Spring naar bijdragen

Hoe een plaatje op het forum te zetten - instructie


plof

Aanbevolen berichten

Plofke het volgende probleem heeft zich aangekondigd.

Als ik een foto wil plaatsen hier op het forum krijg ik nu de mededeling  "Je hebt geen toestemming om die afbeeldingextensie te gebruiken op deze community.

Ik open dusw mijn fotoboek en het forum waar ik het berichtje wil plaatsen.

Ik sleep dan vanuit het fotoboek de foto naar het kleine langwerpig regeltje van de afbeeldingen dat ik aangeklikt heb bij reageer op dit onderwerp.

Zodra ik dat gedaan heb, gaat hij de foto plaatsen maar als ik dan op plaats onderaan rechts druk, krijg ik dus die melding.

Zo jammer want voorheen lukte het me wel. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm...

 

Volgens mij is de naam van de foto niet goed. Kun je de naam van de foto in het fotoboek veranderen in "iets.jpg"? En dan mag je voor het woord "iets" zelf iets verzinnen.

 

Als ik een tikfout maak en de naam van de foto wordt bijvoorbeeld blaba.jpgg ipv blabla.jpg dan heeft mijn browser er geen problemen mee. En waarschijnlijk jouw fotoboek ook niet.

 

Als ik zo'n foto dan hier verplaats naar het kleine langwerpig regeltje van de afbeeldingen dat ik aangeklikt heb bij reageer op dit onderwerp, dan zie ik de foto zelfs ook in het berichtenvenster verschijnen.

 

Maar zodra ik druk op de knop "plaats bericht" dan begint het forum tegen te sputteren en zegt, ja maar dat laatste stukkie van de naam van de foto  "jpgg" dat ken ik niet hoor. Veel te moeilijk.

 

Als het niet lukt, wil je me dan laten weten wat voor tekst precies verschijnt in het kleine langwerpig regeltje van de afbeeldingen dat jij aangeklikt hebt bij reageer op dit onderwerp, voordat je de foto in het berichtenvenster plaatst?

 

En ik hoef alleen maar te weten wat de laatste 5 letters zijn, niet de hele zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Ploffie,

Ik heb het nog eens allemaal goed bekeken en alles genoteerd wat ik gelezen heb..

Als ik naar mijn fotoboek ga, vraagt hij eerst  "Windows live Galery gebruiken om dit bestandtype JXR te gebruiken?.

Dan zie ik als ik op oké druk Bestandnaam 002 JPG, afmeting 4320x2880 JPEG, Grootte 2,62 mb. 20548 JPG.

Als ik dan naar de bekende regel ga als ik het berichtje wil plaatsen op het forum  zie ik  ZPS94E  20548 JPG. HTML.

 

Poeh wat een ellende hé? Als dit niet lukt dan moeten we er maar vanaf zien hoor, vind het wel heel fijn dat je me helpt :lips:  maar niet dat er zoveel aandacht voor het plaatsen van een foto moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam van het bestand moet eindigen op jpg (of png of gif voor logo's en leuke plaatjes, dat mag ook, maar voor foto' s alleen jpg).

 

Helaas doe ik al jaren niets meer met windows. En met windows8  ben ik de draad helemaal kwijt, want dat is zo anders. Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. Want ik weet niet eens wat een xcf bestand is.

 

Maar ik zal toch een poging wagen. Als je Bestandnaam 002 JPG, afmeting 4320x2880 JPEG, Grootte 2,62 mb. 20548 JPG ziet, probeer dan op het plaatje te gaan staan en dan rechtermuisklik, selecteer dan copy image location, en dan in het bekende regel gaan staan als je een berichtje wilt plaatsen en dan CTRL-V indrukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we op "view original" drukken dan zien we dezelfde foto, maar dan zonder een menubalk boven in. Plaats de muis in het gebied van de foto, bijvoorbeeld waar de rode kruis en druk op rechtermuisknop. Selecteer dan "copy image location".

 

03_zpsc10c68cd.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Ploffie,

 

Helaas is het me niet gelukt. Computer loopt vast. Ik probeer het morgen gewoon nog een keertje. Je beschrijving is in ieder geval duidelijk zat. Ik loop vast (of in ieder geval mijn pc) helemaal op het laatst. In het balkje staan de gegevens van de foto die ik wil plaatsen, ik klik op ok en dan gebeurt er niks. Kan dan ook niks meer.

 

Ik krijg het vast nog wel een keer voor elkaar, haha.

 

Groetjes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Heer Plof, weet je toevallig ook hoe je vanaf een ipad een foto kunt toevoegen. Het berichten venster ziet er vanaf de ipad anders uit, ook als ik uit de mobile versie van het forum ben. Als iemand anders het weet mag ie het natuurlijk ook zeggen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens kan dit niet via de mobile versie of het kan zijn dat iets mis..?

Met de Ipad selecteer ik eerst de volledige versie, dan onderin het ' reageer venster' de knop - meer berichtopties, dan bestand bijvoegen - kies bestand ( maak een foto of ga naar je fotobibliotheek op de Ipad ( Iphone?) en druk op - voeg dit bestand bij. Met preview kan je kijken of het gelukt is, en voeg je reactie toe.

Er is wel een limiet van 500 kb wat je kan bijvoegen.

Ben benieuwd of het je zo lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...