Spring naar bijdragen

Hoe een plaatje op het forum te zetten - instructie


plof

Aanbevolen berichten

Hopelijk is dat ook bedoeling. Anders het plaatje naar een server uploaden. Bijvoorbeeld google+

 

En dan op de het plaatje gaan staan en dan copy image location, en de link toevoegen in de pop up als in het berichtenmenu op afbeelding klikt.

 

Brian_plush_cartoon.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een optie om een bestand toe te voegen in het berichtenvenster. Dat is de manier zoals jij hier een plaatje hebt toegevoegd.

 

Die gebruik ik dus nooit.

 

Ik gebruik de knop "afbeelding", de tweede knop naast de knop "link toevoegen" in de onderste knoppenbalk.

 

Vervolgens verschijnt er een popup met titel afbeeldingseigenschappen en dan een invoerregel waar "url" bovenstaat. De bedoeling is dat je dan een link naar het plaatje op het internet opgeeft.

 

 

Het plaatje wat ik heb gebruikt heeft een hele lange url. Niet schrikken:

 

https://lh3.googleusercontent.com/-E1Qwlrjiveg/VXr2CVd4-KI/AAAAAAAAAN0/VmvR8cPe6RQ/w426-h720/Brian_plush_cartoon.png

 

 

Niet zelf ingetypt hoor, maar gekopieerd uit mijn browser.

 

Hoe dat precies werkt op een ipad/iphone dat weet ik niet. Volgens mij is dat inderdaad anders. Maar misschien kan je je browser openen naar een plaatje op internet en dan ergens de locatie van het plaatje kopieren. Dus niet het plaatje downloaden.

 

Maar iphone en ipad is meestal net even anders.... :(

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paddy of meneer Plof, hoe maken jullie een plaatje nou kleiner?

 

Wat ik doe (vanaf de laptop): plaatje zoeken op internet, afbeelding bekijken, url kopiëren en plaatsen in bericht. Simpel. Dus niet via allerlei omwegen. Maar kleiner maken, hoe doe ik dat?

 

Dank alvast, Yo xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bewaart het plaatje ergens op een online fotoboek waar je het plaatje kan verkleinen. Zoiets als photobucket, maar dat raad ik niet meer aan. Als je op webpagina van photobucket komt, krijg je te maken met 59 trackers(!) die bijhouden wat je doet op internet. Maar zoiets.

 

Dus veel meer handelingen dan simpel kopiëren en plakken. Tja, dan maar groot zou ik zeggen.

 

Ik heb voor mijzelf een tooltje gemaakt die dat automatisch doet, maar die gebruik niet meer. Ik plaats nu veel minder plaatjes vandaar. Dat enkele plaatje wat ik plaats nu mag best groot. ;)

 

 

 

 

 

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ploffie is geploft. ;)

 

Misschien als ik wat weer tijd heb, maar ik een tooltje. Dan kan je een foto uploaden of een link van internet doorgeven en dan maakt ie automatisch kleiner naar keuze. En dan krijg je een link terug om op het forum te kunnen zetten.

 

En dan na 30 dagen wissen. Is dat wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En raad eens wat ik op internet vind...

 

Een website die foto's kleiner maakt én op internet zet.

 

tinypic.com

 

Alleen moet je wel een captcha invullen per foto die je upload. Maar wel geschikt voor de ipad!

 

Edit: en als je teveel reclames krijgt dan een adblocker installeren voor je browser

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wat gek, voorheen kon ik plaatjes plakken op dit forum, nu niet meer,

ik krijg de tekst dat ik geen toestemming hebben om extinsie o.i.d. plaatjes hier te plakken

 

 

??????????????????????????????  

 

Normaal deed ik dat via kopiëren/plakken....wat doe ik nu fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kopieert waarschijnlijk nu een link naar een webpagina of een stukje software van een webpagina ipv een link naar een fotobestand. Dat is niet jouw fout, maar blijkbaar heeft een andere website zijn plaatje helemaal ingepakt met software.

 

Als je rechtermuisknop klikt, terwijl je op een plaatje staat, dan krijg je een dropdown menu met de keuze "copy image location" of iets dergelijks. Als je die link kopieert, dan krijg je bij het plakken een regel te zien wat eindigt op .jpg of .png of .gif. Dan weet je dat je daadwerkelijke link naar het plaatje te pakken hebt.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NBW als je een foto upload naar deze site, dan krijg je een kleine foto te zien in je bericht waarop je kunt klikken. Als je op de foto klikt, dan krijg je hem in het groot te zien.

 

Er zit ook een knopje bij in het menu met "afbeelding" en als je daarop klikt krijg je een popup met de vraag om een link naar de foto op het internet. Als je een link toevoegt ipv een foto uploaden zoals hierboven, dan krijg je hem wel groot te zien.

 

Nadeel van de laatste methode is dan wel dat het plaatje ergens anders op internet te zien moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...