Spring naar bijdragen

Donderdag 29 januari


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

@wijfie  @kohtje   Het lijkt zo  voor de hand liggend. Voor mij staat nuchterheid met vette stip op één. Daar duld ik geen enkele bedreiging in de buurt, niet een vereniging, niet een afspraak, zelfs mijn beste vriendin niet!
Nuchterheid betekent voor mij: leven

Zuipen was voor mij de dood en zal dat weer zijn als ik er weer aan zou beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh.  grof schilderen vind ik toch knap hoor, net zo goed als een paar lijnen opzetten en dan precies uitdrukken wat je bedoeld. Het zijn allebei dingen die ik niet kan en ook nooit zal kunnen. Bovendien houd ik van het priegelwerk omdat ik me dan toch erg moet concentreren, en ik word er rustiger van.

Jammer dat ik geen werk van je kan bewonderen want ik ben best erg nieuwsgierig naar jouw werk.

Maar goed ik kan me ook wel voorstellen dat je dat niet in het openbaar wilt tentoonstellen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie... Gaat gewoon niet gebeuren. Klaar! Geen discussie met jezelf en of met anderen.

Lekker muziek maken geeft al een kick ... Meer heb je niet nodig.

Voldoening is ook wat waard

Ja Bol, gutsen en dan met de inkt roller er over heen. Ben benieuwd. Wordt altijd anders dan je denkt.

( t is al net als het leven zelf ☺️)

Kohtje dat grove werk zou ik ook graag willen leren maar op de een of andere manier maak ik het mezelf erg moeilijk en wordt t glad en precies

Met enige jaloezie bekijk ik die werken met die ene streek verf wat meteen IETS is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,

 

Als je aangeeft dat iets heel gevaarlijk gaat worden qua drank, dan kan het zijn dat je toch weer een heel klein beetje aan het twijfelen bent.

Ik herken dit n.l. maar al te goed

Als ik denk; Oh jee, ik moet dan en dan oppassen, anders ga ik voor gaas, ben ik blijkbaar (nog) niet zelfverzekerd genoeg, om zeker te weten dat ik nee zal zeggen.

Heb nu namelijk  niet het gevoel dat ik op moet passen van het weekeinde, weet zeker, dat ik toch niet drink.

Maar ach..we blijven mens he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En overal is gewoon drank, waar je ook heen gaat, welke vereniging of afspraak of wat dan ook, altijd is er de mogelijkheid om te drinken.

Nee, als ik alleen maar thuis zou gaan zitten, omdat dit voor mij veilig zou zijn, dan zou ik nergens meer komen en uit verveling wellicht toch nog gaan drinken...

Ik blijf liever lekker bezig overal mee, dat houd mij op de been!

 

Dit dilemma herken ik zo. Veilig thuis, op het werk, sportschool of sauna is het altijd safe. Maar dingen ondernemen geeft zo vaak gelegenheden met drank. Laatst mijn eerste keer nuchter in een kroeg, het lukte en daar ben ik erg blij mee. Maar te vaak kies ik voor safe, dit terwijl ik eenzaamheid soms als net zo problematisch ervaar als niet goed met drank om kunnen gaan, Ik doe teveel alleen en te vaak is het dat rijtje sportschool, werk, sauna of alleen thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn slechts gedachten die ik hier opschrijf, als ik alle gedachten in de praktijk zou moeten brengen, heb ik een dagtaak...

 

Wijfie, hier maak ik me nou juist zo zorgen om bij jou.. Jouw gedachten worden met grote regelmaat in de praktijk gebracht.

Je komt hier ook vaak melden dat alles goed is gegaan, dat geef ik toe, maar ik heb dan meer

het gevoel van: "pfffff, daar heeft ze mazzel gehad.." dan dat ik denk: "die Wijfie gaat lekker.."

Ik hoop van harte dat je morgen ook weer "mazzel" hebt, maar erg stabiel kom je nog niet op me over.

Ik hoop dat je eindelijk eens tot de overtuiging komt dat drank je niet staat.

Ik hoop dat je je dusdanig sterk en zelfverzekerd zult gaan voelen

dat dat drankduiveltje niet meer gemeen naar je lacht maar niet eens met je in gesprek durft te gaan.

Ik hoop dat je eens niet meer zult hoeven zeggen: "er is leven na de drank" maar dat je

kunt zeggen: "er is leven zonder drank".

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nooit in een omgeving met echt feest of dergelijke. Ik zit hele dagen braaf thuis en daar loert ook nog gevaar. want de supermarkt is dicht bij. Het enige waar ik mee geconfronteerd word is de Whiskey van mijn man, maar daar taal ik eigenlijk nooit naar. Heb er ook geen last van als hij soms 's avonds een mixje neemt. Merk het vaak niet eens, want heel gek ik heb 's avonds bijna nooit trek. Overigens gaat het goed met mijn trek, afgelopen dagen weinig last van gehad. Ik ben vandaag lekker bezig met mijn oude naaimachine en ga weer lekker. Vanmorgen nog wel stressen om die andere machine, maar ja, daar kan ik nu toch even niks aan veranderen. Ik merk wel dat ik moeilijk met tegenslag om kan gaan, dan raak ik meteen in de stress

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Ik merk wel dat ik moeilijk met tegenslag om kan gaan, dan raak ik meteen in de stress

 

Blekje, voor mij waren en zijn dit soort observaties over mijzelf, mijn emoties en reacties op dingen belangrijk voor mijn manier om met drank en trek om te gaan. Ik heb me afgevraagd waarom ik nou last had van zoiets, zoveel last dat ik het steeds heb bedekt met alcohol. Toen ik daar een voor mij acceptabel antwoord op kon formuleren, werd de trek minder en kon ik veel beter met de emoties, mijn reacties, omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekkie die echte oude naaimachines naaien het best. Zo eentje waar je je bijna ee breuk aan tilt. Ik heb er bij de d.a. eentje staan, naait overal dwars doorheen zelfs door dekbedden. En is ie vies dan leg ik hem op z'n kant doe hem open haal het spoelhuis eruit maak het schoon en hoppeta daar gaat ie weer. Als je met zo'n nieuwe naait trilt ie van de tafel af. Nee die ouwe dingetjes doen het goed. Niet kapot te krijgen.

 

Wijfie sterkte met je goeie voornemens. :rose:

 

Jopske hoe is het met je dochter en haar zwangerschap? Gaat het allemaal nog goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Blondie. Je zult nu eventuele wiebeligheid toch wel weer kwijt zijn denk ik?

Wat mij betreft mag je die sippe smiley uit je onderschrift wel weghalen hoor; dit staat ook zo triestig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...