig !!

Niet bedacht dat het mij zou gebeuren. Ik wil ook nog steeds niet, maar dat gevoel moet weg! Baal van mezelf..zo. Moest er ff uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, balen...

HALT? Hungry, Angry, Lonely, Tired?

Andere trigger?

 

Wegduwen heeft niet zoveel zin...uitzitten, 

accepteren dat het er is.

Ja makkelijk gezegd..I know...

 

En als ultieme tip hier...met je schoenen aan onder de douche gaan staan!

(Komt niet van mij)

 

En nee dat is niet grappig...maar het gaat over. Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet Kruidenthee.. ik zat gewoon een mailtje te lezen over costcenters..niet echt een trigger. Wel saai, maar die krijg ik wel vaker. Hm.

Met mn schoenen aan onder de douche, ja. Dat gaat wel helpen ja. Leidt in ieder geval af en kan ik me focussen op een paar nieuwe exemplaren ;-).

Dank voor je reactie :-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt al iets minder..maar kan me nog niet goed zetten om iets zinnigs te gaan doen. Koken bijvoorbeeld. Of dat wasje opvouwen.. ik ga er van uit dat het vanzelf weer overgaat, dus blijf ik even lekker hier hangen.

Ja, costcenters, pff gelukkig niet mijn afdeling en heb er ook maar zelden mee te maken! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Erik!

Is een mooie houvast inderdaad :-). Ik heb mezelf steeds een klusje opgelegd. En daarna mag ik weer even op de bank, op t forum gluren. Ineens is het 21.16. De tijd hier klopt nog steeds niet, maar dat is misschien voor een bepaald doel?

De trek is wel wat weg, maar ben heel onrustig. Heb ook gekookt, smaakte helaas nergens naar, maar ja. Je kunt niet alles hebben he :-(. De winkels zijn gelukkig al dicht, dus geen gevaar meer voor domme acties. En dat wil ik ook niet. Punt. Maar t voelt wel rot. Zeker omdat het zo goed ging. Ruim 3 maanden geen centje pijn en dan ineens..tss.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij is 3 maanden

ook echt een valkuil-trek-bekende

bij meer frummers.

Zit m maar uit meis, daarna heb je

een belangrijke hobbel genomen

en mag je weer even trots zijn op jezelf.

stuk chocolade os lekkere ijso met slagroom

heb je wel verdiend nu, mooie bos bloemen mag ook :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Kruidenthee,

Het gaat al een stuk beter en ik word ook wat rustiger. Zo maar eens mn boek openslaan. Heb pas ergens gelezen dat je maar 6 minuten hoeft te lezen om genoeg ontspannen te zijn om te slapen.. Nou, dat moet toch wel lukken he! :-).

Bedankt voor jullie lieve reacties. Dat sterkt me!

Welterusten voor straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig is dat hè Phaedra, ineens overvallen worden door zo'n bende hondsdolle beesten. Heb het een aantal keren meegemaakt, overigens ook rond de drie maanden, kon achteraf vaak wel wat triggers bedenken, maar die verklaarden niet de heftigheid. Ik probeer het maar niet meer te begrijpen, eens in de zoveel maanden komt het weer eens voorbij.. En alle zaken die jij deed, het er laten zijn, naar het forum komen, en vooral verder helemaal NIKS doen, vooral niks halen of aan toe geven, SUPER!!  :rose:  :rose:

 

En de volgende dag, nu dus, net zo blij als ik dan ben dat je het droog gehouden hebt?! Want erna komt dan weer een lange tijd rust bij mij, alsof de alcoholmonstertjes afdruipen uit teleurstelling en weer een tijd gaan slapen.... Maf hè, verslavingen ; )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hoop inderdaad dat dit niet al te vaak gaat voorkomen, maar heb het nu een keer gehad, dus de volgende keer is het nog wel balen, maar zal ik er niet meer zo van schrikken.

Vandaag zie ik het als nog meer motivatie om er niet meer aan te beginnen.

Heb mezelf beloond met een vrije dag en strand :-).

Dank voor jullie steun, doet me goed.

Liefs, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...