Spring naar bijdragen

vrijdag 2 januari

Gast jopie

Aanbevolen berichten

Wijfie begrijp je eigenlijk wel wat men bedoeld met al de adviezen die je krijgt? Hoe zou jij willen zien dat jouw leven gaat verlopen, en hoe kan jij jezelf het beste helpen. Wat voor 'n stappen zijn haalbaar voor jou om te proberen niet meer te drinken.

Ik lees zo vaak "ik moet nee durven zeggen". Wat ga je nu doen om dat te leren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag naar een nieuwjaars'borrel' geweest.

Ik had er vooraf niet zo'n goed gevoel bij. Veel vreemde mensen, wederom veel kansen om toch te drinken.

Wilde mezelf niet laten kennen en ben toch gegaan. Had ik niet moet doen.

Ik heb niet gedronken, al werd mij een glas bubbels met alcohol in de handen gedrukt (alleen om te proosten hoor, werd erbij gezegd).

Keurig weer weggezet. Voelde me er gewoon niet op mijn gemak, gezelschap te groot, geen aansluiting kunnen vinden, me verloren voelen. Tal van triggers. En natuurlijk ben ik trots op mezelf dat ik niet heb gedronken, maar het heeft teveel energie gekost.

Iets wat al niet zoveel van had. Ik voel me nu dan ook total-los. Nu gewoon op de bank beentjes omhoog, tv kijken en op tijd naar bed.

Meer hoeft niet. Gelukkig is dochterlief logeren, ook dus even niemand om me heen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie: ik hoorde vandaag een soortgelijk verhaal. Zorg niet geregeld voor iemand, niemand die de verantwoording neemt. moet bakken met energie kosten. En dan zoals jij terugkomend uit een burn-out. Knap hoor hoe je het doet. maar wat ik me af zat te vragen is of je je nu niet extra aan het bewijzen bent (onbewust), juist doordat je uit die burn-out komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie: ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Want ondanks dat het lastig was en ik niet had moeten gaan vanmiddag ben ik de dag wel droog doorgekomen. Maar ik kan iets missen natuurlijk. Of verwar je mij met iemand anders ?

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...