Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....

Anette69

Aanbevolen berichten

Twijfel nooit..nooit aan jezelf wat er ook gebeurd..wat iemand je aandoet of heeft gedaan.

Ze keek me streng aan werd er echt bang van.

Dit zei mijn huisarts tegen me...toen ik geen vertrouwen meer in mezelf had en het niet meer zag zitten.

Ik had zo hard gevochten en ik raakte het zo weer kwijt

Die blik van haar erbij vergeet ik nooit weer.

Ze meende het en ik moest haar wel geloven.

Als ik nu weer twijfel...hoef ik alleen maar aan mijn huisarts te denken

Zoveel indruk had ze op mij gemaakt.

Eigenlijk zou nooit iemand aan zichzelf twijfelen

Als er iemand vertrouwd is ben je het zelf wel.

Alles wat een mens moet weten zit al in zichzelf

Ik heb het ...jij hebt het..we hebben het allemaal.

Wij zijn zoveel meer als ängst

We kunnen zoveel meer zijn..door onszelf te zijn

Hoop dat je hier wat mee kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat bij veel stoppers en ook sprake is van ongeduld. We verwachten dat alles wat stuk is gegaan in de loop van de jaren, liefst vanzelf en zeker snel wordt opgelost. Sommige dingen hebben gewoon heel veel tijd en aandacht nodig.

Misschien is het te vroeg, te snel, niet het goede moment, niet de juiste situatie. Ook dat kan natuurlijk.

Rustig aan. Je bent ontzettend goed bezig. Nu zit het even tegen voor je gevoel.

Sterkte Anette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis ook nog kort geleden Anette, niet raar al die angsten... Als je nou eens heel dicht bij jezelf blijft... Jij degene bent die bepaalt hoe snel of langzaam alles gaat. En misschien uitspreken? Alles om het een beetje meer 'lucht' te geven, jouw tempo aanhouden.

Vertrouwen moet groeien, heeft tijd nodig meis  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zeker moeilijk om je hart weer open te stellen nadat het is 'gebroken'. Maar het is wel mogelijk. Sterker nog, het is de enige weg. Het niet doen, zou betekenen ontrouw zijn aan je zelf. Je hart volgen is wat je moet doen en als dat betekent je opnieuw openstellen voor een ander, dan is dat wat je zult doen.

Je hart kan niet breken, lieve Anette. Het is zacht, flexibel, kneedbaar. Niet van glas. De (zelf)liefde en het (zelf)vertrouwen die jij hebt zijn oneindig. Niet uitputbaar. Niemand kan jou breken, ook niet als je denkt dat het zo is.

Dat je bang bent is begrijpelijk. Maar vaak wijst je angst je de weg die je moet begaan. Laat angst je raadgever zijn.

En voel je angst. Voel wat er onder zit, de oude pijn. En besef je waar die vandaan komt. En dat je nu niet meer diezelfde Anette bent. Dat je alles in je hebt om weer te kunnen leven en lief te hebben, in vertrouwen.

❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 weken alweer

Ik merk dat ik het in de nabijheid zijn van iemand die wel regelmatig alcohol drinkt soms wel lastig vindt maar het me tot nu toe niet aan t wankelen brengt.

Soms lijkt t me dan gezellig om een roseetje mee te drinken maar weet ook dat alcohol en ik geen gezellige combinatie zijn.

Denk dat ik t geaccepteerd heb, t niet kunnen drinken.

Het voelt nog niet als niet hoeven drinken, zoals sommigen van jullie dat al wel hebben. Wellicht komt dat nog.

Een weekend van samenzijn gehad, ook gepraat, veel...

Niet over alcohol, wel over angsten en onzekerheden. Over de twijfel van wel of niet jezelf durven openstellen.

Beiden angstig, gevoed door de ervaringen.

Beiden met de vraag : komt t niet te vroeg...

Moeilijk, aantrekkingskracht en toch niet meer goed durven. We doen rustig aan om t lijntje niet te laten breken.

Of t lukt , ik weet t niet, we zullen zien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er veranderd niks of je rose of sinas drinkt...dat zijn je gedachten.

Of je gaat voor de roes..dat heeft weer niks met de gezelligheid te maken.

Het idee dat get minder gezellig is is ook weer een gewoonte die doorbroken kan worden.

20 weken.bijna een half jaar..goed hé

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevoel om niet meer te hoeven drinken; dat is zoals ik het voel en wel omschrijf.

Voor jou kan het natuurlijk heel anders voelen; of vrijwel hetzelfde terwijl je het anders omschrijft.

Het maakt allemaal niet uit; je drinkt niet en begint daar vrede mee te krijgen, rust. Twintig weken alweer!!

En verder: kalmpjes aan, dat is goed denk ik. Veel plezier, want dat zal er ook aan vast zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 weken helder is een mooie basis Annette,

en nog wat kort om al niet meer te "hoeven"

je mag nog heel lang oogsten dus dan komt

dat gevoel vast ook in je leven.

Een nieuwe relatie aan durven gaan is ook zo'n

stap, hier heb je nog geen tijd gehad om een mooie basis

voor jezelf te creëren. Dat komt ook vast.

Ikzelf lees momenteel liefdesbang, en het zou zo maar

kunnen dat jullie hier ook iets mee kunnen door dit te lezen.

Ik heb het alweer verlengd bij de bieb. want het leest wel wat

anders dan een triller of roman. Heb vertrouwen meis, je bent

nog steeds goed bezig; give time some time♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken t boek lady Jane, herken er ook veel in.

Zoveel zelfs dat ik de cursus bij haar heb gevolgd afgelopen april.

Ken mijn eigen valkuilen zo goed, mijn pijnpunten.

Wordt hierin enorm getriggerd door deze nieuwe relatie.

Zie t als een kans om dat , wat ik daar geleerd en ervaren heb, nu te mogen "oefenen".

Had eerlijk gezegd verwacht dat t me beter af zou gaan dan nu t geval is maar goed, alle begin is moeilijk.

Ik probeer geduld te hebben met mezelf en hoop dat de ander dat ook op kan brengen met mij.

bewerkt door Anette69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een veoeiende dag gehad. T wordt ineens drukker op t werk en merk dat ik geen werkritme heb zoals voorheen. Daarnaast was er een werkoverleg , we waren slecht met 4 vrouwen maar vond t getetter best moeilijk.

Schrik dan toch waar ik sta, confronterend ...

Heb t uiteraard wel aangegeven.

S middags gesprek met puber zoon en hulpverlener.

En s avonds nog een gesprek met een vriendin waar ik al 2 maanden geen contact mee had door een verschil van mening.

Half 10 naar bed gegaan, gekozen voor een slaappilletje, wat ik zelden doe, maar was bang dat anders mijn gedachten t van me over zouden nemen.

Nu, om 8 uur wakker geworden, met hoofdpijn, dat wel.

Voel me een beetje weemoedig, weet niet goed waarom.

Denk dat ik t maar een beetje rustig aan ga doen vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent gisteren druk geweest met toch wat zwaardere dingen. In combinatie met een slaappil is het misschien niet zo gek, dat je je nu wat vreemd voelt.

Soms voel ik me ook wat weemoedig; net of ik iets verloren ben. Dat trekt altijd weer weg.

Je doet het rustig aan vandaag, dat kan geen kwaad. Fijne dag en ik hoop dat je bijtrekt. Denk van wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...