Spring naar bijdragen

Zondag 12 april


finniks

Aanbevolen berichten

(.....)

ben echt doodziek

blijf vandaag maar binnen, weer een dag verpest

(.....)

voor diegene die twijfelen vandaag denk aan mij

Dit wil je echt niet

 

Dat we dit echt niet willen weten we, zeilbootbewoner. Meestal uit eigen ervaring.

Je weet het zelf ook.

Maar andersom: denk eens aan al die mensen hier op het forum die al een tijd droog staan.

 

Dat wil je echt wel!!! Alles beter dan hoe je je nu voelt.

En dat kan door vanaf nu die eerste achterwege te laten. Niets meer, niets minder.

 

Nogmaals sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genieten mensen.

 

 

Altijd lastig op commando. Thnx voor de reminder. Ga het beter doen dan gisteren. Nu uit bed, nu naar buiten naar de winkel. Dan maar verwennen met lekker eten uit de supermarkt die nu open is. Als genieten niet zo je stemming van de dag is, is er altijd nog eten. Voel me stukken minder gespannen dan gisteren, dat gelukkig wel.

 

@ZBB probeer het ook man. Niet zo denken in termen van weer verpest en dit wil je echt niet. Probeer het om te buigen in wat vandaag wel zou kunnen zijn, wat je ervan zou kunnen maken.

 

En ik ben ook benieuwd naar Joris eigenlijk.....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als "wij" het kunnen kun jij het óók, zeilbootbewoner. Je bent niets minder, "wij" zijn niets meer.

We zijn allemaal gelijk in het verslaafd zijn, en voor ons allemaal is/was het moeilijk om te stoppen en

gestopt te blijven..

 

Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijker praten, maar je kunt alleen achteraf kómen door er nú

doorheen te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ZBB stoppen is wel moeilijk vind ik, anders had jij het allang gedaan. We weten allemaal dat, wanneer je stopt, het werken pas echt begint. De dingen die dan naar boven komen, ongefilterd en wel. Het wordt een rommeltje in je hoofd omdat je niet weet wat er allemaal gebeurd en je kan dan wat in paniek raken.

Maar dat is tijdelijk. Misschien een idee om morgen eens met je H.Arts bespreken om dit te doen met een goeie psycholoog. Die kan je daar mee helpen zodat het een beetje in goeie banen wordt geleid. Je werkt dan met z'n tweetjes aan jouw herstel. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Erik: het "genieten mensen" is geen bevel.

Ik bedoel ermee dat ik geniet en wil dat met jullie delen.

Ik zal voortaan duidelijker zijn.

 

Bedoelde het zo serieus ook niet. Ik zou graag meer genieten op dit moment. Maar ik doe wel mijn best. Zo verse jus afbakbroodjes met rookvlees. Was lekker net even buiten in plaats van binnen blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(.....)

soms moet ik iets kunstmatigs doen

om niet te blijven wachten op 'anderen'

in passiviteit te verzinken.....

(.....)

 

Jopie, ik ken dit uit de tijd van actieve verslaving..

maar óók in mijn tijd van herstel.

Een kunstmatig wereldje, om in te vluchten als het me allemaal even teveel wordt, te onvatbaar..

Vluchten 1. In het verleden om de toekomst niet te hoeven zien, voelen.. te 'ontkennen'.

Vluchten 2. In het heden om de toekomst even rustig te aanschouwen, af te tasten.. te 'verkennen".

Het eerste vluchten was voor me uit schuiven wat niet vooruit te schuiven viel.

Het tweede vluchten is even uit de maalstroom stappen om de volgende stap te bepalen.

Het eerste vluchten was hopen dat het verleden nooit bestaan heeft.

Het tweede vluchten is het verleden bezien voor wat het is.

 

Het eerste vluchten was vluchten.

Het tweede vluchten is bezinnen.

Dat laatste heb ik regelmatig nodig om vooruit te kunnen blijven gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit net te denken hé, wanneer komt er nu eens een dag waarin ik gewoon s' ochtends opsta en denk "Yes vandaag hoef ik lekker helemaal niets te doen",

Ik ben heel die verbouwing een klein beetje heel erg beu. Maar goed. T' zal hendig een keertje komen, denk ik. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees mee, weinig inspiratie om te schrijven, kleine slokt me op.

Sluit me paar dagen op in huis. Al dat sociale gedoe even geen zin in.

Partner paar dagen geweest, ik heb er geen drol aan, behalve dat ik er financieel goed bij zit.

Ik ga er een andere weg in zoeken. Liever gewoon vrienden, dan dat het zo gaat. Ook geen intimiteit, dus vriendschap is het eigenlijk al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselot, uit je woorden begrijp ik dat je je rot voelt, maar buiten is het mooi. Sluit je niet op he. Daar heb je jezelf mee.

 

Pfff, net marathon gekeken, nu al moe en moet straks nog heel eind fietsen voor tv. Eerst maar even weer rondje hond, gelukkig klein hondje :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...