alcohol1985 Geplaatst 11 april 2010 Rapport Share Geplaatst 11 april 2010 Hoi, ik heb mij net pas aangemeld voor dit forum. Maar denk, laat ik mij meteen voorstellen.Ik ben een jongen van 24 jaar, heb meer dan een jaar (misschien meer dan 2 jaar??) teveel gedronken. Dat wil zeggen 5 a 6 halve liters bier per dag, en een fles wijn. Dag in en dag uit. Tot ik 2 weken geleden bedacht dat ik genoeg had. Ik moest anders gaan leven. In het begin wou het niet zo goed lukken, ik was 1 dag gestopt. Daarna wel gelijk geminderd, naar 1 fles wijn per dag (dus later beginnen). Ik heb eerder gisteren in het cafe 2 biertjes gedronken. Gisteren en vandaag helemaal niks. Volgens websites zou ik eigenlijk medisch advies moeten vragen en voorzichtig afbouwen omdat ik ernstig teveel dronk. Ik ben nogal koppig van aard en doe het gewoon zelf. Moet zeggen dat ik mijn behoefte kwijt ben. Ben trouwens niet van plan geheel te stoppen. Maar wil in ieder geval 5 dagen per week niks drinken. en verder niet meer dan 2 glazen op de twee dagen dat ik mezelf wel toelaat. En wellicht op een feestje of gebeurtenis meer. Maar 2 weken blijf ik liever nuchter, dit zodat mijn lichaam kan wennen, en mijn behoefte aan ook weg is. Die is er vandaag niet,maar dat zegt niks over morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 12 april 2010 Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Goedemorgen,Welkom hier. Je zult hier denk ik wel de steun kunnen vinden die je wenst.Ik heb toe moeten geven dat ik alcoholiste ben. En voor mij is de enige weg: helemaal stoppen met drinken. Matig drinken lukte soms een poosje. Maar vroeger of later ging het toch weer mis. Of jij alcoholist bent, dat kun je alleen maar zelf uitmaken. Vaak kost het heel veel moeite dat toe te geven.Veel succes!Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 april 2010 Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Mijn ervaring is dat de trek pas na een paar dagen kwam...Hou daar dus ook rekening mee. Goed dat je inziet dat je een probleem hebt. Succes bij het minderen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 april 2010 Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Goeie morgen Alco,Tof dat je je hier aangemeld hebt. Het zal niet makkelijk zijn om te stoppen met alchol op jouw leeftijd. Want alcohol hoort nu eenmaal bij de jongeren. En je hoort er niet meer bij als je niet drinkt, maar het is zeker te doen hoor.Ik wens je heel veel suc6 in je strijd, en laat ons mee helpen. Samen komen we er zeker uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alcohol1985 Geplaatst 12 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Ik denk dat matigen mij wel lukt. Het is een kwestie van volhouden. Verder denk ik ook dat als je 1 keer verslaafd bent, je altijd verslaafd blijft. Je bent er in ieder geval gevoeliger voor. Dus mijn taak is bij ieder glas alcohol mij af te vragen of het wel kan.Er niet bij horen? Jawel hoor:). alleen mensen kijken je wel raar aan als je midden in de nacht een cola besteld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 april 2010 Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Stoppen is eenvoudiger dan matigen, alcohol.Waarom zouden de mensen nu raar kijken als iemand cola besteld ??...dat is een idee van je....bovendien zijn het hun zaken niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alcohol1985 Geplaatst 12 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 quote: Originally posted by: niwiStoppen is eenvoudiger dan matigen, alcohol. ...dat is een idee van je.... Dat idee komt niet uit de lucht vallen. Ze vroegen, Drink je nu echt cola? Je zit in het cafe, je hoort bier te drinken. Daarom had ik dat ideeWas trouwens cafe waar ik nog nooit geweest was, en het waren ook geen bekenden, dus daar kan het ook niet aan liggen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 april 2010 Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 ik had het idee dat het meer een uitvlucht was om toch bier te kunnen drinken.Je bent in feite niet verplicht bier te drinken omdat een ander dat wil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 april 2010 Rapport Share Geplaatst 12 april 2010 Hallo Alcoje profiel staat open, ik heb het de moderator gemeld,als jij je gegevens even weghaalt, kan niet iedereen ze meer lezen.Als je naam weer in zwart staat, kun je ze weer invoeren.Welkom hier trouwens.En als ik je goed lees, denk je er wel wat licht over dat je de verantwoording bij elk glas alco kunt nemen.Juist na dat eerste ben je daar helemaal niet mee bezig.En een glas cola midden in de nacht is prima, voor elk wat wils.Als je om wat