Spring naar bijdragen

Een mooie dag!


Phaedra

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

 

Ik heb even de vrijheid genomen om een aantal draadjes en onderwerpen door te lezen en ik denk dat ik heel veel steun kan krijgen op dit forum en hoop zeker ook die steun aan anderen te kunnen bieden.

 

Al jaren ben ik teleurgesteld in mezelf en neem mezelf iedere dag trouw voor niet meer te drinken. En iedere dag trap ik er weer in. En niet een beetje! Ik schaam me diep. Voor mezelf en een ieder die me dierbaar is.

 

Overdag merk je niks aan me. Ik heb een full-time job en functioneer uitstekend. Voel me ook niet katerig, of ziek..ben ook nooit ziek!  (lucky me..). Maar zodra ik thuiskom, verander ik in een soort drankzuchtig monster.. ik moet en zal die wijn en die moet ook op. Eerder heb ik geen rust.

 

Ik zak dan in een soort van coma en rond 07.00 ben ik weer wakker en begin - wederom teleurgesteld - aan de orde van de dag.

 

Ow, ik drink heel af en toe ook een dag niet, maar dat haal ik dan weer dubbel en dwars in de volgende dag..

 

Vandaag struikelde ik bijna over de tas met lege flessen..die ik al een week moet wegbrengen en het jongt maar aan.. en ik dacht; Nu is het genoeg. Ben er al de hele dag mee bezig, iets dat normaal niet voorkomt, maar ik moet iets doen, voordat het echt helemaal fout gaat met me.

 

En met het aanmelden hier op dit forum, voel ik dat ik al een major stap genomen heb.

 

Ik ga nu naar huis, mijn trigger tegemoet, heb niks in huis, dus ik hoop echt later te kunnen melden dat ik weerstand heb kunnen bieden aan dat monster in mezelf.

 

Lieve groet, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Phaedra,

 

en de derde stap...je voorgenomen vandaag niet toe te geven aan het monster!

Ik hoop dat dat je lukt vandaag. 

En dan kun je morgen weer opnieuw zeggen: 'vandaag neem ik de eerste niet'

 

Het leven wordt stukken beter zónder die afhankelijkheid.

Nee, niet perse meteen gemakkelijker.

Je vindt hier steun en herkenning en je zult ontdekken hoe jij het het beste aan kunt pakken.

 

Zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de lieve wensen. :-).

Het gaat goed. Ben me heel bewust van het niet drinken, wat wel vreemd is, omdat ik overdag nooit iets drink, behalve liters water...

Ook voel ik me een beetje bozig. Weet niet of het een goed woord is, maar iets anders kan ik er niet van maken. Weet je, en dat zal ongetwijfeld, ik vind het zo erg dat ik de belangrijkste mensen in mijn leven voor de gek hou, daar word ik echt verdrietig van. Mijn zoon van 13 zei vorige week met een blij gezicht: Mam, weet je nog vorig jaar met Koningsdag.. ik moest hem t antwoord schuldig blijven. Maar wist er natuurlijk een mooie twist aan te geven.. Dat vind ik het allerergste.

Ik heb van mn 14e tot mn 37e gerookt. Ook niet te weinig. Plots was ik het zat en ben van het ene op het andere moment gestopt. Met hulp van een forum en enorme wilskracht en het motto, ik mag wel roken, maar ik wil niet meer roken, is het me gelukt. Geen moment dat ik daar nog behoefte aan heb. En dat is nu 9 jaar geleden. Die wetenschap sterkt me in deze beslissing.

Ook ben ik 2 jaar terug gestopt met koffie. Niet omdat ik dat moest van mezelf, maar een vieze automatenkoffie stond me zo tegen dat ik het gif proefde. En ben er niet meer aan begonnen. Het 'doe niet zo ongezellig, neem een bakkie' doet me helemaal niets.

Dus, groot avontuur! Ik vind het best eng. Hoe gaan 'anderen' reageren. Ben ik dan ineens een 'verslaafde'.. of ga ik daar net zo hard om liegen en zeggen dat ik aan de lijn ben..

