Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 maart 2015


Blekje

Aanbevolen berichten

Jane, zou die verstuikt kunnen zijn.....nav een aktiviteit?

 

Rapi, bezig mensje, je lijkt zo opgewekt en altijd zo van hup ertegen aan, klopt dat? je mag ook wel eens mopperen....

Ha,ha Eline,

Je moest eens weten hoe vaak ik mopper, veel meer dan me lief is hoor.

Maar vind het wel heel grappig, dat jij vind dat ik opgewekt over kom.

En ja, Hup er tegenaan; Zo, ben ik opgevoed.

Dat dan weer wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb juist niets gemerkt van verstappen/verstuiken.

En mijn enkel deed het juist weer goed, het is wel dezelfde.

En ik meen Raps dat het bij jou ook van het ene moment op

het andere ontstond? daarom schrik ik ervan.

Heb ik me net voor de 4mijl opgegegeven haha.

Misschien was dat de misstap? ;)

nou ja, ik houd het in de gaten, heb nog een acpasonic (google maar)

als 1e hulp bij blessures en anders ga ik met Arnica smeren.

en duimen dat het meevalt, dat wil ook wel eens helpen.

Vanmiddag alleen op de tribune bij dochter juichen, dat scheelt weer.

Eerst de boodschappen maar nu en de bieb (zennnnn en DE Libelle en Margriet)

fijne dag

en sterkte voor wie dat kan gebruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij hoeft ook geen sorry te zeggen Hot, begrijp je berichten soms niet, maar lees het wel.

 

Komt ook allemaal te dichtbij voor me en dat wil ik verre van me houden.

 

Mijn gedachten zijn bij je woorden hier, maar kan het niet verwoorden.

 

Enige wat ik je wil wensen is rust, op welke manier dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Gerrit, als de tekst geplakt is in een nieuw bericht hoef je toch geen quote meer te gebruiken?

Je kunt er dan gewoon bijtikken wat je wilt. Dacht ik.

Wat handig, de stem van de route in je helm. Geniet van je nog helemaal vrije dag.

Balen Jane, wees voorzichtig.

Ja de klok gaat weer vooruit vannacht. En morgen gaat het regenen en waaien en liggen de voorjaarsbloemetjes weer plat.

Hot, wees gewoon jezelf, geen sorry. We zijn niet voor niets gaan drinken, velen hier hebben narigheid meegemaakt.

Zonder in details te hoeven treden kunnen we dat van elkaar begrijpen lijkt me.

Fijne dag mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sowhat, lees ook vaak meerdere kranten,

vaak ruilen met de buren AD - trouw enz..

behalve telegraaf, vind ik niets

 

ja suiker er is al veel schoon, maar nog lang

niet klaar, maar goed, vind het leuk en je kan

zo lekker genieten steeds van het resultaat,

ben nogal dwangmatig in die dingen, dus dan moet ook

echt alles schoon...

als het mooi weer wordt weer verder met de hogedruk,

want dat is nu gewoon te koud

 

alles goed verder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Frummers,

Ik worstel ergens mee vandaag. Als ik op internet en in documentatie lees over verslaving, wordt er gesproken over het feit dat het een ziekte is. Er wordt zelfs geopperd dat wij zelf niet verantwoordelijk zijn voor die ziekte.

Hoe ik er ook over na denk of naar kijk, ik kan dat maar niet plaatsen in mijn hoofd. Dat het een ziekte is, daar ben ik het mee eens. De verantwoordelijkheid ergens anders neerleggen vind ik echter moeilijk te begrijpen.

Ik heb het toch zelf gedaan door foute, domme beslissingen te maken? Zo voel ik het.

Hoe kijken jullie hier naar? Ik wil het graag begrijpen, misschien hebben jullie argumenten die mijn kijk hierop enigszins kunnen bijsturen. Ik kom er zelf gewoon niet uit.

Groet,

Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat bedoel je daarmee suiker?

 

je houdt niet van bezoek?

 

ik houdt daar ook niet zo van, of het moet echt om iets gaan,

 

beetje koffie drinken en praten over koetjes en kalfjes is ook niet

 

mijn ding, gruwelijke hekel aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas, die ziekte heb je of die heb je niet. Daar komt geen verantwoordelijkheid aan te pas.

Die ziekte laat je wel onverantwoordelijke dingen doen. Maar die verantwoordelijkheid kun je

terugnemen door aan je herstel te werken.

We zijn niet verantwoordelijk voor onze ziekte, wel voor ons herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bas, daar worstelde ik ook lang mee.

 

Zoals ik het nu zie - en wat mij enorm helpt - is eigenlijk heel simpel: je "beslissingen" komen voort uit je gevoelens en je gedachten. Je gevoelens en je gedachten ontstaan automatisch. Ze zijn beïnvloed door een boel externe factoren, waaronder wat je in je jeugd hebt ondergaan, je opvoeding, gebeurtenissen die indruk hebben gemaakt, mensen die je hebben geraakt, ga zo maar door. Maar in de basis heb je maar weinig controle over wat je voelt en denkt. (Als ik nu zeg, denk NIET aan een roze olifant, waar denk je nu dan aan? Als ik nu zeg, denk WEL aan een naakte collega, denk je dan nu niet aan haar/ hem?)  

Dus: als gevoelens en gedachten automatisch opkomen, dan worden je beslissingen en gedrag als gevolg daarvan ook grotendeels automatisch gegenereerd. Ergo: je bent niet "verantwoordelijk". 

 

Ja, zodra je je van het mechanisme bewust bent kun je, als mens zijnde, gaan proberen om je beslissingen en je gedrag bij te sturen met bepaalde technieken. Dat doe je nu - in deze periode van je leven. Maar de verslavingsziekte ontstaat meestal in een stadium dat je dit bewustzijn nog lang niet hebt, heel langzaam en vol automatisch en bovendien meestal als een coping strategie - het was ooit de beste oplossing om met problemen / situaties om te gaan. 

 

Bovenstaande is misschien niet "de" waarheid, maar wel de mijne en het helpt me om mijn verslaving te accepteren .

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend Jane. Ontzie hem een beetje en veel plezier bij het juichen vanmiddag.

Wat is er allemaal Loos Eline. Zit je soms met de mattenklopper op je pc te meppen? 

Bas, het is een ziekte waar je niet om vraagt. De een kan zijn leven lang alcohol drinken met mate of heeft er helemaal geen behoefte aan en een ander ontdekt dat ie eraan verslaafd is geraak. Er zijn bepaalde factoren die maken dat sommige mensen verslaafd kunnen raken maar dat is nauwelijks te voorspellen. En het is altijd te laat als je het ontdekt. Maar dan is het de kunst om het juist in te schatten en niet te onderschatten. Vanaf het punt dat jij weet dat je verslaafd bent, kun je gaan vechten tegen die ziekte. En er zijn vele manieren om dat te doen. Het is aan jou welke manieren en hoe hard je ermee aan de slag gaat en vooral: hoe graag je deze ziekte wilt verslaan.

 

Ik krijg straks mijn oudste dochter met gezin hier. Of verval ik nu in herhaling. Vanmiddag feestje. Ach, ik geloof dat ik dat allemaal al verteld heb. Ik word vergeetachtig op mn ouwe dag. Ik denk dat jullie me niet meer zien voor vanavond. Of misschien morgen. Dus: fijne dag verder en sterkte wie dat nodig heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie discussie.

Ik denk er zo'n beetje hetzelfde over als Kohtje...

Ik ben (deels) niet verantwoordelijk voor het hebben van de ziekte verslaving, maar ik ben wel verantwoordelijk om te werken aan mijn herstel, wat betekent voor mij dat ik NOOIT meer drank tot mij zal moeten nemen.

Hoe moeilijk soms ook.

Boodschappen binnen. Ging moeizaam, aangezien ik een duiveltje op mijn schouder had die riep dat ik best wel wat kon drinken.

Ach, die ruim 3 jaar nuchter heb je verkloot door te gaan zuipen, dan mag je na bijna 3 maanden ook nog wel eens over de scheef...

Grrr...

Afijn, niets meegenomen, maar zit nu een beetje perplex op de bank met de refu in mijn mik bij te komen op de bank.

Zo mijn zoon ophalen bij zijn vader en op fietsjacht!

Gelukkig houden mijn Kids mij wel bezig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie ken die gedachte zo goed.....

en dat je in de avond zo in de verwarring bent dat je zo gedacht hebt, maar oh zo blij en trots

dat je het niet gedaan hebt.

verslaving is elke dag weer een gevecht tegen een grote sterke boxer, je moet altijd alert zijn

en het gevecht van je leven vechten en de volgende dag weer en de volgende dag weer enz..

voor een verslaafde zal de altijd zo blijven, mijn kleine mening hoor.

deze gedachten zal door de absolute waarheid kenners natuurlijk weer bestreden worden... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...