een ander van je kan denken, gaat drinken, dan moet de knop voor jezelf nog om.ik hoop echt dat dat gaat lukken en dan maakt het niet meer uit wat een ander denkt. Als je aangeschoten bent van bier, trek je je toch ook niks aan van mensen? Dan vinden ze waarschijnlijk juist dat je beter aan de cola kunt:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Serena Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Hoi Alco,Welkom hier! Onze doelen lopen een beetje parallel: meer dagen niet dan wel drinken, op dagen dat het "mag" niet meer dan twee glazen.Als jouw vrienden in de kroeg moeilijk doen over het feit dat jij een colaatje bestelt, kun je je afvragen of je wel de juiste vrienden hebt:huh: Of je kunt open kaart spelen en zeggen dat je dat doet omdat je bang bent over de schreef te gaan met de drank. Maar ik weet dat dat heel moeilijk is, zelf ben ik daar ook niet zo open over........In elk geval heel veel succes!Serena Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alcohol1985 Geplaatst 13 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Om eerlijk te zijn vindt ik het helemaal niet moeilijk om te zeggen, ik drink niet.Sterker nog toen ik in het cafe, zat heb ik eerst 2 cola gedronken, toen twee bier, toen werd ik weer volgetapt, maar gaf het glas terug en vroeg om cola.Ik ben niet bang voor mensen, ze nemen mij zoals ik ben of ze nemen mij niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alcohol1985 Geplaatst 13 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 besef opeens dat ik al 1 doel heb gehaald. Ik bedacht vorige week dat stoppen geen zin heeft als ik geen alcohol in huis heb. Want als je niet kan drinken kan het niet. dus ik heb een lading bier en drie flessen wijn in de koelkast. er is in totaal 1 biertje opgegaan maar dat was aan iemand die bezoek heeft.Mijn gedachte is eigenlijk dat verleiding weerstaan alleen kan als de verleiding ook daadwerkelijk in de buurt is. want hoe kan ik alcohol de baas worden als er geen alcohol is?Hoe dan ook alles ligt er nu 1 week. ongeopend. Enkel vrijdag dus 2 biertjes gedronken, en dat sinds goede vrijdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Ha AlcoholWelkom hier. Je weet blijkbaar heel goed wat je wilt, dat is belangrijk! Zeker als je niet helemaal wilt stoppen maar wilt minderen. Ik ben zelf nog niet zolang bezig en weet nog niet waar ik op uit zal komen. helemaal stoppen of niet.In ieder geval wil ik proberen om een paar maanden helemaal niet te drinken, dat heb ik nodig.Dapper van je dat je alcohol in huis haalt omdat je dan pas echt de verleiding kunt weerstaan zoals je zegt. Maak je jezejf het hietmee niet extra moeilijk, of misschien juist niet (voor jou)?Hoe dan ook, jij doet het op jouw manier en ik doe het op de mijne.Maar hier kunnen we elkaar daar allemaal bij steunen:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alcohol1985 Geplaatst 13 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Ja, ik maak het mijzelf extra moeilijk. Ik weet dat genoeg heb om helemaal de weg kwijt te zijn. Daarbij zit ik momenteel werkeloos thuis, wat het ook moeilijker maakt. maar ik wil wel vechten. ik moet me kunnen bewijzen. zonder alcohol in huis heb ik het gevoel dat ik niks bewijs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babble Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Beste alcogeef die alcohol NU aan een ander die er wel mee kan omgaandan bewijs je je pas een goede dienst!je moet de alcohol niet opzoekendie is namelijk sterker dan je misschien denktergens komt er anders misschien een moment dat je wilt bewijzendat een paar slokjes wel kunnenimmers het is allemaal niuet zo erg.......tochen voor je het weet is het open zit je zelf weer met de strop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alcohol1985 Geplaatst 13 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Ik weet dat ik vast nog wel de fout in ga. zo worden wij allemaal volwassen. vallen en opstaan. Ik geef die alcohol ook aan andere mensen, maar ik wil wel dat het in huis staat. het is al een aantal dagen zo dat ik rond half 11 denk nu lust ik wel 1tje. dan kijk ik naar de klok en denk, nu niet meer. straks weer bedtijd.Ik wacht ook met 1tje nemen tot ik weet dat ik ook echt na 1 zeg, en nu is het genoeg. anderhalve week geleden nam ik 1 biertje, opende, schonk in. rook eraan en gooide alles weer weg. ik voelde toen dat als ik er 1 had genomen, ik er nog 4 had genomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 1985,Je zit het jezelf wel extra moeilijk te maken he...op die manier..?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
