Lucide Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Kan ik me in vinden Erik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 En met 'leuk' bedoel ik simpel dat ik het hier mee eens ben. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Leven en dood Een groot verschil Toch zo dichtbij Iedereen krijgt er vroeg of laat ermee temaken Of je wilt of niet niet over praten is weglopen. Wat je niet ziet is er niet Toen ik nog dronk was ik bang voor de dood Nu ik niet meer drink ben ik er niet bang meer voor. Toen ik dronk was ik bang voor het leven En dronk het leven weg.. Op zoek naar iets..wat ik niet kon vinden Raar hoe iets kan lopen Hots ...ikk wens je het beste wat je ook beslist. Innerlijke rust vinden is geen makkie Dikke knuf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Fijn nog even na te lezen hier. Hots je hebt wat losgemaakt! Dank daarvoor trouwens. Dit is wel waar het hier uiteindelijk om gaat. Ik werk zelf bij 113, wilde dat gisteren niet schrijven. Maar ik heb echt de wezenlijkste en mooiste gesprekken dan. Helaas weet ik nooit hoe het afloopt en dat is juist. Zo ook hier. Geen idee of wat je hier leest je moed geeft, of bevestiging in je besluit. Dat is aan jou. En er is veel respect. Er is ook angst hier. Konfrontaties maken altijd veel los. Maar in wezen hebben we hier (bijna) allemaal zelfvernietigend gedrag vertoond door extreem te drinken. Ikzelf zie dat ook als een onbewust verlangen naar rust, vrede en indirect misschien ook zelfs de dood. Het heeft bij mij ervoor gezorgd dat ik de dood nu aankan. Er vrienden mee probeer te worden. De ene keer lukt me dat beter dan de ander. Maar de keus om de tijd die ik nog heb, zo goed mogelijk in te vullen, daar heb ik meer invloed op. En dat probeer ik nu. En daar helpt zo'n dagdraad als die van gisteren aan mee. erik en Acanthus reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JaNina Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Alcoholisme kan, op meerdere manieren, dodelijk zijn. Ik ken Hot niet, maar als zijn huisarts er achter staat, wie zijn wij dan? En als je er hier niet mee terecht kan, waar dan wel? Neemt niet weg natuurlijk dat zo'n bericht als een mokerslag aan kan komen, dat wel. Maar we zijn hier als groep, en moeten bij elkaar terecht kunnen, met zo'n bericht, en ook met het handelen daarvan. Een heel goede vriend van me heeft zijn lever kapot gedronken: uiteindelijk lukte het hem te stoppen, maar het was te laat. Na een tijd nuchter te zijn geweest kwam hij op de wachtlijst voor een donorlever, en een verschrikkelijke tijd brak aan. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Ging het ietsjes beter, dan zakte hij op de lijst, ging hij weer achteruit, dan steeg hij weer. Na een lange slopende tijd kon hij in Belgie terecht, maar het was te laat, hij kon de reis en operatie niet meer aan. Uiteindelijk heeft hij euthanasie gekregen. Hot, ik wens je heel veel sterkte, en wens je een humaan einde toe. Mocht het euthanasietraject je niet brengen wat je wil, wellicht is hulp bij zelfdoding, bijvoorbeeld via De Einder, dan een optie. Nogmaals heel veel sterkte Hot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 21 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2015 Slecht en weinig geslapen, draad van gisteren veel impact gehad. Ben helaas niet zo'n schrijver, meer prater. Hoop alleen dat ik gisteren niemand voor hoofd heb gestoten. Bericht van hot en later ook van Hannah schokte mij. Kan daar slecht tegen, komt bij mij out of the blue. Maar respect staat voor op. kan er alleen moeilijk mee om gaan. Reactie op Agnieta vind ik onterecht en daarom was ik ook weg gisteren. Gaat mij om hulp voor deze personen en niets anders. Er is hier moderator die wellicht iets kan betekenen. Maar goed, ga gedachten van ander niet invullen. Lang over gedacht om hierover iets te schrijven, toch geprobeerd. .. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 22 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 22 maart 2015 (bewerkt) Nou ik ben gewaarschuwd door de moderator. Ik heb er een puntje bij. Alles en ook werkelijk alles stuit me tegen mijn borst hier. Ik ben weg. Wellicht een keer rustig uitleggen wat en waarom zaken je tegen de borst stuiten....het zou zo maar kunnen dat mijn kwaadheid of wat je schreef voortkomt uit jou totaal niet begrijpen. Niet begrijpen wat er achter speelt. Puntjes van de mods heb ik niks mee te maken, ik gaf wel mijn mening maar heb niet de moderatie erbij gehaald of erom geroepen. Ik heb gisterenavond bewust nog wat geschreven over achtergronden en op het eind vraag ik indirect jou achtergrond omdat ik daar benieuwd naar ben. Maar ik ben wel droog vandaag. Dat is het belangrijkste toch. +++ 22 maart 2015 bewerkt door erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden