Spring naar bijdragen

Woensdag 17 december 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Zo, inmiddels allang weer thuis van het nieuwe thuiszorg adres.

Zo snel gevonden!

Heb me weer eens voor niets zo druk gemaakt.

Had wel het gevoel met 2 linker handen te staan het is overal weer anders.

Vanavond een kerstdiner, nog van mijn oude werk.

Heb er zin in, en zie er ook tegen op.

Ze staan ongetwijfeld met een welkomscoctail klaar.

Hoop, dat er ook iets alcohol vrij is

 

Zucht, ben helemaal niet happy,

Werk valt tegen, weet niet goed waarom.

Nou ja, hoop dat mijn bui ooit beter wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat rapi! Knap !

Je moet je zelf de tijd geven om te wennen. Mij kost het minstens een paar maanden tot een half jaar voor ik ergens gewend ben.

Nieuwe collega's,nieuwe cliënten,andere werkzaamheden andere werkplekken.

Het komt goed hoor. Heb maar een beetje geduld met jezelf en goed voor je zelf zorgen. Het kost veel energie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, dank je wel lieve mensen,

Jullie woorden doen mij enorm goed,

Ik ben af en toe ook zo'n vreselijke tobbert he :( ,

En het weer helpt natuurlijk ook niet mee

(Donker, koud,regen)

Jullie hebben gelijk, komt vast wel goed.

Moet natuurlijk ook wennen.

(Was ik gewoon een beetje vergeten)

 

Dank voor je kerstkransje Agnieta,

Was lekker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Rapi,

 

Ik vind ook dat je heel goed bezig bent :-)

 

Maar je doet me denken aan wat ik aan het leren ben over terugval(preventie). Ik ben bezig met een opdracht om mijn waarschuwingssignalen in kaart te brengen. Ik denk na over (mogelijke of concrete) situaties waarbij voor mij alle rode lampjes moeten gaan branden. En dan gaat het erom dat ik niet alleen beschrijf wat er gebeurt, maar ook wat ik daarbij denk, voel en hoe ik me gedraag. Vervolgens kijk ik of ik ook anders (helpend) zou kunnen denken of doen. 

 

Voorbeeld:

 

Waarschuwingssignaal: Ik voel me niet happy, ongeconcentreerd, onrustig, gestrest; dit heeft te maken met mijn terugkeer naar NL.

Ik denk dan: zie je wel, ik kan het niet aan, je zult zien dat ik ga terugvallen, want ik kan eigenlijk niets, ik ben lui, ik zou harder moeten werken (=irrationele gedachte)

Ik voel me: onzeker, angstig en schuldig (=gevoel dat komt door gedachte en dat ik niet kan beïnvloeden)

Wat ik doe is: harder werken, slecht of niet eten, yoga overslaan, piekeren (=destructief gedrag dat op gevoel/gedachte volgt)

 

Dit analyseer ik, en ik probeer er helpende gedachtes en strategieën tegenover te zetten:

 

Helpende (rationele) gedachte: Ik ben gespannen voor de terugkeer naar mijn oude omgeving (waar ik altijd heb gedronken). Dat is vrij normaal. Ik anticipeer op mogelijke triggersituaties. Dat is best al verstandig van mij.

Omgaan met gevoelens van onzekerheid, angst, schuld: Ik praat (schrijf) erover op dit forum en met mijn maatje. Ik maak een afspraak met een coach voor terugvalpreventie.

Constructief gedrag: Ik ruim toch tijd in voor yoga, en neem me voor dat vol te houden. Ik eet toch ook al heb ik geen trek. Ik neem mijn rust. Ik maak een wandeling. Ik doe ademhalingsoefeningen. 

 

Waarom ik dit aan jou schrijf? Omdat dat nare, onbestemde, ietwat angstige en gespannen gevoel dat jij nu omschrijft, in combinatie met je nieuwe werk en het kerstdiner, jouw waarschuwingssignaal zou kunnen zijn. Dit weet jij natuurlijk alleen, niet ik, maar misschien is het so wie so goed er even heel bewust aandacht aan te besteden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond allemaal

 

Ben zo vroeg op dat de dagdraad er nog niet is. 

Maar ik ben er nu even. Hard gewerkt, hard gelopen en vanavond een schoonheidsmomentje..

tot later

 

Beterschap met de kleine mensjes. Het is momenteel erg grieperig overal.

Hoesten maar ook heel veel overgeven en diarree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Akelei   :)

 

Ik wil even iets kwijt. Ik voel me ontzettend opgelucht. Ik heb een beslissing genomen. Morgen is mijn laatste werkdag voor de vakantie van 2 weken. Dan krijg ik ook een kerstpakket mee. Ik weet al dat daar 2 flessen wijn in zitten. 1 rode en 1 witte wijn. Dit heeft bij mij de afgelopen week de nodige stress opgeleverd. Zelfs nu de wijn nog niet in huis is.

 

Ik ga dat dus ook niet in huis halen. Ik ga dat pakket morgen meenemen zonder de wijn. Die laat ik achter op mijn werk. En daarna ga ik een FIJNE vakantie houden. Zonder alcohol.   :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer terug.

Kan trots zijn op mezelf.

De cocktails waren zo wie zo zonder alcohol, dus een makkie,

Alleen water gedronken bij het diner en de tia over geslagen.

Hmm, voelt goed.

 

Tatum,

Goed plan, wat betreft je kerstpakket.

 

Fruit,

Ik heb het programma verslaafd ook gezien

2 keer zelfs (gisterenavond en vanmiddag)

Ja, dat ontkennen he, vooral voor haar eerste opname.

Blijft boeien, hoe verslaving kan werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...