Kohtje Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Zeilbootbewoner, wat een ellende hè? Ik kan me dat nog goed voor de geest halen, die angst om te stoppen als ik eenmaal wist dat ik zo veel gedronken had dat stoppen verschrikkelijk zou zijn. En dan weer een beetje drinken om die ontwenningsverschijnselen maar vóór te blijven.. een gebed zonder end.. Ik kan je ook, net als velen hier voor mij, alleen maar het advies geven om nu meteen te stoppen. Maar ik weet ook hoe machteloos je staat tegenover die angst om te stoppen. Dus geen advies van mij, hoewel dat hier toch al een beetje gegeven is, maar alleen sterkte gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 (bewerkt) We gingen vanmorgen in het nog wat frisse voorjaarszonnetje met onze Dyane (Lucille heet ze) op pad naar het clubmagazijn. Wat gebabbeld daar, wat gekeken, even een kachelslangetje gemonteerd. Nu eenmaal terug lijkt het of we ruim een half jaar op pad zijn geweest. Compleet herfst. We zitten zelfs aan de koffie met speculaas.. 11 april 2015 bewerkt door Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Erik,Herinner ik het me goed dat deze vriendin er al eerder een eind aan haar leven wilde maken en toen ook op haar facebook had gezet dat ze pillen enz had geslikt. Dar wat volgens mij nog in de tijd dat jij verliefd was. Ja dat herinner je je goed. Die pillen waren een dosis die normaal teveel is voor iemand. De vraag is haar intentie toen, medicatie werkt niet (meer) bij haar. Zij zou kunnen slikken waar ik aan onderdoor zou gaan. Nee toen was ik niet verliefd op haar. Dit was de 3e keer dat iets speelde en dit keer met arts crisisteam en agent een stuk urgenter dan eerdere keren. De keer dat ik verliefd was was toen ik haar nog niet zo lang kende en die was achteraf niet zo realistisch als mijn inschatting toen. Maar ja feit is wel dat het de 3e keer is dat ik (en andere mensen) zich rotschrokken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Goed dat je er hulp bij zoekt Erik. Het is niet niks om mee te maken. Wat ik me afvraag is wat jij uit de "relatie" met haar terug krijgt of verwacht? Kom ik op terug.......vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Mooi Kabouter, heel mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Ga nog even een uurtje werken, Zonnetje schijnt gelukkig weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Ja dan heb je het echt nodig gehad Kabouter. Het is goed en je hersteld toch een beetje. Erik is dat teveel aan pillen slikken niet een vorm van aandacht vragen? Hebben ze er wel eens naar gekeken wat er achter dat teveel aan pillen slikken zit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Wat gaaf dat ze dat zo gedaan hebben, Kabouter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 (bewerkt) Middag Ag. Heerlijk voor je Wijfie, je houdt het toch iedere keer weer langer vol lijkt wel. :rose: Hier twee kleine slaatjes omdat ik zo hard gewerkt heb vandaag . En straks een pizza met heul veul kaas. 11 april 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 (bewerkt) Fruit, mij overkomt hetzelfde als kaboutertje schrijft... Dan valt alles in het niet... Alle zorgen worden nietig en niets betekenend. 11 april 2015 bewerkt door blondie6173 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Kabouter, wat fijn dat je zo'n mooie ochtend hebt beleefd. Zo liefdevol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 MG in het noorden van jouw woonplaats kan je asperges geschild kopen. Ze zijn op dezelfde dag geoogst. Heerlijk en gemakkelijk. Als je niet weet welke verkoper ik bedoel en het wel wil weten pb maar even. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Dat is niet handig ! Je moet wel koken om het op te kunnen eten. Zit je alleen maar te drinken nu ? Wat verwacht je eigenlijk nu te lezen ? Het lijkt wel alsof je op commentaar zit te wachten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Z.B.B kom op joh ga iets doen maak een snee brood, dik de boter en beleg erop of een gebakken ei, maar doe iets. Dit gaat zo helemaal fout met je. :( :( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 dochter en team eervol kampioen geworden. hier zit een trotse en blije moeder. bami gemaakt met zak schuimpjes toe erik en luna1961 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 oh val net ergens in sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 ja alles gaat door he Agnieta maar soms vallen dingen even rauw zet m op jij he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Wat enorm moedig om het zo op te schrijven. Ik denk dat menigeen hier op het forum dronk of weer gaat drinken om niet te voelen. Respect Kaboutertje want inderdaad is het soms makkelijker om die enorme pijn niet te willen voelen. Agnieta, enorm respect voor je beslissing om thuis te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Waar maar flauw.. Qua drinken bedoel je Sowhat? Niet goed. als ik je postings hierna lees gaat het wèl goed Agnieta je ziet wat je wel en niet kunt en neemt daar de verantwoording voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 @Agnieta Heel knap wat je schrijft net en het besluit wat je nam over uitgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Erik, goed dat je hulp zoekt. Je hebt al een paar mooie reacties gehad, waaronder die van Bol. Als ik je goed lees en ik betrek het op mijn eigen ervaringen, dan heb je hier een aardig