Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Leuk Erik!

Is een mooie houvast inderdaad :-). Ik heb mezelf steeds een klusje opgelegd. En daarna mag ik weer even op de bank, op t forum gluren. Ineens is het 21.16. De tijd hier klopt nog steeds niet, maar dat is misschien voor een bepaald doel?

De trek is wel wat weg, maar ben heel onrustig. Heb ook gekookt, smaakte helaas nergens naar, maar ja. Je kunt niet alles hebben he :-(. De winkels zijn gelukkig al dicht, dus geen gevaar meer voor domme acties. En dat wil ik ook niet. Punt. Maar t voelt wel rot. Zeker omdat het zo goed ging. Ruim 3 maanden geen centje pijn en dan ineens..tss.

Geplaatst

Dank je wel MG!

En ja, het gaat lukken, ben alleen wel geschrokken. Dat het blijkbaar toch zo diep in je systeem zit!

Nou, ik zoek nog wel even afleiding, want ben veel te onrustig om te gaan slapen..

Geplaatst

volgens mij is 3 maanden

ook echt een valkuil-trek-bekende

bij meer frummers.

Zit m maar uit meis, daarna heb je

een belangrijke hobbel genomen

en mag je weer even trots zijn op jezelf.

stuk chocolade os lekkere ijso met slagroom

heb je wel verdiend nu, mooie bos bloemen mag ook :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Geplaatst

Ja Kruidenthee,

Het gaat al een stuk beter en ik word ook wat rustiger. Zo maar eens mn boek openslaan. Heb pas ergens gelezen dat je maar 6 minuten hoeft te lezen om genoeg ontspannen te zijn om te slapen.. Nou, dat moet toch wel lukken he! :-).

Bedankt voor jullie lieve reacties. Dat sterkt me!

Welterusten voor straks!

Geplaatst

hier heel herkenbaar.

je gaat aan het sterke gedrag wennen maar het blijft in je onderbewustzijn aanwezig,

dat gluiperige drankduiveltje.

maar je hebt het toch weer mooi overwonnen!!

toppie erg sterk

Geplaatst

Heftig is dat hè Phaedra, ineens overvallen worden door zo'n bende hondsdolle beesten. Heb het een aantal keren meegemaakt, overigens ook rond de drie maanden, kon achteraf vaak wel wat triggers bedenken, maar die verklaarden niet de heftigheid. Ik probeer het maar niet meer te begrijpen, eens in de zoveel maanden komt het weer eens voorbij.. En alle zaken die jij deed, het er laten zijn, naar het forum komen, en vooral verder helemaal NIKS doen, vooral niks halen of aan toe geven, SUPER!!  :rose:  :rose:

En de volgende dag, nu dus, net zo blij als ik dan ben dat je het droog gehouden hebt?! Want erna komt dan weer een lange tijd rust bij mij, alsof de alcoholmonstertjes afdruipen uit teleurstelling en weer een tijd gaan slapen.... Maf hè, verslavingen ; )

Geplaatst

Ja, hoop inderdaad dat dit niet al te vaak gaat voorkomen, maar heb het nu een keer gehad, dus de volgende keer is het nog wel balen, maar zal ik er niet meer zo van schrikken.

Vandaag zie ik het als nog meer motivatie om er niet meer aan te beginnen.

Heb mezelf beloond met een vrije dag en strand :-).

Dank voor jullie steun, doet me goed.

Liefs, Phaedra

Geplaatst

Phaedra, wat goed van je! Ik kan me voorstellen dat je je door zoiets enorm overvallen voelt, maar het is je gelukt, je mag trots zijn op jezelf!

Geplaatst

Phaedra wat fijn dat je de trek overleefd hebt in de zin van droog. Respect.

Zo erg als jij het beschrijft, ik geloof je op je woord en ik lees het met afschuw. Ik heb dat gelukkig niet gehad dus ik kan er niet over meepraten. Des te meer respect dat jij nu al weet hoe je het aan moet pakken.

Met een glimlach lees ik dat je niet lekker vond wat je gekookt had. Kijk. Dáár kan ik nou weer over meepraten. Als je nog es behoefte hebt aan een paar mislukkingen van een ander, meldt het dan. Dan ben ik van de partij.

Niet aan Ploffie, Ietjefietje of Blondie vertellen want die kunnen juist heel smakelijk koken. Althans, als ik lees wat zij doordeweeks maken, dat presteer ik nog niet met Kerst!

En zo kletsen we een zware avond vol de volgende keer.

Phaedra, wat ga je goed. Respect.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Phaedra wat fijn dat je de trek overleefd hebt in de zin van droog. Respect.

Zo erg als jij het beschrijft, ik geloof je op je woord en ik lees het met afschuw. Ik heb dat gelukkig niet gehad dus ik kan er niet over meepraten. Des te meer respect dat jij nu al weet hoe je het aan moet pakken.

Met een glimlach lees ik dat je niet lekker vond wat je gekookt had. Kijk. Dáár kan ik nou weer over meepraten. Als je nog es behoefte hebt aan een paar mislukkingen van een ander, meldt het dan. Dan ben ik van de partij.

Niet aan Ploffie, Ietjefietje of Blondie vertellen want die kunnen juist heel smakelijk koken. Althans, als ik lees wat zij doordeweeks maken, dat presteer ik nog niet met Kerst!

En zo kletsen we een zware avond vol de volgende keer.

Phaedra, wat ga je goed. Respect.

Hahaha Monster!

Geweldig, goed dat ik het weet ;-)

Ik ben allerlei nieuwe recepten aan het uitproberen. Sommige zijn best weg te krijgen, maar andere..brr. Is een snel en gezond programma om te ontzuren. Heel veel groenten, weinig koolhydraten en matig eiwitten in vlees/vis. Ik voel me er goed bij, maar sommige ingredienten worden vaak niet lekkerder dan ze zijn. Neem nu tuinbonen, of mais.. Ok, het hoort bij het recept, maar de volgende keer neem ik toch wat anders. Jakkes. Verpest het hele gerechtje.

Maar, ik zet door, want het is allemaal in 15 minuten te doen en voor 2 personen. En gezien ik alleen ben, eet ik er 2 dagen van en krijg alles binnen wat ik nodig heb. Lekker na mn werk geen uren in de keuken staan.. Als ik de tijd heb kook ik wel graag uitgebreid en dan ook voor meerdere personen in het weekend.

Geplaatst

'Sommige zijn best weg te krijgen, maar andere..brr. '

Mijn kookkunst staat hier niet ter discussie......... en hoe kom jij aan mijn recepten trouwens?

Bah!

:angry:

Ik dacht dat ik je kon vertrouwen!

geintje

ik zeur maar wat

En ik kook zelden want mijn wederhelft staat graag in de keuken. En hij kán het ook.  Win-win situatie.

Stoer dat jij wél braaf kookt, en dan nog gezond ook.

Al wéér iets waar ik niet over mee kan praten. ;)

• 4 weeks later...
  • 10 months later...
Geplaatst

Hi Guys,

Ik kwam weer eens even aanwaaien hier! Zo'n beetje een jaar geleden nu en het gaat goed. Natuurlijk ups en downs gehad, het was echt niet altijd gemakkelijk en ook wel regelmatig in tweestrijd gestaan met mijzelf en mijn alter-ego The Devil..maar heb het gered.

Ben niet belachelijk gemaakt door mijn vrienden, ergo, het viel ze niet eens op! Toch heb ik nog steeds geen echte vervanger gevonden voor de wijntjes. Al dat water tonicjes en sapjes... Het 'thuiskomen uit werk' moment is nog steeds lastig, zeker als het mooi weer is. Maar na een hele dag water drinken heb ik niet zoiets van, zo; doe maar maar een lekker fris watertje! Hahaha..

