lady jane Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Blekje bij mij zit mezelf beduvelen in mijn bloed. Nu ik er met drank niet meer in trap, zie ik het nog wel bij snoepen bijvoorbeeld. En vanmiddag fietste ik naar de tandarts want gisternacht een vreselijke pijnaanval gehad die uren duurde, maar ik fietste toch maar voorbij want immers geen last meer? Op de terugweg was de praktijk dicht en ja dat kon ik niet helpen toch?Benieuwd wat ik morgen voor smoes heb en al beducht voor de extra aanval die ik nu vannacht vast op me afgeroepen heb , hardleers ikke dus. jowan reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Wat een ontwikkelingen allemaal. Ik ga later bijlezen. Ga nu de padden redden De paddentrek is begonnen AlbertRemmo en JaNina reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
finniks Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Finniks, je berichtje sneeuwde een beetje onder hier. Goed dat je toch hulp gaat zoeken, ondanks het feit dat jullie al genoeg contacten hebben bij hulpverleners. Je zegt dat het anders niet goed komt. Heb je het dan over je somberheid, of over de trek die niet weg wil gaan? Ondanks dat je volgens mij al acht maanden niet hebt gedronken. Meer door de somberheid. ik kan mijn gevoelens geen plaats geven Daarbij als ik somber ben wil ik drinken. Dat helpt ook weer niet. ik dronk ook meer om mijn gevoelens weg te drinken.:s Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Hoe lang drink je al niet meer Wijfie? En Bol, hoe lang duurt het dan voordat je jezelf niet meer beduvelt? Ik ben nu bijna een half jaar gestopt (op die ene uitglijder na) en ik wil mezelf nog steeds voor de gek houden door erover te denken de refu te laten staan. Maar soms heb ik het gevoel dat ik nog maar net gestopt ben. Blekkie als je eerlijk probeert te zijn naar jezelf. Wat jij gedaan hebt vandaag. Kiezen voor de Refu i.p.v. jezelf wijs maken dat b.v. ééntje drinken wel kan, of het is allemaal niet zo erg. Allemaal rotsmoezen verzinnen om goedkeuring van jezelf te krijgen om te gaan drinken, dat is jezelf beduvelen. Ja en hoelang dat duurt is bij iedereen denk ik verschillend. We weten allemaal hier op het forum dat de drank ons de vernieling in heeft geholpen. Als we dan toch, willens en wetens, onszelf wijs maken dat ééntje wel kan, of dat het allemaal wel mee valt, dan beduvelen we ons zelf. Dat gevoel dat je net gestopt bent heeft er misschien te maken dat je nog best wel erg veel met de alc. bezig bent. Je houdt de alc. nog erg dicht bij je. Als je het lef hebt om te proberen echt voorgoed "nee"te zeggen tegen de alc. zal dat op een gegeven moment misschien ook verder van je af komen te staan. Tenminste ik denk dat het zo moet gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Hoi Wijfie, ik stelde wel de vraag maar sluit me aan wat er al door Bol en MG is gezegd. Deze ervaring kun je weer toevoegen aan onvoorziene situaties en waarschijnlijk is er een trigger met Griekenland (ooit op vakantie geweest?) en middag lunches met wijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Pfff... Pizza's binnen hier en met buikje vol geen trek meer in wat dan ook... Kilootjes dan maar erbij genomen. Trek was vanmiddag effe heftig, maar mijn voorzorg genomen in de vorm van refusal. Dat zij dan maar zo. Beter dan gaan zuipen. Nu weerom met de beentjes omhoog en bijtijds mijn mandje in. Ben uiteindelijk blij met mijn dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Meer door de somberheid. ik kan mijn gevoelens geen plaats geven Daarbij als ik somber ben wil ik drinken. Dat helpt ook weer niet. ik dronk ook meer om mijn gevoelens weg te drinken.:s Finniks heel veel mensen drinken om niet te hoeven voelen. Als je stopt met drinken komen die gevoelens er vaak ineens uit. Dan wordt het in je hoofd een grote chaos. Misschien is dat niet zo verkeerd hoor, later als de mist een beetje is opgetrokken, wordt het allemaal wat helder en weet je waar welk gevoel bij hoort. We hebben zo lang alles weg gedronken, vaak weten we niet meer wat we nou precies voelen. AlbertRemmo en finniks reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 maakt eigenlijk niet uit Joris wat de triggers zijn wat je er mee doet wel en we kunnen nooit voorspellen wat op ons pad komt of op de tafel of een foto van drank/flessen/glazen alles kan triggeren. En niks kan ook triggeren en er dan niks mee doen qua drinken zo hoop ik er mee om te blijven gaan en in mijn hoofd gaan de lessen toch wel door ook na jaren en jaren nog AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Goedemiddag beste mensen, Krijg een beetje pijn aan de zijkant van mijn rug, van mijn nieuwe steunzolen. Rechts in mijn schoen zit een verhoging, ivm het beenlengte verschil. Misschien wordt mijn rug nu recht getrokken, en komt daar de pijn vandaan , Vanmiddag echo's laten maken. Rechts zagen ze niet veel,wel een hielspoor van wel jaren oud, maar links wel een verdikking of zo iets. Uitslag is naar de fysio gestuurd. Jane, Hoop voor je dat de pijn niet meer terug gaat komen. ik ken dat, kom je bij de tandarts , is de kiespijn over Maar jij hoeft er alleen maar langs te rijden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Kaboutertje, de eerste berichten zijn dus goed. Daar ben ik blij om, voor jou en je dochter en natuurlijk voor Clown. Dat je vrijdag heel dicht bij drinken bent geweest, verbaast me niet. Het is een zware periode die je doormaakt. Ontzettend stoer dat je niet hebt toegegeven. Nu ben je er blij om. Sterkte verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Rapi, dat je lichaam op een gedwongen wijziging van je houding reageert is heel begrijpelijk. Je rug doet nu pijn. Ik zou zeggen, laat dat niet te erg worden. Ook hier moet je lijf aan wennen en dat doe je volgens mij niet, door direct de hele dag op je nieuwe zolen te lopen. Misschien is langzaam opbouwen beter. Ik hoop dat het je wel gaat helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Gelukkig kabouter, Even rust op de plaats nu Echt super top, dat jij niet gedronken hebt. Sterke vrouw ben je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Gerrit, Ik ga morgen zo snel mogelijk een afspraak maken met de fysio. Dan kunnen we de echo bespreken en de pijn in mijn rug Gisteren de steunzolen afgewisseld met gewone schoenen. Kon savonds weer bijna niet meer lopen (strompelen) Maar ja, ook gewerkt van 7.30 tot 22.30 (Beetje teveel van het goede, maar dat wist ik van te voren al) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Raps waarschijnlijk heb je dat lengteverschil met je lijf gekompenseerd al die jaren. Het zal niet vanzelf herstellen hoor, maar dat het nu extra pijn doet is logisch. In één klap moet je lichaam weer terug naar "normaal". ik hoop dat de fysio je er extra massage bij adviseert. Alle spieren mogen weer wat lengen nu. De hielspoor is een ander verhaal, ik hoop dat je toch shockwave krijgt, daar zijn echt goede resultaten mee. En jij hebt zware belasting dus roofbouw he (op je ouwe dag☺) rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Goh Rapilos, wat een lange werkdag was dat! Tja, het zal wel niet anders gekund hebben. Maar moeilijk en zwaar hoor, als je zo'n last hebt van je voeten. Ik hoop dat de fysio wat voor je kan betekenen en dat uiteindelijk die steunzolen ook zullen helpen. Ik heb ooit korte tijd last gehad van hielspoor, ik weet/ken de pijn nog, die was heftig. Sterkte!!! en voor nu een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Vandaag toch niet droog weten te houden,de afkick was te heftig. nu voel ik me redelijk,zo proberen iets te eten en daarna naar bed. gelukkig wel een gedeelte van me dagbesteding weten af te maken ,ongeveer de helft gedaan van wat ik wou doen vandaag (boot wassen van buiten) Hopelijk morgen een betere dag .... Als je maar niet helemaal hebt doorgedronken. Morgen weer een dag en misschien weer minder dan? Buiten aan het werk is best een fijne bezigheid denk ik, hoewel het geen geweldig lekker weer is. Ben je nu weer een tijdje thuis? Doe je het op eigen kracht, of ben je nu aangesloten bij de AA? Daar ben je een tijdje geleden een keer geweest, als ik het me goed herinner. Zet hem op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 kabouter, ik lees je met bewondering, jij bent exact het voorbeeld dat je, ondanks je triggers die niet aangrijpt om te gaan drinken. Dat andere ouders dat wel doen; misschien hebben zij niet onze problemen met een kapotte rem? Of, als ik naar mijn eigen verleden kijk: ik kon me toen makkelijker overgeven aan drinken omdat er dan altijd nog een ouder was die de zorg/verantwoording kon nemen. Dat was een extra excuus zo. Pas toen ik er alleen voor stond kon ik ook de volledige verantwoording nemen, voor de kinderen en ook voor mezelf uiteindelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Meer door de somberheid. ik kan mijn gevoelens geen plaats geven Daarbij als ik somber ben wil ik drinken. Dat helpt ook weer niet. ik dronk ook meer om mijn gevoelens weg te drinken.:s Dat klinkt bekend, zoals Jane ook al schreef. Stoppen met drinken is het begin van een nieuw traject; dat had ik ook niet direct door. Ook voor mij is er nog veel te doen, na jaren van alcohol te hebben misbruikt. Ik hoop dat je snel iemand kunt vinden, waar jij wat aan hebt en waar je je goed bij voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Sterkte Kaboutertje, gun je veel kracht. Even iets anders, ga stemmen woensdag, Misschien mag ik niet zeggen, maar toch verkapt niet stemadvies. Als je de partij van de vrijheid heet, dan gun je de vrijheid niet alleen aan jezelf maar ook aan anderen. (pechtold) en stem niet eens op hem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 (bewerkt) Zijlbewoner wil je helemaal stoppen of proberen matig te blijven drinken, want dat is me niet helemaal duidelijk. Dit klinkt weer heel goed Kabouter en nu maar hopen dat alle ellende voorbij is en jij, Clowntje en je dochter een hele tijd kunnen genieten van het leven. Dat wordt onderhand hoogtijd. 16 maart 2015 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Hoi allemaal, Gisteren mijn huisje wat opgeruimd en wat schoongemaakt na 14 dagen alleen En gek genoeg (ik brand nooit kaarsjes) heb ik gisterenavond kaarsjes aan gestoken en daarbij aan jullie gedacht en de kaarsjes op laten branden. Ik keek afgelopen zaterdag toen mijn zoon thuis was en gewoon buiten speelde, voor zover dat "gewoon" is voor ons..; keek ik af en toe hier op het frum. Toen mijn mannie vroeg of ik dat niet "even kon laten want kind thuis" etc. Antwoorde ik; "Noppe, ik kan dat niet laten en ik wil dat ook niet laten". - "Waarom niet?' - "Ik hou van die mensen, ik moet lezen hoe en of het gaat" Dat was de eerste keer ik mijn mannie zag glimlachen terwijl ik met het forum bezig ben, sinds inmiddels al 5 jaar. Wat Lief En Gaaf Finniks wat goed van je dat je hulp zoekt, moest ik ook van mezelf, ik kon het niet alleen doen en hoef het niet alleen te doen. Jij hoeft het ook niet alleen te doen. Jammer Wijfie Zo was ik nu dus even bezig, knippen, plakken en reageren Na zo laat de draad te lezen heeft dat geen zin meer Mosterd zeg ik altijd en dat blijft. Denk niet dat ik niet met jullie begaan ben, want dat is echt wel zo. Maar `s avonds nog reageren op `s morgens en `s middags? En zoveel reacties? Ik snap jullie allemaal Ik eet een welbekende uitsmijtert, gewoon zin in, en later nog Griekse Yoghurt Ik ben nog steeds drankvrij, daar kies ik voor. Waar ik niet voor kies is om niet te roken, en daaromtrent had ik vandaag een hele traumatische dag. Vanmorgen vroeg weggegaan met pakje shag en aansteker, zitten er geen vloeitjes in mijn pakje shag Dat was dus afzien vanaf half 9 tot 15.00 uur. Nu effe naar Appie voor hulzen, eten en vervolgens naar bed. Kabouter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Kabouter, fijn dat de eerste berichten goed zijn. En super van je dat je het droog gehouden hebt. Ondanks dat je toch die anderen ziet drinken. Daar mag je je zelf wel een hele grote pluim voor geven. Heel veel sterkte Ha, over mezelf voor de gek houden gesproken: mijn ega komt net binnen met twee bossche bollen. Die sla ik toch maar niet adf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Hm Blekje, dat lees ik wel vaker bij jou. Bossche bollen. Nog een verslaving? Grapje hoor. Heerlijk die bollen, geniet er van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Kabouter, fijn dat het goed gaat met je knulletje. En wat dapper en stoer ben jij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luna1961 Geplaatst 16 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2015 Zo geen pad gezien. Het was te koud en niet vochtig genoeg. Waar het voor de pad niet vochtig genoeg is, is het hier wel vochtig genoeg. Wat een verhalen over drank en terugvallen. Best intensief. Hoe het toch een duiveltje blijft wat op je schouder blijft zitten. Ben echt heel blij dat ik het momenteel (want dat is het deze dag op dit moment) wat minder last er van hebt. De gedachten er aan. Het kijken ernaar. Stap voor stap. Nu al 9 maanden. Ik wens iedereen kracht en rust toe. Vooral Kaboutertje met haar Clowntje. Dat het goed mag blijven gaan. Slaap lekker voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden