Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....

Anette69

Aanbevolen berichten

Vandaag de 11 weken vol gemaakt.

Voelde me wat downig vandaag , zit best veel online en soms beïnvloed T mijn stemming

Voel een behoefte om af te kicken van het online zijn en het dus steeds bij een ander te zoeken in plaats van bij mezelf. Want dat is het toch, een stukje opvulling van eenzaamheid die je met jezelf niet oo weet te viullen.

Soms spreek ik met mezelf af om een bepaalde tijd niet online te gaan . Dat lukt dan ook wel maar de afspraak vervaagt vaak snel en voor ik het weet zit ik weer constant met die foon in mijn handen.

Het voelt gewoon niet goed, het saboteert mijn proces.

Iemand die ervaring heeft hoe dit aan te pakken? Ik hoor t graag.

Nu ga ik

bewerkt door Anette69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dan toch

verslavingsgevoelig bent

wees dan selectief in welke

je aan toegeeft

beter hier

als in de kroeg

of met een fles

in de bank.

Maar ik ken het ook hoor

en soms wil ik ook een andere keus kunnen

maken. Ik heb wel in de loop van jaren

mijn sociale kring steeds wat uit kunnen

breiden en dan mag ik nalezen aan het eind vd dag.

Soms log ik dan expres niet in om niet

aan antwoorden te kunnen starten.

nu ff niet dus☺ ;)

Ga er wat mee spelen Anette

en maak er geen nieuw probleem van

alles wat je nu helpt, helpt

en later bekijk je het opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 78 alweer, t schiet op naar de 100

Trok vanmorgen mijn dagelijkse tarot kaart:

De heremiet/ de kluizenaar

Deze kaart toont de positieve kracht van eenzaamheid, van je terugtrekken uit het sociale leven om tot inkeer te komen. Het gaat hier om een leven gericht op het innerlijke, over de introspectie die je nodig hebt om dichter bij je Ware Zelf te komen. Om dit te bereiken is het belangrijk dat je je afsluit voor prikkels en indrukken, dat je de buitenwereld even loslaat. Als je dit stadium in je leven bereikt hebt, dan kan je met twee ervaringen geconfronteerd worden: je krijgt een intense confrontatie met je diepste gedachten en gevoelens, en net daardoor bereiken de inzichten die je hierdoor krijgt een ongekend hoog niveau.

Het is erg belangrijk dat je jezelf de tijd gunt om alleen te zijn, om je hoofd leeg te maken, om niet na te denken. Het is nu niet de juiste tijd om te piekeren maar wel om te observeren, gewoon bekijken en aanvaarden wat op je afkomt.

Toch wel bijzonder he, na mijn posting van gisteren.

Ik ga toch eens een poging doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen therapie gehad, heftig.

Blokkades , angsten , tranen , t moet er allemaal uit of een plekje krijgen.

T vreet energie.

Thuisgekomen een uurtje oo mijn fakir/flow matje gelegen terwijl ik een cd heb beluisterd om mijn chakra's weer in balans te brengen.

Ben redelijk ontspannen maar wel helemaal leeg, mijn spieren, vooral in mijn benen, voelen als lood.

Wat doet t allemaal veel met me.

Zo even boodschapjes doen en koken. Denk dat t een zalmpje wordt met pasta.

Verder maar niet te veel hooi op de vork nemen vandaag.

Beetje lief zijn voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 80

Zon 7,5 uur geslapen. Ik verwacht steeds dat ik langer zal slapen met zo'n pil maar goed, ben hier toch ook tevreden mee.

2 twee dagen met intensieve therapie sessies vandaag een relatief rustige dag. Vanmorgen fysio en vanmiddag lekker bezig in de tuin. Schutting beitsen , buitenmuur verven, heerlijk met mijn handen bezig zijn.

Over anderhalve week met vakantie. Het hele erge er tegenop zien verdwijnt een beetje. Kids vermaken zich en ik weet dat ik mendus ook in mijn eentje zal moeten gaan vermaken. Vorig jaar hiep daarbij het biertje in de zon, het glaasje wijn tijdens het koken en het cocktailtje in de horeca gelegenheid s avonds.

Dit jaar zal t anders moeten. Probeer mijn focus te verleggen. Meditatie muziek gaat mee, boeken mee , wandelschoenen mee. Doel wordt aan mezelf werken. Bewegen, wandelen, mediteren . Dagboek mee.

2e doel zijn mijn uitgaven, wil er gecontroleerder mee om gaan dan vorig jaar en dus minder uitgeven zonder daarbij het gevoel heb mezelf te beperken. Dat moet toch lukken als ik geen geld meer uitgeef aan alcohol. Kasboek mee.

Ik probeer het als ern sport te zien, niet als een beperking.

T is mijn voorbereiding op iets wat toch wel eens een dingetje zou kunnen gaan worden.

Als mijn energie nou ook nog eens een beetje mee zou gaan werken, zou dat wel heel prettig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allemachtig

tachtig

prachtig! :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: ! :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woensdag 1 juli, dsg 87

Ik heb een poosje niets geschreven, op de een of andere manier was de behoefte er niet zo.

Ben erg druk geweest met mijn tuin. Verven, beitsen, ik moet zeggen dat t erg mooi is geworden, ben er best trots op. Het wachten is nu op de nieuwe bestrating, die komt na mijn vakantie.

Voelde me de afgelooen dagen redelijk sterk. Het blokkeren van ex opFacebook nu 2 weken geleden gaf me een stukje rust waar ik hard aan toe was.

Daarnaast hard gewerkt aan pittige thema's, soms 2 x per week therapie. Herbeleving en gebeurtenissen leren accepteren en ern plekje geven. Moeilijk maar wel nodig. Nodig om weer mezelf te kunnen worden.

Mezelf met wat ik leuk vindt, waar ik blij van wordt of gelukkig. Of misschien juist ongelukkig. Met mijn verdriet en pijn, mijn vreugde, mijn genieten. En met mijn grenzen tot waar een ander mag komen.

Allemaal dingen die ik kwijt ben geraakt in ern moeizame relatie van 8 jaar waarin ik mezelf langzaam ben verloren.

Het is een behoorlijke zoektocht.

Gisteravond kreeg ik een telefoontje. Een kennis die ex was tegengekomen. Ex was ergens een klus aan het doen waar zij op visite was. Ze vertelde oppervlakkig over hoe t was geweest, maar de impact van het onverwachts geconfronteerd worden met hem was groot.

BAM..........

Ik weet niet wat er gebeurde maar alles wat ik de afgelopen 2 weken aan kracht had opgebouwd sloeg uit mij. Tranen, veel tranen.

Wat zit dit gevoel diep en wat moet ik enorm vechten om deze man los te laten.

Terug bij af?

Zo voelde t gisteren wel maar nee, niet terug bij af.

Wel weer even met 2 benen in de realiteit gezet,

In liefde loslaten is een van de moeilijkste en pijnlijkste dingen die er is.

Vannacht weinig geslapen, inmiddels een behoorlijke hoofdpijn die opkomt.

Vanmorgen naar therapie.

Vastberaden om verder te zoeken naar mezelf vanuit een diep verlangen om bij mezelf thuis te komen en mij weer vrij te mogen voelen......

bewerkt door Anette69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad geen terug val hoor! Alleen maar even een pas op de plaats. Je houdt het ondertussen maar wel mooi vol met niet drinken!

Dikke knuffel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend Anette. Nuchter komt van alles vaak harder binnen. Maar je kunt er dan ook meer mee uiteindelijk.

Voor vandaag wens ik je een betere dag. Je doet het goed, hoewel het voor jou af en toe anders zal voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...