onderwerp te pakken waar je niet snel mee klaar bent. Maar waar je wel veel aan kunt hebben, als je er grip op krijgt. En niet alleen in de situatie met deze vriendin van je. Kom net van ouders vandaan en heb met moeder besproken dat het me meer doet dan goed is. Dat ik van plan ben maandag naar HA te gaan. Dat was best een stap. Ik denk te weten welk onderwerp jij onder andere bedoelt. Na de zomer had ik me juist voor genomen afstand te houden en me dingen niet zo aan te trekken en vooral mijn rol niet te overschatten die ik kan hebben in het geheel. Maar als haar huisdeur geforceerd is, de politie zoekt, crisisarts komt dan had ik me nog zo goed kunnen voornemen er niet koppie onder in te gaan.....maar ik kan dan niet stilzitten en afstand bewaren. Wat het uiteindelijk mij doet, dat besef komt dan later. Maar de les voor me die zie ik denk ik wel......*work in progress* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 (bewerkt) Ik meld me andermaal droog, nuchter en kalm af voor de dagpact, weer een succesvolle dag. Welterusten en wellicht tot morgen. Beurs kruis? Daar kan en wil ik me niets bij voorstellen. Weet wel dat ik pijn aan mijn kont heb, na vandaag een flinke trip (voor mij, voor het eerst in jaren weer) met de fiets gemaakt te hebben. Dikke 40 km en een stevige wind tegen op het laatste stuk naar huis. Enfin, word ik een flinke vent van. 11 april 2015 bewerkt door jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 (bewerkt) Goed dat je er hulp bij zoekt Erik. Het is niet niks om mee te maken. Wat ik me afvraag is wat jij uit de "relatie" met haar terug krijgt of verwacht? Goed dat relatie tussen haakjes "" staat want die is er niet (meer) feitelijk. Ik weet het antwoord op deze ogenschijnlijke simpele vraag niet en dat is het hele punt dus. Ik hoop dat ze leert omgaan met haar beperkingen en zelf ergens zingeving uithaalt die ik niet voor haar verzinnen kan. Dat ze er weer gat in ziet of een keuze maakt niet meer te willen maar daarvoor hulp te zoeken anders als de hogesnelheidstrein of pillen. Ik kan best omgaan met dat er voor mensen te weinig overblijft om elke dag pijn te hebben, de dag door te komen. Al tijden kunnen we het over euthanasie hebben maar echt dood wil ze ook niet. Dat is ook wat er achter de pillen zit en het spoor opzoeken, ze wil het niet werkelijk maar ze zoekt een oplossing voor een leven waar ik ook gillend gek van zou worden. Als ik met mijn hoofd denk en calculeer wat ik er voor terug krijg is het niks maar als ik voel hoeveel ik als vriend om haar geef dan heb ik dat met heel weinig mensen gehad. Wat ik wel weet is dat ik bewondering voor haar heb dat ze ondanks de teleurstelling van jaren studeren maar maar 1 jaar hebben kunnen werken, altijd die pijn, elk jaar op jaar een beetje minder vanaf haar diagnose op haar 28ste nu 43. Maar stel het is medelijden wat ik vooral heb dan zou ik dat zelf vreselijk vinden als iemand eigenlijk alleen dat met me heeft. Maar medelijden is het niet alleen maar denk en hoop ik. De bewondering en vinden dat ze beter verdient door zo hard haar best te doen met tegenslagen. Ik hoop ergens dat ze door op bezoek gaan een keer naar buiten met mooi weer, iets ondernemen anders als in bed zelf de zin weer hervind. Nee ik zit niet te vissen naar dat het zo goed is dat ik haar help of dat ze me zou moeten waarderen om wat ik doe......dat hele ons als vrienden is maar bijzaak zo weinig verwacht ik ervan. Ik hoop dat ze een voor zichzelf acceptabel leven vind omdat ze dat verdient. Zo eenzaam en geen oplossingen meer zien gun je je vijand niet laat staan iemand om wie je veel geeft. Maar wat ik wel zou waarderen is dat ik met haar kan praten wat donderdag bijvoorbeeld voor mij betekent zonder dat het haar een schuldgevoel oplevert. Dat je als vrienden onder elkaar kan zeggen dat iemand erg belangrijk is en dat wat er gebeurd is mij veel doet, emoties ook bij mij oproept. Dat haar wanhoop en verdriet er mag zijn en aandacht mag hebben alsmede dat van mij. Zij zit echter zo in haar emoties dat ze die van mij in mijn beleving nogal kil afhoud. Wat ik ook wel begrijp want zij zit aan haar tax ik aan mijn tax nu even. Zoals het was tot donderdag met af en toe eens langskomen een kopje thee en zo 2x per week facebook contact en verder zij haar keuzes en ik mijn werk/studie/sporten.....was een contact wat we beide prima vonden. Ik werd ergens mee geconfronteerd donderdag, ik zat er opeens midden in en deed reageren terwijl het allemaal zo hectisch was. Voor mij was dat contact van een paar weken terug prima. Voor haar is het nu net zo uitzichtloos als voor donderdag en zal er niks veranderen. Dat er geen oplossingen zijn moet zij leren dat ik daar niks in kan betekenen is mijn les. En verder weet ik het even niet meer.......en toch vind ik bij haar thuis zijn fijn. Wat ik er behalve vorige week altijd ervaar is dat ik helemaal mezelf en ontspannen kan zijn bij haar. Dat is niet niks, dat heb ik niet vaak. En dat is wederzijds als we f2f contact hebben. Online gaat het niet altijd even ontspannen. 11 april 2015 bewerkt door erik Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 slaap wel frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 11 april 2015 Rapport Share Geplaatst 11 april 2015 Volgens mij ben ik nu al een hele week de laatste en degene die het licht mag uitdoen. Trusten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden