Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 februari 20015


Blekje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Eline en andere Frummers,

Vanmiddag pas twee bestellopen PostNL. Tot die tijd

een gast verwelkomen en de ander uitzwaaien.

Bieb boekjes lezen en dit weekend starten

met mijn thuisstudie. Mijn doel is een hoofdstuk

per week. En ik start vandaag ook met de homeopatische

middelen en ik hoorde net onweer hier...

Fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Heerlijk geslapen, had nog wel een uurtje willen liggen, maar dat vind ik dan weer zo zonde van de dag.

Beetje raar eigenlijk  :blush:

 

Koffie en thee staan klaar inmiddels. 

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg.
 
Plof, als ik het goed begrijp kun jij aan de hand van een plaatje dat jij plaatst hier het ip adres van de bezoekers zien? 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieve mensen,

Hier alles rustig. Gisteravond een beetje gemijmerd over wat Kate en jowan schreven over de (on)mogelijkheid van relaties tussen "herstellenden". Zoals Kate haar relatie beschreef (liefdevol, helder, open, eerlijk, telepatisch) is zoals ik het zou wensen. De waarschuwingen van jowan voor relaties tussen herstellenden neem ik echter ook heel serieus.

Ik ben niet zoekende, maar wel open voor iets nieuws. Soms date ik dus een beetje. Mijn laatste relaties waren met mede-verslaafden. Een daarvan is nu nog een vriend van me. Daardoor weet ik dat het geen goed plan is om nu iets aan te knopen met iemand die een probleem met middelen heeft, en daar niets aan doet. Ik zou te veel gaan zorgen en daarnaast zou ik me te veel in een gevarenzone begeven.

Een relatie met iemand die 'gewoon' af en toe drinkt, lijkt me ook lastig. Omdat ik dan misschien de illusie zou krijgen dat ik dat ook zou kunnen. Of willen. Daarnaast heb ik geen zin in iemand die thuis drinkt, het is gewoon (nog) te gevaarlijk voor mij.

Dus eigenlijk wens ik mij een niet-drinker toe. Nu zijn er natuurlijk mensen die gewoon niet drinken, om geloofsredenen bijvoorbeeld, maar ik ken ze niet. Ik ken inmiddels wel een paar niet-drinkers die in herstel zijn. En tja, dat is een feestje van herkenning. En verleidelijk dus. Ik ben alleen bang om mijn eigen helderheid in gevaar te brengen.

Toch denk ik niet dat mijn eigen verslaving zich zal verleggen naar een obsessie met de ander, waarvoor jowan waarschuwde. Dat past niet bij mij, ben ik te onafhankelijk voor. Maar iets codependents heb ik zeker wel in me. Kortom: ik jojo tussen wel willen (toenadering zoeken) en angst (weer afstoten). Arme mannen :-) Maar wat moet ik dan? Alleen blijven? Kan wel natuurlijk, maar is ook zo saai en stil soms...

Als iemand nog wijze woorden heeft hou ik me van harte aanbevolen.

Een zaterdagaknuffel van Yo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Yo daar ga ik eens over nadenken, ik dronk altijd alleen, nooit in gezelschap, in een relatie zou ik het denk ik wel onplezierig vinden als de ander drinkt en dan aangeschoten zou worden, aan de andere kant als iemand normaal kan drinken als in ervan genieten ipv de roes willen zou dat toch moeten kunnen....inderdaad een dilemma

Ik ben niet op zoek en wil ook niet gezocht worden dus moeilijk om echt te antwoorden, als er gevoelens in het spel zijn kijk je toch weer anders? Ik weet het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Yoga. 

Poeheee, je vraagt om wijze woorden. 

Na alle wijze woorden die hier al zijn geplaatst.  :)

Mijn partner drinkt, drinkt heel veel. 

En ja, dan is het heel heel moeilijk om zelf niet te drinken en / of maat te houden. 

Iemand als partner die af en toe voor de gezelligheid een glaasje drinkt.... 

hangt er misschien ook wel van af hoe vaak dat af en toe is... 

maar het lijkt me inderdaad een gevaar... als hij het kan... waarom ik dan niet.??? 

Moeilijk hoor. 

'Gewoon'   iemand tegen het lijf lopen die niet drinkt... zou zo mooi zijn... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

O...wat een lange, diepe slaap...

Op tijd in bed, op tijd vanzelf wakker worden.

Begint de dag toch heel anders.

 

Goh yoga...nee, geen wijze woorden hier...ook geen ervaring,

ben al heel lang met hubbie. 'Vertrouwen' komt in mij op, maar dat 

is ook een beetje vaag natuurlijk. Je stelt je open en hebt ook wel duidelijk

wat wel en niet bij je past, met betrekking tot alcohol.

Je eigen helderheid niet in gevaar brengen...da's heel duidelijk en sterk!

En wat je moet? De tijd zal het uitwijzen?

Je gevoel volgen maar ook kritisch zijn.

Je helderheid en vrijheid niet in gevaar brengen.

 

Ja, dat zou mooi zijn...'gewoon' iemand tegen het lijf lopen...het kan...

 

 

'Computervrij'...goed idee. De laatste tijd stel ik het aanzetten van het apparaat uit,

eenmaal aan zit ik er vrij veel achter...en nee, ik ben niet van internet op telefoon en zo.

Dus pc uit is ook geen verbinding meer  :)

O Ploffie ik snap helemaal niks van wat je schrijft over die computers, maar jij bent er lekker mee bezig  :D

 

 

Ik wens iedereen een fijne dag en sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen lieve mensen,

Hier alles rustig. Gisteravond een beetje gemijmerd over wat Kate en jowan schreven over de (on)mogelijkheid van relaties tussen "herstellenden". Zoals Kate haar relatie beschreef (liefdevol, helder, open, eerlijk, telepatisch) is zoals ik het zou wensen. De waarschuwingen van jowan voor relaties tussen herstellenden neem ik echter ook heel serieus.

Ik ben niet zoekende, maar wel open voor iets nieuws. Soms date ik dus een beetje. Mijn laatste relaties waren met mede-verslaafden. Een daarvan is nu nog een vriend van me. Daardoor weet ik dat het geen goed plan is om nu iets aan te knopen met iemand die een probleem met middelen heeft, en daar niets aan doet. Ik zou te veel gaan zorgen en daarnaast zou ik me te veel in een gevarenzone begeven.

Een relatie met iemand die 'gewoon' af en toe drinkt, lijkt me ook lastig. Omdat ik dan misschien de illusie zou krijgen dat ik dat ook zou kunnen. Of willen. Daarnaast heb ik geen zin in iemand die thuis drinkt, het is gewoon (nog) te gevaarlijk voor mij.

Dus eigenlijk wens ik mij een niet-drinker toe. Nu zijn er natuurlijk mensen die gewoon niet drinken, om geloofsredenen bijvoorbeeld, maar ik ken ze niet. Ik ken inmiddels wel een paar niet-drinkers die in herstel zijn. En tja, dat is een feestje van herkenning. En verleidelijk dus. Ik ben alleen bang om mijn eigen helderheid in gevaar te brengen.

Toch denk ik niet dat mijn eigen verslaving zich zal verleggen naar een obsessie met de ander, waarvoor jowan waarschuwde. Dat past niet bij mij, ben ik te onafhankelijk voor. Maar iets codependents heb ik zeker wel in me. Kortom: ik jojo tussen wel willen (toenadering zoeken) en angst (weer afstoten). Arme mannen :-) Maar wat moet ik dan? Alleen blijven? Kan wel natuurlijk, maar is ook zo saai en stil soms...

Als iemand nog wijze woorden heeft hou ik me van harte aanbevolen.

Een zaterdagaknuffel van Yo

Ik lees een boek van Hannah Cuppen "Liefdesbang" wat gaat over aantrekken en afstoten, bindings- en verlatingsangst. Ik ga bij haar ook therapie doen.

En....je zou een ander moeten willen omdat die persoon iets waardevols toevoegt aan je leven, niet omdat je huidige leven saai is.......

Verder: codependency: Melody Beattie lees ik ook, dat gaat daar specifiek over vanuit verslavings gedachtengoed, heel leerzaam vind ik.

Dank je wel voor je zaterdagsknuffel, de eerste die ik vandaag krijg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat wel Yvonne, niet heul heftig, maar daar ben ik wel blij om juist.

En ik lees "vertrouwen hebben", een relatie aangaan omdat het iets toevoegt, niet omdat ik wat mis... Oh ja... Ik heb het blijkbaar echt nodig om aan deze basiswaarden herinnerd te worden. Dus dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

relaties...

Oef, ik wilde dat ik je kon adviseren, Yogajuf, maar helaas.

Ik ben een regelrechte ramp daarin.

Wat ik wel weet uit mijn ervaring dat een relatie met iemand die ook verslaafd is voor mij niet werkt.

Daarmee breng ik mijzelf en mijn herstel in gevaar.

Afijn, ik ga in de benen...

Effe doesj en daarna een lekker lange wandeling met doggie.

Laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...