Spring naar bijdragen

Vrijdag 9 januari 2014


Yogajuf

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Kruidje, Bol en Wijfie... 

En zie ik helemaal over het hoofd dat Gunn jarig is...

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
Lieve Gunn, van harte gefeliciteerd. Ik wens, ik hoop dat
het jaar dat voor jou ligt een goed jaar gaat worden voor je. 
ik gun het je zo verschrikkelijk. Dikke knuffel (( :lips: ))
post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg
bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Mary.....

het gaat hier aardig tekeer hoor. 

En aan Plof te zien stormt het bij hem ook .. of is er storm op komst  ;)

 

Zag dat Spud weer thuis is en het heel erg naar haar zin heeft gehad, fijn. 

 

Ik ga ook aan de slag, hoop te doen. 

Koffie en thee zitten in de warmhoudkannen. 

post-1140-0-93417500-1387693255_thumb.jpgpost-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg
Maak er een mooie dag van lui. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit toch nog even te peinzen over de aanslag in Parijs. 

Nee ik ben geen Charlie. 

Ik kan me niet vinden in het maken van tekeningen waarin een geloof, ongeacht welk geloof dat is, belachelijk wordt

gemaakt op een manier waardoor mensen zich diep gekwetst voelen. 

Daarom ben ik niet Charlie. 

Maar ik ben wel degelijk net zo verontwaardigd en boos.

Het is te walgelijk voor woorden dat mensen worden vermoord vanwege het feit dat zij wel zulke tekeningen maken. 

Dit is ook niet iets wat vanuit de Islam goed te praten is. 

Er zullen ongetwijfeld teksten in de Koran te vinden zijn die dat wel aangeven, net zoals ze in de bijbel te vinden zijn. 

Maar het zijn zinnen die over het algemeen uit hun context gehaald zijn. 

Of zelfs later in het boek al herroepen zijn. 

Dit hele gebeuren zal weer koren op de molen van partijen als de PVV zijn ben ik bang. 

En ja, ook allerlei deskundigen en sommige politici grijpen zoiets maar al te graag aan om zichzelf weer te kunnen profileren... 

Nee 'je suis Charlie' is niet op mij van toepassing, maar nooit en nooit mogen er dingen gebeuren zoals eergisteren. 

En er is een enorm grote groep moslims die net zo verontwaardigd is als de niet moslims.

ik heb het logo 'dit is niet mijn Islam'  al diverse keren gezien !!!

Zo, ik wilde dit toch even kwijt. 

Wat mij betreft niet de bedoeling om in discussie te gaan.. ben niet zo'n  discussieertype, maar wilde er toch íets over zeggen. 

 

Aanpassing: foutje herstellen.

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel Charlie. Charlie is een hofnar. De hofnar had in de middeleeuwse kastelen al de functie om zowel de wereldlijke als kerkelijke macht te bespotten. Centra van macht hebben altijd de neiging absoluut te worden. Spot is het middel daartegen. Spot is een middel tegen een ego probleem. Mensen die op basis van religie, bloedlijn, maatschappelijke positie zich verheven voelen. Daar werkt spot tegen. Ook in 2015 is de hofnar nog nodig. Ook Mohammed, Paus of president mag niet uitgezonderd worden. Altijd mag je alles en iedereen beledigen. Het mag maar het hoeft niet. Maar gezien de illusie dat je het vrije woord kan onthoofden met een AK47 is in mijn ogen doorgaan met het tekenen van dit soort cartoons een must. Nooit toegeven aan terreur!!!

 

Op TV gaf een Moslim precies aan wat ik ook vind. Het is absurd een tekening beledigend te noemen. Moorden onder de uitroep Allah Akbar (Allah is groot), is veel meer een belediging voor de Islam en de profeet, dan een tekening ooit kan zijn. Mijn hoop is dat dat besef doordringt bij alle Moslims en dat ze hun mate van verontwaardiging daar op aanpassen. Vergeleken met Theo van Gogh zie ik gelukkig een tendens dat dit zo lijkt te zijn, Een Moslima in tranen op TV uit verdriet dat er in haar religie zulke gruwelijkheden gepleegd worden.

 

Verder had ik me vergeten me gisteren af te melden. Het was lastig want was voor 18.00 demonstratie in de stad en overal weer mensen aan een drankje. Fris gaan slapen en nu dag 3 weer.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen,

 

Allereerst: Gunn gefeliciteerd!

 

Tatum, je schrijft dat je enorme kansen krijgt en ze moet grijpen.

Ik weet niet waar het over gaat, maar het woordje “moet” valt mij op. Ik formuleer voor mijzelf ook weleens zo'n zin. En vraag me dan vervolgens af “van wie moet ik dat nou? Wil ik dat ook?”.

 

Erik dag drie alweer. Hou vast hoor!

 

En nu; het is al laat en er is nog veel te doen! Dus: hup Gerrit, aan de gang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed weekend gewenst mensen.

 

Kaboutertje, hoop op mooi weekend voor je

 

Wijfie, vertel je nog even hoe het gesprek is verlopen.

 

Erik, ik ben het 100% met je posting over Charlie eens, voor de rest laat ik het erbij.

 

Letje klopt het dat ik je hier een beetje mis, hoe gaat het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tatum, ik ben het helemaal met je eens. 

Wat jij beschrijft heeft niets meer met het oorspronkelijke geloof te maken, dat is wat mensen er van maken... 

 

En hoop dat het inmiddels weer wat beter met je gaat??? 

 

Hier even pauze. 

Lekker bakje koffie gezet en straks ook nog even wat eten. 

 

Gaat het met jou nu weer wat beter Suiker? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mijn bed uit, weer laat. Gisteravond achter elkaar spannende serie kijken. Dus ja val ik pas om 3u in slaap. Kleine maar schoppen in buik. Altijd s'nachts.. overdag slaapt ze, dus wordt een nachtleven denk ik straks.

Gordijnen worden zo opgemeten. Veel inkijk en daarna niet meer. Broodje, muziekje op, straks lekker mijn haren wassen.

Kan het niet geloven, maar ik ben weer happy wakker geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...