Ik ga dan maar wat doen, ik hoef ook niet iets te drinken, maar het is die jarenlang ingesleten gewoonte.

Ik zag dat er ook genoeg gebeurd is met een aantal forummers, heftig wel!

Was ook een beetje de reden dat ik niet meer zo vaak en toen helemaal niet meer hier kwam. Zoals zovelen ben ik verslavingsgevoelig, ook voor een forum dus en heb de neiging om me helemaal te verliezen in de ellende van een ander. Daar heb ik voor gewaakt dit keer.

Had zelf ook genoeg op mijn bordje en dan is het goed me daar op te focussen. Verslaving komt niet zomaar, dat weten we allemaal! ;-)

Groetjes,

Ph.

Geplaatst

Thanks LJ!

Ik ben in een stuk rustiger vaarwater terechtgekomen en kan dingen nu ook veel beter relativeren. (Ik ben voor de 7e keer verhuisd in 6 jaar tijd en nu is het even klaar..)  

De euforische juichstemming is er wel af, maar heeft plaatsgemaakt voor tevredenheid en opluchting. Ik hoef niet meer. Heerlijk die vrijheid! Maar ik blijf bedacht op valkuilen.

Daarom kom ik ook weer even kijken, even lezen, waarom ik ook alweer niet meer wil drinken! ;-)

Liefs Phaedra

• 3 months later...
Geplaatst

Even een update...

Het gaat goed en is al die tijd goedgegaan. Zoals ik al schreef, ik zit nu een stuk beter in mijn vel dan vele jaren hiervoor!

Helaas word ik nu zomaar uit het niets regelmatig overvallen door Trek! Ik weet het te pareren, maar ik vind het wel lastig. Waar komt dat nu ineens vandaan! Ik blaas het weg, gooi het over mijn schouder, maar het maakt me onrustig. Ik weet dat ik niet ga drinken, maar ik had ook niet echt de behoefte om daar weer dagelijks mee bezig te zijn. Dat moet nu helaas wel. Ik kan alleen maar hopen dat het net zo plotseling en snel weer verdwijnt als dat het is gekomen.

Ik lees regelmatig wat op het forum, ik weet dat ik niet meer wil en dat wordt hier regelmatig voor mij bevestigd. Been there, done that. Nu even door deze periode heenbijten. Dat dit gebeurt zegt alweer genoeg. Dat alcohol en ik echt geen vrienden zijn.

Even wat nieuwe recepten uitproberen en afleiding zoeken lukt allemaal wel, maar de trek is er helaas. :-(

Geplaatst

Nou, ik ben er weer doorheen!

Kostte een beetje moeite, meer dan ik nog verwacht had, maar het is gelukt.

Heeft me wel weer doen beseffen dat het monster nog steeds ergens op de loer ligt.

Ik hoop dat mijn receptoren er uiteindelijk ook hun vrede in kunnen vinden :face-icon-small-shocked:

Geplaatst (bewerkt)

Heeft me wel weer doen beseffen dat het monster nog steeds ergens op de loer ligt.

Op de loer?

Ik?

Phaedra, in de kliniek kregen we les van een oude vrouw, 16 jaar clean.

Stralend vertelde ze dat ze de vorige dag, in het tuincentrum, overvallen werd door trek. 16 jaar clean!

Ze besefte dat ze geluk had, dat ze bij de hortensia's in de rij stond ipv in de virtuele wijnkelder van haar man....

Hoewel ik al een paar jaar clean ben, zal ik deze les nooit vergeten. Trek kán komen, ongeacht cleantijd. Ikzelf heb heel af en toe een gebruikersdroom. Ik ga het maar niet analyseren, tot nu toe kwam er niks uit. De opluchting bij het wakker worden, daar doe ik het mee... Die is mega.

bewerkt door Monster

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...