Ik ga t zien en meemaken. Er ligt trouwens een fles wijn naar me te kijken, maar t doet me niks. Misschien momentje Euphoria? Geen idee..

Ik ga zo lekker naar bed, pak n boek en ga het zien. Morgen weer een mooie dag!

Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Phaedra

koffie en roken, klasse!

Met drinken kan het ook zo gaan

mits de knop echt om is.

Die fles roept nu je euforie op misschien

maar mij deed zo'n fles me na 7 maanden droog

de das om.

Ik heb toen een paar jaar weer gedronken!
Toen de knop definitief om was, heel lang niets in huis

willen hebben en nu nog steeds alleen als er mensen komen

die wat willen drinken, maar de meesten drinken thee of koffie bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt ook weer voor het lieve welkom!

 

Redelijk goed geslapen, wel een paar keer wakker geweest, maar ook weer ingeslapen. Werd vanochtend wakker en dacht..ohw...hoe voel ik me vandaag en ineens wist ik het weer. Ik heb niks gedronken! Geen muffe kop, geen schuldgevoel! Althans niet voor dat moment.

Schuldgevoel zal nog wel een poosje aanhouden, maar dat houdt me scherp. Schaamte ook.

 

Ja Lady Jane, inderdaad. Die fles ligt daar en ik ben er nu heel erg bewust mee bezig en lach ik m uit,  maar als je aandacht iets verslapt en je hebt een zwak moment, dan is het gedaan. Ik zie het voor me.

 

MijnGerrit, ik heb vrienden die quasi grappig roepen dat ze wel een doosje extra inslaan als ik kom. Ik ben bang dat ik ze moet gaan teleurstellen.

 

Ook mijn vriendinnen zullen er aan moeten wennen. Een etentje thuis met z'n tweetjes? Drie flessen is niks..

 

Ben wel een beetje emo, maar dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat ik afscheid neem van een bepaald soort leven. Een soort rouwproces?

 

Maar goed, ik ben fris en fruitig aan de dag begonnen, stort me lekker op m'n werk en ben best een beetje trots, dat ik de stap genomen heb. 

 

Fijne dag iedereen, sterkte en tot later!

 

Liefs, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Rapilos!

 

Het gaat goed. Heb even pauze en dacht, ach laat ik even op het forum kijken.. haha! Hoe bedoel je verslavingsgevoelig, maar ja, dit is voor een goed doel!

 

Zoals ik al zei, ik vind het een spannend avontuur, waarbij ik de enige ben die het tot een goed einde kan brengen, maar ik weet uit eerdere ervaringen (roken) dat veel erover lezen en schrijven helpt.

 

Ben blij met de reacties en tips die ik krijg.

 

Straks als ik thuiskom, komt de grote uitdaging weer en wederom ga ik het monster niet toelaten. :face-icon-small-shocked:

 

Groetjes, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, da's een goede tip! Ik at altijd vrij laat inderdaad... of helemaal niet meer :blush: , maar ik denk ook dat het beter is. Meteen afleiding en patroononderbrekend. Die tas met lege flessen laat ik nog even in de weg liggen. Al was het maar om mezelf te irriteren ;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed thuisgekomen. Eerst nog wat boodschappen gedaan en bewust het wijnpad vermeden.. ik praat zelfs tegen mezelf, hahaha! Gekkenhuis. Maar alles is geoorloofd op dit moment :-).

Thuis meteen aan het koken geslagen, met een groot glas fris bruisend water, want dat is natuurlijk ook zo'n gewoonte. T hielp. Monster is weer verslagen voor nu.

Zo lekker eten en laat de avond maar komen. Misschien eindelijk weer eens een boek lezen. Ik heb er heel wat halfgelezen liggen, maar kan ze rustig opnieuw pakken. Ben de verhaallijn toch al lang kwijt..

Groetjes, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, alweer een mooie dag!

 

Hoewel de zon hier nog niet schijnt, voel ik het wel zo. Ik begin nu ook een beetje te begrijpen wat er met me gebeurt als ik drink. Ik voel niks meer. Heerlijk! Geen pijn, geen verdriet, geen woede, geen medelijden, geen schaamte..helemaal vlak.

De dagen dat ik niet dronk had ik waarschijnlijk nog zoveel drank in mn lichaam dat ik er geen behoefte aan had. Maar nu ben ik op een "droog" moment gestopt en ik merk ook dat alles veel harder binnenkomt. Ben niet zo vlak, schrik ook wel van harde geluiden en op de weg zie ik toch echt teveel dingen gebeuren die echt niet kunnen.. hiervoor haalde ik een beetje mn schouders op, mompelde iets van sukkel en ging door met mn leven.

Dat zijn natuurlijk niet de allerleukste voorbeelden, maar ik ga ervanuit dat dat ook geldt voor liefde, lol en geluk! Dat je  ook dat alles veel intensiever kan beleven. En bewust kan beleven. We gaan het zien :-)

 

Was vanochtend om 0500 klaarwakker en had een lichte hoofdpijn en heel veel dorst.. (huh..?) Ben er even uitgegaan, wat water gedronken en ben nog even teruggegaan, maar kon niet meer slapen. Heb rustig mn facebook even doorgenomen en ben een uurtje later opgestaan. Lekker rustig aan, hoofdpijn zakte snel weg en lekker vroeg op werk.

 

Ook een leuk feitje, dat me gisteravond te binnen schoot; ik moet vanavond iemand van schiphol halen en voorheen ging ik dan al helemaal bedenken of en wanneer ik dan nog een wijntje kon nemen..(.. werkelijk, nu ik dat zo opschrijf..bizar). En nu hoeft dat helemaal niet! Ik kan ieder moment dat ik wil in de auto springen :-). Scheelt weer een hoop stress en planning!

 

Okee, tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Phaedra,

 

Het klinkt mooi allemaal! Een van mijn eerste ervaringen na het stoppen was, dat ik zonder nadenken mijn kinderen van het staytion kon ophalen of wegbrengen. Ik heb dat als een cadeautje ervaren en soms voelt het nog zo. Prachtig toch?

 

Je beleeft alles intensiever en zaken komen harder binnen. Voor mij betkende het onder andere, dat ik bewust een manier van ontspannen en rust moest vinden.

Verder heb ik gemerkt, dat ik toch met een aantal zaken aan de gang moest. Ik wilde er geen drank meer overheen gooien.

 

Ook de hoofdpijn 's ochtends is herkenbaar, dan heb ik heel lang gehad. Goed water drinken, ontbijten en dan was het met een half uurtje meestal weg.

Het is misschien het ontgiften, waar je lichaam mee bezig is.

 

Leuk om je te lezen zo! Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik ben ook nieuw op dit forum en ik herken veel in de verhalen van Phaedra en Annette.....ook ik ben moeder van een puber en heb een drukke baan. Ik ben het ook zo zat om elke ochtend wakker te worden met een droge mond maar vooral met een megaschuldgevoel en het vaste voornemen om nu ECHT te gaan stoppen.... Rond de middag ebt dat gevoel dan weer weg (mede dankzij de paracetamol) en begin ik uit te zien naar het einde van de middag...vreselijk. En ik herken ook helemaal wat jij zegt Phaedra dat je altijd bezig bent met de vroeg hoe laat je weg moet en of je dan daarvoor of daarna nog kunt drinken. Ik merk dat ik het liefst 's avonds thuis ben omdat ik dan rustig kan drinken. Het liefst maak ik dan ook geen afspraken 's avonds of alleen eetafspraken waarbij ik ook kan drinken....

Ik heb me vandaag aangemeld, ik wil leren het drinken te beheersen, ik wil niet helemaal stoppen maar ik realiseer me dat dat behoorlijk moeilijk zal worden. Denk dat het verstandig is dan eerst maar een paar weken helemaal niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha MijnGerrit!

 

Ja, dat is zeker een kadootje! Als ik er aan denk, hoe vaak ik mijn kids naar sport heb gebracht op zaterdagochtend met een kop vol watten en waarschijnlijk nog niet eens onder het toegestane promillage.... brrr. Ik ging nooit mee de baan op, verschool me achter; ik moet nog boodschappen doen, kom je straks weer halen! Maar in werkelijkheid durfde ik me niet te vertonen aan de andere ouders, die allen fris en fruitig aan de kant stonden te juichen en te kletsen met elkaar..

Dat heb ik overigens het laatste half jaar "al" niet meer gedaan. Wanneer ik de kinderen had en de volgende ochtend vroeg er uit moest, dronk ik "maar" 1 fles. Daar kon ik prima op functioneren de volgende dag. 's Avonds mocht ik dan natuurlijk helemaal los.. met als gevolg dat de zondag echt een dramadag was. Dit wil ik dus echt niet meer.

 

Ik kijk zelfs uit naar Koningsdag. Dat stond altijd in het teken van drank, maar ik zou heel graag volgend jaar rond deze tijd nog willen herinneren hoe ik deze dag beleefd heb. Gek genoeg vind ik het een positieve uitdaging. Ook mijn verjaardag staat voor de deur en een korte vakantie in juni.. nooit gedaan zonder alcohol..ik kijk er naar uit.

 

Het is ook leuk om je van de mooie dingen in het leven de details te onthouden. Ook die van de late uurtjes en de gesprekken die je hebt gevoerd...pfff :blush:

 

Okeee... de zon schijnt hier inmiddels volop en mn pauze zit erop, dus back to reality! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bietsje,

 

Welkom uiteraard! Ben hier zelf ook nog maar net en de boel aan het uitvogelen, maar ik vind het erg fijn om van me af te kunnen schrijven.

 

Wat goed dat je er serieus mee bezig bent om te minderen cq stoppen. Ik weet voor mezelf dat minderen niet werkt. Die fles moet leeg.. Maar dat is voor iedereen verschillend.

 

Wel opvallend die gelijkenissen. Zo herkenbaar inderdaad..lekker thuis alleen. Geen controle, niemand die zeurt, geen getuigen wanneer je weer eens midden in de nacht op de bank wakker wordt in een onmogelijke houding met je glas nog in je hand bungelend.. zoiets dan. Maar zo gaat je sociale leven echt naar de haaien!

 

Misschien vind je het leuk om een eigen draadje te openen op "wie is wie". Ik heb gemerkt dat je veel steun krijgt hier.

 

Heel veel succes!

 

Liefs, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben weer goed thuisgekomen! Het zonnetje lonkt op mn terras, maar ik moet nog weg vanavond, dus meteen weer in de benen, naar de supermarkt.

Water is wel lekker, en zeker als je dorst hebt, maar iets met een bite is ook weleens lekker. Dus, limoentjes gehaald, munt, tonic en zacht bruisend water.. daar kan ik me wel mee vermaken op het terras..morgenmiddag in het zonnetje. Nu even een hapje eten en dan weer en route.

Dilemma.., een vriendin vroeg me te eten vandaag voor as zaterdag..het is zo al mn eerste weekend zonder drank en zij lust m ook wel, zeg maar..

Toch ga ik het doen denk ik. Vuurdoop, maar ik hou me maar voor dat ik wel mag drinken, maar het niet meer wil. En ikga met de auto, kids mee..moet goedkomen.. keep you posted!

Fijne avond en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom vroeg wakker, maar heerlijke avond gehad met goede vriend. En geen moment trek gekregen. Verbazingwekkend! Hij zat aan een 0% biertje en ik aan mn tonic met munt en limoen :-). Tuurlijk wel even gedacht, normaal had ik nu mn 3e glas wijn al op, maar had er geen moeite mee. Ben ook blij dat ik het hele gesprek nog kan terughalen..en ben zelfs best spitsvondig geweest, terwijl ik dach dat ik dat alleen kon na wat alcoholisch sap.

Nou, straks even een terrasje op.. kijk er naar uit. Heerlijk in het zonnetje, kletsen, mensen kijken en dan kappie los en naar huis. Uitdaging, maar let's face it.

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...