Anette69 Geplaatst 1 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 juli 2016 Mijn nieuwe reis... Mijn wereld staat op zijn kop. 3 mooie maanden uiteen gespat. Eind februari ontmoette ik hem , G Lief, mooi, charmant, een man van de wereld, een man die me weer t gevoel gaf dat ik leefde. Appen, bellen, veel en vaak. Soms een ontmoeting. Soms, voelde t niet goed, "verdween" hij uit beeld. Was hij ineens onverklaarbaar onbereikbaar. Mijn onderbuikgevoel zei me dat t niet klopte, dat er iets niet goed zat, maar ik wilde t niet zien. De aandacht, het fijne gevoel, wilde niet zonder. 2 weken geleden een dagje Amsterdam gedaan met hotelovernachting, geweldig..... Tot het moment dat ik er achter kwam dat ik niet de enige ben met wie hij dit soort nachtjes doet. Ben de afgelopen maanden veel met hem bezig geweest, veel te veel, mijn gevoel genegeerd en mijn grenzen aan alle kanten overschreden, voor de zoveelste keer. Ik zal jullie de details besparen maar het avontuur is ook financieel niet zonder gevolgen gebleven. Vorige week ben ik aangesproken door een bevriend psychologe, ze maakt zich zorgen om mij en denkt dat ik hulp nodig heb. En dan valt ook voor de eerste keer de term 'relatieverslaving'.... Het is alsof ik een klap in mijn gezicht krijg en tegelijkertijd gaan mijn ogen open. Inmiddels heeft er onderzoek plaatsgevonden bij een verslavings kliniek en ben ik officieel " relatieverslaafd " verklaard. Een behandelplan van 12 weken met 3 bijeenkomsten per week moet mij gaan helpen om mezelf terug te vinden en niet meer steeds te verliezen in de ander. Ik ben bang en tegelijktijd ben ik er zo aan toe.... Het lijkt of ik hier niet meer thuis hoor, in een ander hokje ben geplaatst, om uiteindelijk thuis te mogen gaan komen in t hokje anette. Ik ga een blog beginnen , eerst voor mezelf, en als het wat beter met me gaat, zal ik t wellicht met jullie delen. Voor nu ' het vooral vers en veel en moet ik t zelf nog een plekje geven... The start of a huge and important journey to find myself.... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 1 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2016 Anette❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 2 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2016 'Goeie reis'.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2016 Hoi Annet, Dat is een lelijke domper! Je zult je nogal ontregeld voelen, lijkt me . Ik wens je kracht om je rust te bewaren, en grenzen te bewaken. En meer, uiteraard. Misschien ken je het al, maar het is een aanrader, van Jan Geurtz, 'Verslaafd aan liefde'. Ik las het twee jaar terug en heb er veel uit kunnen halen over hoe ik (ook in het algemeen) binnen relaties sta/functioneer. Het biedt stof om over na te denken. Het voelt nu misschien alsof je verloren hebt, maar ik zie winst wanneer je hierdoor leert en voortaan probeert bepaalde dingen anders te doen. Sterkte ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 4 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2016 (bewerkt) Jeetje meis,.. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens wist dat zoiets bestond als relatieverslaafd. Maar wat fijn dat er een therapie voor is. Heel veel sterke en succes! knuffels 4 juli 2016 bewerkt door NBW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 9 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2016 (bewerkt) Mijn eerste week zit er op. Ik reis 2 tot 3 x per week naar Utrecht voor behandeling. T gebouw is klein, intiem, de mensen lief, t voelt goed. De groeps sessie was heftig, en dan was dit nog maar een informatie bijeenkomst. De man die de groep leidt vertelde zijn verhaal, daar waar hij was geweest. Het is confronterend, enerzijds de herkenning, anderzijds t realiseren dat mijn weg niet kort zal zijn. En ook niet makkelijk. Maar wel noodzakelijk en zo waardevol.... Ik had nog contact met de man waar t om draaide, dacht met hem nog een vriendschap te kunnen hebben maar t verhaal daar deed me beseffen dat afkicken en de verleiding zo dicht bij je houden, slechts een kwelling kan zijn. Ik liep de kliniek uit en Appte: ik wil graag afscheid van je nemen. Hij kwam. En dat hebben we gedaan. Hij zei: ik ben niet weg, denk maar dat ik op wereldreis ben. Ga aan jezelf werken, ga sterk worden, ga voor jezelf leren kiezen. Wil je , als je sterk genoeg bent, contact, dan ben ik er. En is t beter voor je van niet, dan is dat ook oke, alles voor jouw herstel. Een laatste knuf, tranen. Ik zei hem: sla deze anette op in je geheugen, zodat je t verschil gaat zien. Want deze anette zul je niet meer terug zien. Mochten we ooit nog elkaar ontmoeten, dan zal t met een andere anette zijn. Mijn reis is begonnen, mijn eerste stap gezet. T komt goed, ik voel t ... 9 juli 2016 bewerkt door Anette69 lady jane en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2016 Ik vind dit een heel sterk bericht Anette. Goed dat je dit aangaat. Dank voor het delen, voor mij ook goed om dit te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2016 die eerste stap is de belangrijkste dappere dodo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2016 Wauw...