billy1981 Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Hoi alcohol'85,Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door de opmerkingen van iedereen hier die niet bij jou naar binnen kunnen kijken en dus niet precies kunnen aanvoelen of je wel écht goed bezig bent.Ik hoop ook echt dat je het helemaal onder controle hebt op deze manier en als het blijkbaar voor jou geen optie is om nooit meer te drinken dat je het dan bij een aantal glazen kan houden zonder dat het gevaar op de loer ligt dat het uit de hand loopt.Ik vermoed dat veel mensen hier, en dan heb ik het vooral ook over mezelf, zichzelf allemaal wel eens (of twee keer, tien keer etc.) hebben wijs gemaakt dat ze het best onder controle hebben en kunnen stoppen wanneer ze willen. Ikzelf heb dat ook vaak gedacht en mezelf dat aangepraat. Elke keer dat ik dan weer te ver ging, maakte ik mezelf achteraf wijs dat het mijn eigen keuze was om meer te drinken en dat als ik écht zou willen, het altijd bij één of twee of drie zou kunnen laten.Op een gegeven moment kon ik mezelf niet meer het voordeel van de twijfel geven en moest ik gezien de talloze voorbeelden uit het verleden toegeven dat het me gewoon niet zou lukken. De oorzaak vind ik niet eens zo interessant. Geen ruggegraat? Genetisch bepaald? Emotionele factoren? Feit is voor mij dat het gewoon altijd weer een keertje misgaat. Daarom heb ik besloten dat ik helemaal moet stoppen (Nu trouwens nog maar vier dagen geleden, dus veel recht van spreken heb ik misschien niet) om ook gewoon het hele risico uit te sluiten.Ik heb sinds ik begon met drinken (op mn 14e ik ben nu 29) eigenlijk nog nooit relaxt een paar biertjes gedronken en dat was het dan. Als ik niet aangeschoten was, had ik het gevoel dat mn dag of avond niet gelukt was, zeg maar dat ik niet alles er uit had gehaald, dat ik me NOG beter had kunnen voelen. Ik baalde meer na zo'n gemiste kans om meer te drinken dan de dag erna als ik weer eens een enorme kater had en niks klaarspeelde.Nogmaals, omgaan met alcohol is voor iedereen anders. Ik hoop dat het bij jou is zoals je zegt en dat je inderdaad de controle kan bewaren en dat je er niet zoals ik na een groot gedeelte van je leven vergooid te hebben moet concluderen dat het eigenlijk toch niet helemaal gelukt is.Ik wens je in ieder geval super veel succes bij de manier waarop je het aanpakt en hoop dat het je lukt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Bil. Wat een zelfkennis joh. Een geweldig stuk wat je hier boven geschreven hebt.Ja ikzelf weet gewoon dan ik het niet kan houden bij een paar glazen. Het gaat mij er niet om dat ik sterke drank lekker vind, het gaat mij om de kick die ik krijg.Ik denk dat, als je leert te drinken omdat je het lekker vind, er misschien een kans in zou zitten dat je het kan beperken bij een paar glaasjes, maar van de andere kant had ik dan ook nooit geen alcoholist geworden. Daar gaat het om het effect van de alcohol, niet zo zeer om het genieten van een drankje.Maar suc6 in de strijd tegen de drank hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alcohol1985 Geplaatst 13 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 Ik snap wat bil zegt. Bedankt voor deze boodschap. Ik hoop dat ik niet van jouw fouten hoef te leren. mocht dit wel zo zijn hoop ik dat dit mij maar 1 keer overkomt. Als ik inderdaad het idee krijg dat ik weer drink, meer dan goed voor mij is zal ik inderdaad het beste alles moeten afzweren. Vooralsnog denk ik het op mijn manier te redden. De tijd zal het leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 april 2010 Rapport Share Geplaatst 13 april 2010 De tijd zal het idd leren, zoals altijd en bij iedereen.Geen elke tip helpt zolang de knop niet om is.We schrijven allemaal wat voor ons belangrijk was en hopendenk ik ook allemaal degene te zijn, die jou kan behoeden voor dezelfde foutendie we zelf maakten. Ik heb 4 maanden met een gekregen fles wijn op de kastgeleefd en was maar wat trots dat ik die verleiding kon weerstaan. Maar natuurlijk kwam het moment dat ie open ging en ik van liueverlee weer op en over mijn ouds taks zat. dat was mijn proces.De jouwe heeft ook met bewijzen te maken en zolang je in die machtstrijd met jezelf zit denk je nog dat je kunt winnen. Van wie? Van jezelf.Ik heb de drank tot nu toe overwonnen, door mezelf niets meer te hoeven bewijzen, ik maak het mezelf niet meer moeilijk en kom gelegenheden zat tegen waarbij ik op de proef word gesteld. Mijn eigen huis is daar niet meer bij. Heerlijk vind ik dat.Ik hoop dat jij dezelfde rust gaat vinden, hoe de uitkomst ook voor je wordt. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden