AlbertRemmo Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Hoi allemaal, Dit is weer mosterd maar ik vond het wel leuk Lekker op tijd wakker van het zonnetje, ja, moet wel, want ik heb nog geen gordijnen voor het dakraam, dus ik word vanzelf wakker als het zonnetje schijnt Hier word het weer een stralende dag, heb zin om m'n ramen te zemen en m'n gordijnen te wassen Fijne dag allemaal Ben weer de hele dag buiten aan het werk geweest en nu wil ik graag nog Geer en Goor zien, dus moet nog effe uitzitten. Heb voor de verandering besloten om leverworst te bakken en dan op brood te doen. Zit in de pan en of het lekker is laat ik nog wel weten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 13 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 13 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 13 maart 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Als ik wilskracht als de top van mijn kunnen beschouw dan zou ik zeggen dat ik iets buiten/boven mijzelf heb gevonden. Als ik wilskracht als mijn centrum, mijn "ruggengraat" beschouw, dan ben ik geneigd te zeggen dat ik iets gevonden heb dat zich compact en energierijk binnen in mijn centrum, in m'n merg bevind en dat ik het dus diep van binnen heb gevonden. Of als wilskracht gevonden wordt in "volg je hart", dan heb ik iets gevonden in een "geheime hartkamer".. Ik vond en vind het leuk om mijn 'hogere macht' in woorden te vangen. Maar ben me gaan realiseren dat dat onmogelijk is. Op het moment dat ik denk mijn hogere macht te begrijpen is het mijn hogere macht niet meer. Sta ik minstens op gelijke voet en moet ik oppassen dat ik met mijn manipulatieve, verslaafde geest die hogere macht mijn wil niet ga opleggen, m.a.w. dat ik niet de baas ga spelen over mijn hogere macht. Ik ben gaan vertrouwen op het mysterie / de mysteries van het leven. Daar is mijn hogere macht onderdeel van. Of zijn mysteries juist onderdeel van mijn hogere macht??. Zweverig?? Ach, ik ben het als een prettige manier van leven gaan zien. Het was even wennen, maar het gaf een gevoel van opluchting toen ik me realiseerde dat ik niet álles hoef te begrijpen en onder controle te hebben. Dat ik niet voor alles in het leven verantwoordelijk ben. Dank je voor je bericht Koh, Maar dit snap ik niet, en wil het wel graag snappen Zweverig vind ik het niet, ik wil het begrijpen. Hoe kan ik in dit dagelijkse leven met alles wat me overkomt, of waar ik voor kies vertrouwen op een hogere macht? Ben vroeger naar de kerk gegaan omdat het moest van mijn ouders en een kerk blijf ik mensenwetten hanteren. Ik zal jullie even wat uitleggen. Iemand schreef hier over de boekjes van W.G van der Hulst Die kreeg ik ieder jaar toen ik klein was met kerst, het zijn de enige boekjes die ik ooit gelezen heb (verder lees ik geen boeken) Later nog een paar toen ik volwassen werd. Tussentijds op school Marga Minco het bittere kruid. Toen ik een jaar of 25 was ben ik begonnen in kinderboeken Thea Beckman Kinderen van moeder aarde (geweldig) Jan Terlouw en Maarten het Hart denk ik. Dit staat los van wat ik wilde zeggen, word een lang verhaal zo, nou doe maar een keertje dan weer hè ? Het ging over hogere macht. Iedere zondag ging ik naar de kerk, vanaf mijn 17de jaar hadden ze een zanggroepje in de kerk op dinsdagavond, écht gaaf om te doen vond ik en vind ik Toen ik 18, 19 jaar was ging ik werken in de Horeca, en moest zondags werken, maar ging trouw iedere dinsdagavond naar het zangkoor. Na een poos kwamen de ouderlingen bij mij thuis. Ik was ook gewenst zondag`s in de kerk en niet alleen maar die dinsdagavond. Na een heleboel gedoe heb ik gezegd dat ze de kerk in hun hol konden steken, want als ik zondag`s niet in de kerk kwam kon ik onmogelijk doorgaan met de zanggroep op dinsdag. Vanaf dat moment ben ik dus onder tucht en censuur gesteld. HOE vertrouw ik op een hogere macht? Koh, jij schrijft, ik vraag Misschien moet jij niet de persoon zijn aan wie ik het vraag. Ik vind je lief, ook al klinkt dat raar voor een man Jij kunt het altijd zo mooi verwoorden, en ik zie jou ook als een hele wijze (oude sorry) man. Kohtje, als je niet kunt hoef je hier niet op te reageren, geeft niet. Wel wil ik graag dat je mij meld dat je het gelezen hebt Kohtje en Kate reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Gaat waarschijnlijk weer over iets waar niemand wat aan heeft maar is my life Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Appie, ik vind het juist heel goed dat je open je vragen stelt. Ik denk dat de hogere macht die Koh bedoelt niet met de kerk te maken heeft. Bidden hoef je niet voor in een kerk te zijn, hoorde ik vroeger wel eens. Zelf zie ik het tegenwoordig als een groter totaal, het leven zelf. Een soort van oneindige levenskracht die alles omvat. Ik kan het niet goed uitleggen, heb er ook geen ingevuld plaatje bij. Eerlijk gezegd denk ik er ook niet hele theorieen bij. Het is voor mij uit je eigen plaatje, je eigen verhaal stappen en vertrouwen op het leven zelf. Ik heb nooit meer trek in alcohol. Maar nog wel andere dingen natuurlijk waar ik mee om moet zien te gaan. En dan vertrouw ik er maar op dat het ergens goed voor is en dat het leven me wel zal helpen. Vraag om hulp en het zal op je pad komen, zoiets. In welke vorm dan ook. AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Het is tijd voor een filmpje en manlief wil me nog iets laten horen. Blondie doe rustig aan! fijne avond mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 dank je Kate voor je antwoord, fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 jowan? jij bent ook zo Wijs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 je mag reageren, hoeft niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Voor jowan - als je vanavond incheckt: ik heb het boek van Hannah Cuppen gekocht en ik word erdoor opgeslurpt. Heul herkenbaar :-) Thanks voor de tip! van yo Ik ben net terug van de eerste dag vervolgtraining, nadat ik al een tweedaagse introductie deed. Ik vind het erg heftig en intensief, maar voel me veilig bij Hannah en de groep, ze pakt het heel professioneel aan. Het is alsof ik eindelijk een beeld van mijn leven krijg. (En nee, ik heb geen aandelen, ik ben er alleen enthousiast over en ben daarin niet de enige. Voor mij werkt het en is het één en al herkenning; dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.) Om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden kan ik ook nog jan Geurtz noemen met "Verslaafd aan liefde" en Melody Beattie met "leef je eigen leven." Niet allemaal dezelfde dekkingsgraad, maar voor mij in dezelfde hoek. Doe er je voordeel mee....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 AR, een andere keer graag, ik ben bekaf en wil me graag nuchter afmelden voor de dagpact. Welterusten en heel misschien tot morgenavond. (Weer training.) AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 (bewerkt) De één zegt dat dát wat sterker is dan je wilskracht buiten jezelf te vinden is. De ander zegt juist dat het diep van binnen komt. Weer een ander zegt dat er niets sterkers, groters dan wilskracht bestaat. Op het moment dat ik denk mijn hogere macht te begrijpen is het mijn hogere macht niet meer. Sta ik minstens op gelijke voet en moet ik oppassen dat ik met mijn manipulatieve, verslaafde geest die hogere macht mijn wil niet ga opleggen, m.a.w. dat ik niet de baas ga spelen over mijn hogere macht. Ik ben gaan vertrouwen op het mysterie / de mysteries van het leven. Daar is mijn hogere macht onderdeel van. Of zijn mysteries juist onderdeel van mijn hogere macht??. Zweverig?? Ach, ik ben het als een prettige manier van leven gaan zien. Het was even wennen, maar het gaf een gevoel van opluchting toen ik me realiseerde dat ik niet álles hoef te begrijpen en onder controle te hebben. . Ik vind het prettiger om op deze zweverige manier met beide benen op de grond te staan en de onzin van vluchten (in een roes) in te zien dan om met beide benen op de grond onverwachte trekmomenten af te wachten en te vertrouwen op mijn kwetsbare wilskracht. Waarom erger ik me aan het concept hogere macht als ik het op mezelf betrek? Want het is helemaal prima als anderen er steun uit putten. Denk dat het twee dingen zijn. Ik kan niet goed tegen autoriteit, iedereen is gelijkwaardig en respect is voor iedereen maar niemand of niets is verheven. Als ik niet op gelijke voet kan communiceren laat de totale communicatie dan maar helemaal zitten! Ten tweede ondermijn ik mijn enige instrument mijn enige kans om alcohol de baas te zijn.....namelijk de kracht van mijn eigen wil. Als ik toe zou geven aan dat ik machteloos ben dan kan ik er net zo goed meteen mee ophouden. Wat ik wel deel is het niet hoeven begrijpen en niet perse de controle moeten hebben. Niet uit overgave aan die hogere macht of hoe je superioriteit ook wil noemen maar uit het besef dat ik maar klein ben in het geheel en het totaal niet te begrijpen is en controle loslaten juist fijn is vaak. Zoals gaan reizen en niet weten waar je gaat slapen, niet weten hoe je gaat reizen,,,,,en alles over je heen laat komen. Ronddobberen en een beetje bijsturen soms maar niet doelgericht strak navigeren vind ik vaak erg fijn. Evenals lezen hoe anderen iets ervaren en proberen onder woorden te brengen hoe ik iets ervaar. Alleen de kunst van dobberen en maar een beetje sturen is gekoppeld aan drank in het verleden. Met drank ben ik meer laisez faire maar wat dat laatste betreft is het schijn....echt ronddobberen en controle loslaten doe je niet met drank, dat moet je zelf leren en niet met een middel proberen te bereiken. 13 maart 2015 bewerkt door erik kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Ik ga slapen truste allemaal tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 ......Niet uit overgave aan die hogere macht ........ ......maar uit het besef dat ik maar klein ben in het geheel en het totaal niet te begrijpen is en controle loslaten juist fijn is vaak. Erik, joh, het zijn maar woorden. Voor mij is overgave aan m'n hogere macht precies hetzelfde als wat jij in de tweede zin zegt. Albert Remmo, Hoe je op een hogere macht kunt vertrouwen?? Ik heb daar niet zo klip en klaar een antwoorde op. Mij hielp het om alles wat ik niet vertrouwde zo goed mogelijk los te laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 O.. welterusten. lieverd AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 Ik heb goed voor mezelf gezorgd met heerlijk eten van de toko en een mooie bos bloemen. En nu naar bed, want ben bekaf. Welterusten en voor wie nog opblijft fijne avond. O ja , ik heb het boek van Hannah Cuppen ook gekocht van de week. Geïnspireerd door Jowan. Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 (bewerkt) Erik, ik ben ook een beetje bezig met de 12 stappen. Niet in groepsverband, maar gewoon zelf, lezend. Ik doe dat omdat ik wil nagaan, of ik daar zelf wat aan kan hebben. Of ik er wat mee moet. Ook ik begon bij de "Hoge Macht" iedere keer te stuiteren, ondanks het feit dat heel duidelijk wordt aangegeven dat het niet over religie (hoeft) te gaan en dat iedereen er zijn of haar eigen invulling aan moet geven. Als ik dat voor mijzelf probeer te doen, dan ligt dat een beetje in de richting van de reactie van Kate. En ook een beetje in de richting van het tweede deel van je bericht. Ik weet niet of ik het zou kunnen verwoorden, als ik dat zou proberen. Voor nu kan ik er even mee verder. En omdat jullie hierover schrijven en ook "Leef je iegen leven" wordt genoemd, realiseer ik me dat ik met beiden weer verder moet. Ik heb geen haast, maar moet ook niet stilvallen. En dat ben ik wel een beetje aan het doen. Dus, Gerrit: hup! En de schrijvers dank voor het zetje! 13 maart 2015 bewerkt door MijnGerrit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 En verder: welterusten beste mensen. Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 maart 2015 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2015 en ik ook slaap wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden