Spring naar bijdragen

welke boek lees je op dit moment


finniks

Aanbevolen berichten

De Koran van Kader Abdollah, bijna uit en zeer interessant als je het Oude Testament kent. Veel gelijkenis, maar de insteek is toch net even anders. Heel knap hoe hij dat heeft gedaan, vanuit het Arabisch en dan vanuit het Perzisch en met behulp van de kennis van een oom die er heel veel van weet.

Hij geeft toe de bloemrijke taal v.d. originele Koran niet te kunnen evenaren, maar ik vond het boeiend en vlot te lezen.

Als ik wat druk in mijn hoofd was, pakte ik het boek en ging een stukje lezen.

Weinig geweld gevonden, en dan nog in oorlogstijd.

Mijn moeder had een joodse schoonzoon en een Tunesiese en wilde zelf de Koran lezen omdat iedereen er een mening over had (toen al. 20 jaar geleden!) en niemand hem echt gelezen had. Ze mocht hem wel in de bieb lezen, maar niet mee naar huis nemen.

Mijn vriend en ik hebben hem toen voor haar verjaardag gekocht met een boekje met uitleg erbij.

Kader Abdollah geeft steeds aan het begin van een soera een uitleg, dus dat maakte het inzichtelijker.

Het leven van Mohammed had ik al gelezen, maar zijn versie (duo-boek met de Koran, ga ik nu toch ook nog lezen.

En dat voor een overtuigde atheïst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Toch weer vier boeken op mijn ereader dankzij dit topic. Denk dat ik met Liefdesbang verder ga en daarna Eenzaamheid van priemgetallen en evt zout op mijn huid.

 

Niet uit dit topic; tot ik je zag van Isa Hoes, en up en PAAZ van Myrthe v/d Veer. Dat zijn weer vele relax uurtjes op de camping.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag Myrthe vd Veer voor het eerst bij 24 uur met Theo Maasen. Wat een opgewekt persoon is dat. Hoop dat ze net zo schrijft als ze praat. Kwam vroeger een tijd op de PAAZ toen een familielid daar was. Psychiatrie heb ik al jaren over gedacht om te daarin te gaan werken als ik verpleegkundige ben over X jaar. Verzorgende kunnen daar niet een functie krijgen....benieuwd naar de boeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

"Een nieuwe aarde" Eckhart Tolle.

Het gaat over ego, soms een nogal heikel onderwerp in de dagdraad.

 

Pas gelezen en een training over gedaan: "Liefdesbang" Hannah Cuppen

"Zout op mijn huid", Benoîte Groult

"3 minuten meditaties", David Harp

"Nu begrijp ik je", Huub Buijssen

"De verdovers", Anna Enquist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik vond een boek terug wat ik kennelijk in 1989 al kocht. Weet niet of ik het helemaal gelezen heb toen. Het onderwerp was heel erg actueel. En nu dus nog, maar gelukkig op een betere manier, een helende manier. Toen zat ik er nog te diep in, een kind van drie en een scheiding aanstaande.

Nu heb ik allebei niet meer en heeft het lezen en het begrip daarvan meer kans, hoop ik.

"De pijn van de afwijzing" van Peter Schellenbaum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig, Mo Hayder! Spannend.

 

 

Ik ben ook bezig in de grote verdoving...vind het erg mooi en sluit erg aan bij wat ik afgelopen jaren geleerd heb...nu kan ik daar de afhankelijk in plaatsen...was me nog niet echt gelukt...blij mee.

 

En een afgeschreven boek van de bieb:Verleiding van Catherine Gildiner een thriller die gaat over 'Freud', boeiend.

 

Heerlijk vakantietijd...veel lezen!

 

Dat werkt vaak zo Jowan...pas later landt de inhoud pas...ik herlees boeken vaak  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...