lidia Geplaatst 13 mei 2015 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2015 De Koran van Kader Abdollah, bijna uit en zeer interessant als je het Oude Testament kent. Veel gelijkenis, maar de insteek is toch net even anders. Heel knap hoe hij dat heeft gedaan, vanuit het Arabisch en dan vanuit het Perzisch en met behulp van de kennis van een oom die er heel veel van weet. Hij geeft toe de bloemrijke taal v.d. originele Koran niet te kunnen evenaren, maar ik vond het boeiend en vlot te lezen. Als ik wat druk in mijn hoofd was, pakte ik het boek en ging een stukje lezen. Weinig geweld gevonden, en dan nog in oorlogstijd. Mijn moeder had een joodse schoonzoon en een Tunesiese en wilde zelf de Koran lezen omdat iedereen er een mening over had (toen al. 20 jaar geleden!) en niemand hem echt gelezen had. Ze mocht hem wel in de bieb lezen, maar niet mee naar huis nemen. Mijn vriend en ik hebben hem toen voor haar verjaardag gekocht met een boekje met uitleg erbij. Kader Abdollah geeft steeds aan het begin van een soera een uitleg, dus dat maakte het inzichtelijker. Het leven van Mohammed had ik al gelezen, maar zijn versie (duo-boek met de Koran, ga ik nu toch ook nog lezen. En dat voor een overtuigde atheïst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Kent iemand van jullie " gelukkig zijn moet je durven" van rosalinda Weel? En zo ja, is t wat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 No...ken ik niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geert078 Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 Schone Welt van J.A.Deelder . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 16 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2015 HhhH (Himmlers hersens heten Heidrich) Geen fijn boek. Geen fijne schrijfstijl; het valt precies tussen roman en document. Veel besproken boek, mijn mening is: niet om over naar huis te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 21 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 Toch weer vier boeken op mijn ereader dankzij dit topic. Denk dat ik met Liefdesbang verder ga en daarna Eenzaamheid van priemgetallen en evt zout op mijn huid. Niet uit dit topic; tot ik je zag van Isa Hoes, en up en PAAZ van Myrthe v/d Veer. Dat zijn weer vele relax uurtjes op de camping. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 21 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 Liefdesbang heb ik ook gelezen Erik, veel van geleerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
finniks Geplaatst 21 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 PAAZ van Myrthe v/d Veer is echt een heftig boek ik wou hem lezen om meer mijn depressieve man te begrijpen. maar het was te confronterend ik kon hem niet aflezen. het was te pijnlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2015 Zag Myrthe vd Veer voor het eerst bij 24 uur met Theo Maasen. Wat een opgewekt persoon is dat. Hoop dat ze net zo schrijft als ze praat. Kwam vroeger een tijd op de PAAZ toen een familielid daar was. Psychiatrie heb ik al jaren over gedacht om te daarin te gaan werken als ik verpleegkundige ben over X jaar. Verzorgende kunnen daar niet een functie krijgen....benieuwd naar de boeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
finniks Geplaatst 22 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juni 2015 Als je het op die manier bekijk moet je er wel doorheen komen denk ik. Ik zit met mijn ervaringen er te dicht op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 "Een nieuwe aarde" Eckhart Tolle. Het gaat over ego, soms een nogal heikel onderwerp in de dagdraad. Pas gelezen en een training over gedaan: "Liefdesbang" Hannah Cuppen "Zout op mijn huid", Benoîte Groult "3 minuten meditaties", David Harp "Nu begrijp ik je", Huub Buijssen "De verdovers", Anna Enquist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
finniks Geplaatst 3 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 Nu lees ik dorothie must die van Danielle paige Erg verknipt moet ik zeggen Dorothy Is terug naar Oz en heeft de boel nogal verandert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 6 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2015 Storm voor de Stilte van Walsh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 "Mijn Brein is niet Jouw Brein", Begrijp je gevoelens en verander je leven. Richard J. Davidson & Sharon Begley Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 De achtste zuster van Elle Eggels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paddy Geplaatst 1 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2015 De Grote Verdoving van Erik Stofferis met als subtitel, leven zonder verslaving. Het werd hier op het forum al eerder genoemd. Ik ben er net in begonnen maar meteen al enthiousiast. Doet me goed om dit te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 6 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2015 Ik vond een boek terug wat ik kennelijk in 1989 al kocht. Weet niet of ik het helemaal gelezen heb toen. Het onderwerp was heel erg actueel. En nu dus nog, maar gelukkig op een betere manier, een helende manier. Toen zat ik er nog te diep in, een kind van drie en een scheiding aanstaande. Nu heb ik allebei niet meer en heeft het lezen en het begrip daarvan meer kans, hoop ik. "De pijn van de afwijzing" van Peter Schellenbaum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Phaedra Geplaatst 6 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2015 Rot, van Mo Hayder :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 6 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2015 Heftig, Mo Hayder! Spannend. Ik ben ook bezig in de grote verdoving...vind het erg mooi en sluit erg aan bij wat ik afgelopen jaren geleerd heb...nu kan ik daar de afhankelijk in plaatsen...was me nog niet echt gelukt...blij mee. En een afgeschreven boek van de bieb:Verleiding van Catherine Gildiner een thriller die gaat over 'Freud', boeiend. Heerlijk vakantietijd...veel lezen! Dat werkt vaak zo Jowan...pas later landt de inhoud pas...ik herlees boeken vaak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2015 Wolf, Mo Hayder wat een serie he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2015 gelijk gereserveerd als Coben-fan thnx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 6 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2015 Sprakeloos - LaNoye Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2015 wow Dinah!! ga ik zeker lezen leuk een beroemdheid in ons midden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 8 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2015 Wat gaaf Dinah, een eigen boek! Gefeliciteerd! (leuke verschrijving, zware kousen) lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 9 augustus 2015 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2015 de enige revolutie - Krishnamurti Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden