Spring naar bijdragen

dinsdag 17 februari


blondie6173

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Al weer even thuis en inmiddels ook al mijn buikje rond gegeten.

Restjesdag vandaag.

Maar niet minder lekker.

Vermoeiende dag vandaag.

Merk dat ik in mijn enthousiasme weer teveel hooi op mijn vork neem.

Morgen nog een lange dag werken, maar ik heb uit voorzorg nu dus donderdag een vakantiedag opgenomen.

Fijn dat het kan.

Nu wel zorgen dat ik dan ook echt vrij neem en echt iets ontspannende voor mijzelf ga doen.

Twijfel nog tussen een dagje tuinieren op mijn landgoed in de kou, een strippenkaart voor de zonnebank aanschaffen of misschien mijzelf weer verwennen met nieuwe dreads!

Dilemma's...

Voor nu benen omhoog. Zorgen voor morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is ook wel zo Bol. Sporten heb ik in het verleden veel gedaan: hardlopen, badmintontraining en competitie. Maar ik heb jaren geleden een ernstige knieblessure gehad waardoor dat allemaal niet meer kan. En nu artrose en overgewicht. Ik ben twee jaar naar de sportschool geweest, maar dat ging met zoveel tegenzin dat ik er mee gestopt ben, Ik doe wel heel veel met handwerken waarbij ik ook wel andere mensen ontmoet en dat vind ik heel fijn. Maar mis een uitdaging in mijn leven. Je kunt ook niet aldoor met je hobby bezig zijn thuis. Dus ik ben wel op zoek naar vrijwilligerswerk. Doe wel iets maar dat is eens per maand. Maar in zo'n periode als ik nu ben, moet ik dat niet gaan zoeken, want zie nu toch overal tegenop. Ik hoop dat de depressie gauw voorbij is. Dan wordt het allemaal wat makkelijker. Mijn meditatiekussentje is al van zolder gehaald een tijdje geleden, maar ik ga er maar niet op zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekkie ik werk al zo'n 14 jaar bij de dierenambulance hartstikke leuk om te doen. Ik heb veel voldoening daar en het is echt niet dat ik nu zoveel dode dieren zie hoor. ik rijd op de bus als bijrijdster en doe nog het nodige werk in het asiel bij ons want daar zijn een hoop diertjes die verzorgt en geknuffeld moeten worden. Was opruimen ik naai zelf veel want er gaat een hoop kapot. En bij de centrale vragen ze ook heel vaak mensen.

Is dat niet iets voor jou dan? Bij de centrale kan je de hele dag zitten en telefoontjes beantwoorden, en ritjes aannemen. En naaien en verstellen is ook altijd welkom.

Kijk gaan zitten wachten tot je uit die depressie komt lukt vaak niet. Beter is om aan de gang te gaan ook al heb je helemaal geen zin, maar je bent met iets bezig. ;)

 

Naaf Jopske. :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lies ik weet dat het erg moeilijk is om iets te gaan doen als je je depri voelt maar mijn ervaring zelf is toch jezelf dwingen, ook al is het maar een uurtje per dag. Ik deed het meestal in de middag omdat het dan van binnen iets meer opklaarde. Ik heb (denk ik ) nooit in een echte depressie gezeten maar me wel vaak heel rot gevoeld. Ja en jij krijgt dadelijk je handen ook vol hé met jouw ukkeltje? Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe je de bevalling gaat ervaren.

Het schijnt dat als het kindje eenmaal geboren is je een bepaalde stof in je lichaam krijgt waardoor je de pijn helemaal vergeet ;)

 

O kanjers weten jullie wat ik heb gekocht? 3 sluierstaart leeuwenkopjes.

Dat is een soort sluierstaartgoudvis met een rood kapje op z'n kop. Wilde zo graag de vlinderkoi maar dan moet ik nog twee maanden wachten dus heb ik deze al besteld. Ik krijg ze donderdag binnen. Worden gewoon opgestuurd.

Heb ze al eerder gehad maar toen ik Mojo net gekocht had is die op de vijverrand gesprongen en is gaan spelen met de vissen. Tja daar kunnen ze niet tegen. En ze waren best al groot ongeveer zo'n 15 cm..

Nu is de vijver een halve meter hoog dus kan ze er niet meer bij. :D

O ff ter verduidelijking, ik heb een grote binnenvijver 1.25-60 mtr. incl. waterval onder mijn trap.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol: als je in een depressie zit denk je dat je niks kan en niks voorstelt. Niet bepaald het moment om iets nieuws te gaan doen of te gaan solliciteren naar vrijwilligerswerk. Ik denk dat de daglichtlamp in combinatie met de verhoging van de AD wel gaat werken. Zo was dat in het verleden ook. Dus nu is het een kwestie van uitzitten en zoveel mogelijk dingen doen die ik wel zie zitten, ook al gaat dat moeizaam. Scheelt dat we een hond hebben die veel beweging nodig heeft. Daar gaan we dan lange wandelingen en fietstochten mee maken. Dan is er weer een stukje dag om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoer wijf Jopske? Ik ken er nog eentje ;)

Ja Luna een binnenvijver. En als ik wil ontspannen doe ik de waterval aan. Het is zo jammer dat ik zelf geen foto kan plaatsen. Zal het wel eens aan Plofke vragen of hij dat voor mij wil doen dan kan je hem zien.

Ja dat klopt Prulleke, een uit de kluten gewassen shetland pony kwam hier binnen, en inderdaad Jane Roosje mijn allerliefste hangbuikzwijntje die ik van de dood gered heb en met de fles heb groot gebracht was hier ook binnen. Was wel zo'n 150 kg. geworden :(  dus konden we niet meer op de bank met z'n tweetjes liggen.

En ja ik heb een vijver in de tuin van 15 mtr. bij 5 mtr. Daar zwemmen nu ook mooie vissies in.

Als dadelijk het terras klaar is moeten we misschien hier nog maar eens een meeting houden dan kunnen jullie mijn huisje zien.

 

Sorrie dat ik wat laat reageerde maar was ff lekker doesjen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jullie weer thuis zijn Kabouter!

 

Over hangzwijn gesproken: vandaag de fiets uit het vet en een eindje de polder in. Het weer was achter het glas veel aantrekkelijker - koude rotwind om me kop. En dan natuurlijk doorzetten. Je bent een hangzwijn of je bent geen hangzwijn. Nu met een dikke keel op de bank de uren aftellen tot ik jarig ben. De eerste zonder. Deo Volente.

 

Fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook wel graag willen mountainbiken in de de Ardennen ofzo. Zo'n elektrische mountainbike. Want ik heb geen zin om moe te worden als ik heuvel op fiets, haha.

 

gefeliciteerd wally

 

fijn dat iedereen weer thuis is, kaboutertje

 

Ag, bertd en blekje, hopelijk vinden jullie de kracht om alcoholloos te blijven.

 

Ik ga slapen, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...