Spring naar bijdragen

Donderdag 12 maart


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Zo, even wat beter gelezen alles. Ik ben heel blij voor je Lieselot dat het allemaal goed gaat. Die eerste weken gaan echt als een soort droom voorbij. Dan weer geluk en dan weer onzekerheid en al het nieuwe. Geniet er zoveel mogelijk van.

PM, is er wel een behandeling voor? In ieder geval om je klachten wat te verminderen? Janken mag. Het verlost je even van opgehoopt verdriet en pijn. Heb je ook nog steun in je omgeving? Doe je rustig aan Blondie?

Vandaag voel ik me gelukkig niet zo gespannen als gisteren. Heel vervelend dat ik dan zo naar de pammetjes grijp. die eerst 'smorgens ontspan ik lekker van maar als ik er aan het einde van de middag nog een neem, lig ik de halve avond te slapen. Ook niet fijn. Het stoppen met drinken heeft me twee andere afhankelijkheden opgeleverd, de e-sigaret en de pammen. Maar gelukkig ook heel veel goeds want ik ben wel heel blij dat ik niet de hele dag bezig hoef te zijn met gedachten aan drank. Vandaag gelukkig nog niet het gevoel gehad een pammetje nodig te hebben. O en ik ben begonnen met de online behandeling. Of had ik dat al verteld. Alleen heeft ie vergeten de eerste opdracht mee te sturen. Dus kan ik nog niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betaal de tol van de (te) drukke dagen. Ik ben leeg en tegelijk heel vol.

Hierin valt nog een hoop te leren. Me minder laten meeslepen door mijn enthousiasme, eerder momenten nemen stil te staan bij mezelf.

Maar ach, het is zoals het is.

Vandaag oppasdag. Al een heerlijke wandeling gemaakt in de zon. Dat is gewoon helend.

Ik kijk met een tevreden gevoel terug op de kennismaking met mij coach.

Nu even afwachten of mijn werkgever mee gaat in hetgeen zij voorstelt.

Dat we van start gaan is zeker, de vraag is hoe intensief (qua aantal gesprekken).

We liggen elkaar goed. En ik heb echt het idee dat zij mij kan helpen om ook op werkgebied helderheid te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst mijn hartelijke gelukwensen, Lieselot met je dochter. Wat een vreugde in huis

 

voor dit nieuwe leven!  Geniet er maar goed van nu ze nog klein is, want de tijd vliegt.

 

ProudMary, jij ook gelukwensen met je 9 maanden droog. Je laat zien, dat er heel wat

 

kracht in je schuilt en daarom zul je ook de minder goede dingen in het leven de baas

 

kunnen worden. Ik wens je veel moed en sterkte.

 

Heb vanavond een etentje met een oude "zuipkompaan". Hij weet nog van niets, maar

 

ik zal hem meteen vertellen, dat ik de alcohol taboe gezegd heb. Ik zie zijn gezicht al

 

voor me. Dat wordt lachen.

 

Tot zover dan. Ik moet nu nodig naar buiten met dit mooie weer.

 

Tot later. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal voor de harten onder de riem. Het helpt meer dan ik zeggen kan.

Blekje ik heb nu medicatie en als dat niet helpt kan ik geopereerd worden, maar die operatie brengt nogal wat risico's met zich mee.

Ik heb al een jaar of tien behoorlijk problemen met de gezondheid en ben daardoor ook volledig arbeidsongeschikt verklaard vorig jaar. Dat dit er nu bij komt zorgt voor het verdriet. Verlies van gezondheid is rouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat rouwen is een goede omschrijving misschien dat je afscheid moet nemen van vitaliteit, gezondheid. Voor de een komt dat vroeger dan voor de ander en ik denk dat het altijd moeilijk blijft. En dan leren leven met je beperkingen. Maar op een gegeven moment komt er ook een tijd dat je het geaccepteerd hebt en gaat kijken naar wat je nog wél kunt en hebt. Maar nu eerst dit verwerken. Neem daar rustig de tijd voor en geef jezelf er de ruimte in om je gevoel te uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, ik heb hem al teruggemaild. Maar hij werkt alleen op de dinsdag en de vrijdag. Dus ik zal het morgen wel krijgen.

Ik weet niet precies waarom ik naar andere verslavingen grijp, maar heb wel een beetje een idee. Ik kan heel moeilijk omgaan met spanningen in mijn hoofd en mijn lijf. Ik verstijf dan als het ware en heb de neiging om op de stoel te blijven zitten. Het kost mij heel veel moeite om dan tot actie te komen. Doe ik uiteindelijk wel hoor, maar op een heel laag pitje. Dus blijft die spanning er ook makkelijker zitten. Ik denk zelf dat ik die spanningen en angsten heb omdat ik alles onder controle wil hebben. Geld, gezondheid, het geluk van mijzelf en mijn naasten. Ik wil alles van tevoren regelen en problemen voor zijn. En dat kan natuurlijk niet. Dat maakt dat ik angstig word voor wat er kan gebeuren of mislopen. Ik heb ook een te karige daginvulling, maar weet niet goed  hoe ik mijn tijd die ik niet aan mijn hobby besteed moet invullen. Ik ben ook erg onzeker geworden over vrijwilligerswerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jakkie Blondie, dat zit tegen. Ff lekker schelden maar in jezelf dan. Hoe is het gegaan Gips? 

Dank je wel Aggie. Tja die kalmte heb ik niet vaak ervaren en de rust ook niet. Wel de verandering en dat is heel fijn. Hoe is het verder gegaan met de kleine? Is een draagdoek ook niet iets voor jou? Ik heb dat bij mijn jongste gedaan en ik ging zo afwassen, pianospelen etc. Heerlijk vonden we dat allebei. Mijn dochter heeft haar meisje ook veel gedragen en soms nog wel. Je krijgt er een heel sterke band door met de baby en ze is meteen rustig. Ja, dat gestuntel dat ken ik wel onder het toeziend oog van de moeder. Mijn dochter wilde ook aldoor maar dat ik mijn kleindochter verschoonde waar zij bij was. maar dat vond ik ook niet prettig toen. Nu ze wat groter is voel ik me ook zekerder met die dingen. Een baby voelt meteen alweer zo breekbaar en ik was het ook lang niet gewend om met kinderen om te gaan. Nu voel ik me daar weer heel anders in. Dus het komt heus wel dat het makkelijker gaat hoor. En er is niets zo fijn als lekker je eigen gang kunnen gaan terwijl ma er niet bij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...