Spring naar bijdragen

Maandag 22 december 2014


Yogajuf

Aanbevolen berichten

Ha Mai, heb ik je net gemist?

 

Ik weet dat dit forum niet voor politiek bedoeld is, maar het viel me al langer op dat er hier veel over zorg gesproken wordt. Verzorgenden met rare contracten, zorgverzekeringen, dat soort dingen.

Tot hiertoe voor mij een soort Chinees, maar nu schijnt men in Belgie ineens met het Nederlandse model te flirten. Voor mij is het concept "ziekenfonds" en onderlinge solidariteit nog een evidentie, maar niet dus. 

- Allez ja, met de hospitalisatieverzekeringen waren we al een tijdje dat pad aan het bewandelen, neem ik aan. Ik heb de enorme chance dat ik werkte toen het lief in opname moest met een manische psychose. Want die "details" worden meestal niet meegerekend bij de vergelijking tussen lonen en uitkeringen: de collectieve hospitalisatieverzekering waardoor die opname ons geen cent gekost heeft. -

 

Rare rare wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor Hottentottelsoldaten: ik vond dat je me deze week nogal denigrerend toesprak, n.a.v. mijn reactie op Agnieta. Zoiets van "hou je met je eigen leven bezig, en niet met dingen die je niet kan veranderen". Zo zei je het niet, maar ik interpreteerde het wel zo. Als "get yourself a life" zeg maar.

Het kan best dat je in dit geval gelijk had, vooral gezien wijfie zich helemaal niet gekwetst voelt door Agnieta. 

Toch word ik in zeker opzicht gedreven door verontwaardiging. En dat vind ik niet per se verkeerd. Ook al doet het me dikwijls met mijn smoel pijnlijk op de grond belanden.

Volgens Sartre ben je verantwoordelijk voor andere mensen, volgens Popper is optimisme een morele plicht, volgens mezelf is een onverschillig leven de moeite van het leven niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...