Spring naar bijdragen

Zondag 12 april


finniks

Aanbevolen berichten

ZBB hoe is het nu? Uiteraard niet jofel maar ben je nu een beetje gestopt met drinken dat zou al een begin zijn....

 

Ik zit te blauwbekken op de bank, die wind is gewoon gemeen koud *trekt skiondergoed aan en zit bij de open haard*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet uit ervaring dat je niet zomaar refusal krijgt. Gelukkig niet. Als ik ZBB zo lees laatste dagen ook niet verstandig, maar ja, ben niet zijn huisarts.

 

Ervaar berichten als schreeuw om aandacht, ook genoeg gedaan hier eerder, maar mis wil.

 

Toen je thuis kwam ging het goed, maar je had toen al grote twijfels. Als je geen hulp inschakelt en het elke dag weer uitstelt, gebeurt er niks.

 

Uitstelgedrag is story of my life, maar kom je niks verder mee. alleen maar moeilijker.

 

Is moeilijk, maar kijk eens in spiegel en daar bedoel ik mee echte spiegel. Confronteer je eens met jezelf en doe iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik sta er bij en kijk er naar...

 

Aandacht kunnen we je geven, door te reageren op je berichten.

De beslissing om te stoppen neem je zelf, voor jezelf.

Hulp kunnen anderen je geven,

maar alleen als jij wilt.

 

ZBB sterkte.

 

Gisterenavond gespeeld op een feest...zie je vanaf het podium wat er gebeurt  :(

En ook al hebben die mensen (tenminste het gros) geen alcohol probleem..ik vraag me af wat de lol is.

 

Heerlijk weer hier...wel een koude wind. 

Maar beetje duf door een korte nacht.

Ga zo maar in de tuin wat rommelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sugar, woensdag zit ik met PM met 25 graden op een terrasje te genieten.....en zullen we ons misschien verbazen over drankgebruik links en rechts om ons heen en nog weer eens dankbaar zijn dat we er af kunnen blijven en hopen dat het zo blijft, elke dag opnieuw ben ik dankbaar en er zijn ook dagen dat ik denk......pfff zou wel even lekker zijn maar niets is zo lekker als katerloos wakker worden je bewust zijn van je keuzes en groeien als mens....en daardoor ook kunnen geven en betekenen...

 

Waar is Ploffie eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Bertd wat herkenbaar, ik wist me geen raad in de middag tegen 4, normaal.....was abnormaal drinken en nu zat ik op de bank, wat moet ik, wat kan ik, wat durf ik... heel wat middagen uitgezeten en langzamerhand mezelf tot het doen van dingen gezet....toen kwamen langzaam ook weer wat interesses van vroeger terug...praise the lord for netxilf in die tijd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Yo zit op haar balkon aan de gemberlimonade met de nieuwe Grunberg. Heerlijk. Ik heb besloten het alcoholvrije bier voorlopig te stoppen. Krijg er nog steeds geen trek van, maar het is een soort placebo geworden lijkt het wel. Ik denk ook dat ik dan weer een paar sigaretten minder zal roken zonder av. Het wordt tijd ook daarmee te kappen. Waarom doe je dat dan niet gewoon nu Yo? Omdat ik er nog niet klaar voor ben. Ik wil het ook niet plannen, heb het gevoel dat dat vanzelf moet gaan bij mij.

ZBB ik krijg de indruk dat er bij jou een direct verband is tussen drinken en het missen van je ex. Misschien een open deur hoor, sorry dan. Maar je drinkt als je niet werkt, en dat alleen thuis zitten kan maken dat je haar meer mist. En als je erdoorheen zit qua drank lijkt het wel alsof je een "excuus" hebt om haar te bellen. Je liefdesverdriet en je gebruik lijken elkaar in stand te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb wel gedronken

het lukt me niet om droog te blijven

 

Zeilbootbewoner, je hersens mogen nu dan misschien even niet optimaal werken met alcohol in je lijf,

maar zelfs als je niet zo helder denkt kun je bedenken

dat het inderdaad nóóóóóit zal lukken droog te blijven

als je drinkt.

 

Probeer nou eens niet te denken aan droog en aan blijven.. droog blijven..

maar probeer je nou eens te focussen op dat ene glas, die ene slok NIET nemen.

 

Daarmee hoef je je alleen maar bezig te houden met waar je NU mee bezig bent, dat drinken van die ene teug.. niet doen, die ene teug!!

De rest komt later.

 

Oeioeioei... daar komt m'n hand met een glas, een fles.. GA TERUG HAND!! GA TERUG... TERUG... AF!! BRAVE HAND..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB Hoe heb je het georganiseerd en gepland morgen zodat sabotage acties vermijd, waarmee ik bedoel; gedrag dat gericht is om de dokter niet te bezoeken, te vermijden? Hoe ga je ervoor zorgen dat je nuchter bij HA komt? En wat ga je vertellen van je verhalen van je plan van vrijdag tot Maandag?

 

Een paar dagen terug was je stelling dat je aan de refusal moet en opname geen optie is. Zou je dat kunnen toelichten waarom jij denkt dat het het beste is om aan de refusal te gaan en waarom zou opname niet kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopen dat het te combineren valt is zo vrijblijvend. Zo bouw je escapes in voor jezelf. Als het niet lukt is het een kwestie van ik hoopte nog zo dat het zou lukken en het is niet gelukt. Hoe ga je het regelen is veel minder vrijblijvend. Hoe ga jij organiseren dat je naar de dokter kan en naar de school van je dochter. Kwestie van nu je plan al klaar hebben. En je nu al afvragen van stel de combi is niet mogelijk wordt het dan dokter of school. Je zou de school kunnen bellen dat een urgent doktersbezoek je verhinderd naar de school te komen. Als je nu al organiseert dan heb jij morgen de regie.

 

Laat je het op zn beloop gaan en zie je wel waar en hoe het schip strand morgen.....ja dan kan je zelf wel invullen hoe morgen gaat worden, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet het niet

me ex vraagt of ik alstublieft meegaat morgen, ze staat overal all alleen voor.

Waarschijnlijk zal ik moeten kiezen of de dokter of school

eerst maar kijken of ik terecht kan morgen, misschien zit de dokter al vol.

 

Staat hier niet; ik hoop dat de dokter vol zit en ik twee dingen bereik; extra drinktijd en geen keuze hoeven maken tussen school of werken aan verslaving?

Weet je ex van de keuze tussen dokter in relatie tot je verslaving of schoolbezoek? Wat weet je ex van je voornemen om morgen met HA over je verslaving te praten?

Wat gaat het worden ZBB ex pleasen of jezelf een leven zonder gezuip gunnen?

 

Over je werkgever; is die op de hoogte van je drinkproblemen? Zo te lezen wel......of niet? Heb je met hem besproken in hoeverre opname en evt iets als verlof opnemen een mogelijkheid kan zijn. Dat je werkgever in je wil investeren en je die kans gunt? Weet je het standpunt van je werkgever omdat het besproken is of vul je dit nu in, dat je denkt dat hij niet akkoord zou gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik moet geholpen worden

 

Dat denk ik ook dat je geholpen moet worden, dat daar alle urgentie en noodzaak toe is (vandaar dat ik zo doorhamer nu). Maar wil en ga je er ook alles aan doen? Ik moet is niet dezelfde zin als ik wil en ik ga er voor zorgen dat......voel je het verschil waar ik op doel? 

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...