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 9 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2016 (bewerkt) Wat een kracht straalt het bovengeschreven stukje af. Succes Anette 9 juli 2016 bewerkt door huttula Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 10 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 juli 2016 Deze gaat mij zwaar vallen.... ik heb 1 alcoholische cocktail gedronken ..... Op 14 juni 2016 heb ik me door de man, die bij mij de laatste maanden onbedoeld een gevoel in alle hevigheid weer naar boven heeft gehaald, wat ten grondslag ligt aan al mijn verslavingsdrang in al haar vormen, laten verleiden tot het drinken van een alcoholische cocktail. Geen dwang.... Uiteindelijk in al mijn onmacht die keus gemaakt. Het is bij 1 drankje gebleven. Heb ook niet heel erg de behoefte gehad om opnieuw te gaan drinken, geen groot onrust gevoel. Wel meer met alcohol bezig geweest in mijn hoofd, dat wel. Ik voel mij nog steeds gestopt op 6 april 2015. Maar wil, gezien het pad wat ik nu bewandel, eerlijk zijn over mijn verslavingsgedrag. De drang naar alcohol, relatie verslaving en daarmee samenhangend telefoonverslaving... Het is er allemaal en ik wil het niet meer ontkennen. Ik begrijp dat mijn stopdatum op het jaarpact aangepast moet worden. Dat doet pijn . Maar acceptatie van wat er is, is onderdeel van t proces denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2016 Goed Anette dat je het van ja af schrijft. Een opluchting ook, denk ik. Nu weer verder❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2016 (bewerkt) Anette, is aangepast op Jaarpact conform je verzoek daar. Sterke met oppakken weer, klein lek in de boot, maar nu weer dicht begrijp ik! Bedankt voor je openheid! 10 juli 2016 bewerkt door Jan1000 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2016 Komt me over als veel hectiek om je heen waar je je weg in probeert te vinden. Hoop dat als je relatieverslaving, het bellen en al het grijpen/streven wat loslaat rust vind om vanuit je eigen hart je weg te vinden. Geen situaties waarin je je laat verleiden tot dingen die je eigenlijk niet wil. Jij aan het roer. En volgens mij ben je druk bezig met die veranderingen. Vind het erg rot voor je nu maar heb er alle vertrouwen in dat je dit weet te keren tot een omwenteling in je leven. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2016 Soort van compensatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2016 een belangrijke les Anette en als je de drank los kunt koppelen van relaties en verleidingen ben je een hele grote stap verder. Dat jaar is niet weg, en jij voelt je gestopt sinds april 2015, daar doet het jaarpact niets aan af. Laat je dus niet de-motiveren door wat dan ook. Je bent nog steeds Anette. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2016 'Een klein lek in de boot, maar nu weer dicht' En varend...vooruit...jij aan het roer. Moedige vrouw! huttula en erik reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 13 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juli 2016 Het is begonnen ..... Gisteren de " bottom line" vastgesteld met mijn psycholoog. Alles onder de lijn is niet onderhandelbaar, wordt gezien als een terugval en dus ongewenst verslavingsgedrag. Ik moet ' cold turkey' afkicken, heb instagram moeten verwijderen ( daarmee stond nog een lijntje open) , grote beperkingen tav telefoon en Facebook. Terug geworpen op mezelf. Lees nu t boek: als hij maar gelukkig is. Afkicken van een relatie verslaving is minstens zo heftig als van drank of drugs, zo lees ik daar. En zo ervaar ik t ook. T voelen is begonnen en doet zeer .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2016 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2016 Veel sterkte Anette. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2016 Ik hoop dat je ook tussendoor of anders snel ook anders mag voelen samen met jezelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 13 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2016 Verslaafd worden doen we niet zomaar...eraf komen ook niet. Goed dat je deze ook aanpakt Je bent het waard ❤ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 14 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2016 Klopt huttula , verslaafd worden doen we niet zomaar ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 14 juli 2016 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2016 Voor onder de riem Anette Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 15 juli 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juli 2016 (bewerkt) Net een telefoongesprek gehad met mijn behandelaar. Ze vroeg me: Dingen op Facebook plaatsen, stukje op t forum schrijven, hoe belangrijk zijn de reacties van anderen voor mij? Schrijf ik t voor mezelf of voor de reacties van anderen. Hoe belangrijk zijn die reacties, die waarderingen voor mij? confronterend.... 15 juli 2016 bewerkt door Anette69 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden