Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 december 2014


jowan

Aanbevolen berichten

PM,

Ik weet het eigenlijk niet meer zo precies, geloof wel dat ik er vaker last van heb, vreetbuien kondigen het begin aan, en als daar nog eens een verlaten gevoel bij komt (wat nu ook letterlijk zo is) dan zijn de rapen gaar. Maar wat gek is , en ik niet zo 123 kan begrijpen, is dat ik me vorige week nog helemaal top voelde.  Hoewel ik veel stabieler ben dan pakweg 10 jaar geleden, is het alles of niets, himmelhoch jauchzend zum tode betrübt toch de kern van de zaak, had het eigenlijk als kind al nu je het zo vraagt. "Wat doe ik hier in godsnaam is" dan de achterliggende vraag die me de hele dag achterna zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt: heel herkenbaar die decemberblues. Ik heb er ook behoorlijk last van en inderdaad het komt bijna vanuit het niets. Ook ik was er dit jaar door verrast omdat ik zo hard heb gewerkt aan mezelf en veel puin heb geruimd. Ik had niet gedacht dat die decemberblues weer op mijn pad zouden komen. Dat is eerst al verwerken en accepteren. Als ik in die stemming mee ga dan verdwijn ik in een diep, zwart moeras. Dus afleiding zoeken, uitzitten en in mijn geval schrijven en tekenen helpen om de scherpe kantjes er van af te halen. Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb altijd erg veel last van een winterdip. Dat kan soms al zo rond augustus september beginnen.

Vreselijk was dat altijd. Nu heb ik een led-lamp die ik iedere ochtend een kwartiertje gebruik. Gewoon dat ding aanzetten, en dan b.v. een krant lezen of achter de pc. gaan zitten. Ik gebruik hem nu zo'n 5 jaar en heb nergens geen last meer van. Dat dingetje is goud waard, echt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag beste mede-forumgenoten,

 

Wellicht hebben jullie mij gemist en je zorgen gemaakt... Ik zuip weer echt veel te veel en merk de negatieve effecten qua werk en relaties (ik ben single en aan het internet-daten). Het goede nieuws is dat er veel dames op mij vallen, en ik kan dan prima de schijn ophouden met een paar wijntjes. (wel "nodig", want telkens rete spannend.). Zonder durf ik nog niet. Maar ik stoot ze keihard af als de "klik" er niet is. En dan ben ik hard door de alcohol; ik ben eigenlijk niet zo, ik ben een zorgzame lieverd. (wel met sterke eigen mening, ;) ).

 

Nu inmiddels alweer bijna een maand aan de zuip met af en toe een paar dagen geen druppel.

 

Ik denk dat ik weet waarom ik hier niet inlog in drinkperioden: ik ben gewoon bang voor jullie reacties, hoe lief en steunend ook. Bang dat ik juist die dingen te horen krijg die ikzelf wel weet: stop-stop-stop. En daar hebben jullie gelijk in. Ik merk dat ik alleen berichtjes plaats als ik weer eens een overwinning heb bereikt, maar dat is nooit het volledige verhaal helaas.

 

Zijn er onder jullie mensen die dit herkennen?

 

Groetjes,

 

Sebas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Sebas, 

 

Fijn om je weer te lezen. Yep, heb af en toe wel aan je gedacht.

 

Ik herken het persoonlijk (nog) niet, maar kan me er van alles bij voorstellen. Lees het wel vaker van anderen ook, ook de laatste tijd veel.

 

Wat ik wel ken is daten en de verharding van mijn maskertje, versterkt door mijn alcoholgebruik. En ik zie exact hetzelfde terug bij mijn dates. Persoonlijk ben ik er wel klaar mee de stoere, zelfstandige, gevatte vrouw uit te hangen. Dat is mijn imago en misschien een kant van mij, maar ik ben ook gevoelig, kwetsbaar en bang. Ik zou graag willen dat mannen die kant van mij ook leuk vinden. Daarnaast knap ik af op de verharde mannen die hun ware ik niet laten zien. Vaak omdat ze doodsbang zijn om door mij - of vrouwen als ik - afgewezen te worden om hun zachte kanten, om wie ze zijn. Of omdat ze die kant van zichzelf afwijzen.

Zorgzame lieverds kom ik helaas niet zo veel tegen.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kent het gezegde over kinderen en dronkaards, neem ik aan?

 

Misschien is het wel zo dat de maatschappij zo in elkaar steekt dat we juist nuchter onze toneelstukjes perfectioneren...?

Dat geldt dan niet voor mij. Sinds ik gestopt ben met drinken realiseer ik me pas dat ik een gevoel heb en kan ik het soms ook al toelaten.

Ik geloof niet dat er momenten in mijn (volwassen) leven waren waarin ik eerlijker met mezelf was dan ik nu ben.

Wat ik vaak merk, nu, is dat wanneer mensen om me heen drank ophebben, ze hangerig, zeurderig en emotioneel worden. Heel onaangenaam. Ik haat het te moeten accepteren dat ik wellicht ook zo was, alhoewel ik altijd alleen was als ik zoop.

Dat gedrag lijkt misschien open maar is dat allerminst naar mijn mening. Als nuchter mens regisseer ik nog maar heel weinig meer, dank zij mijn 12-stappen programma.

Ik hoef niemand meer te zijn, niets meer te zijn, alleen nog maar te zijn. Ik hoef en heb niets meer te verbergen als ik met iemand in gesprek ben. 

Wat de maatschappij dan ook wil, ik speel geen toneel meer. Alleen dan kan ik met mijn gevoel en emoties omgaan en blijf ik nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sebastiaan

Qua daten en internetdaten in combinatie met alcohol kan ik niks zeggen, ben al jaren gelukkig getrouwd...

Maar hetgeen je zegt over posten tijdens moeilijke periodes, kan ik me ook wel in vinden.

Tuurlijk heb je net dan wel behoefte aan ondersteuning, en soms helpt het je dan om een aantal dingen in een ander perspectief te zien, een andere invalshoek...

Even confronterend wel natuurlijk, maar goed, je moet ergens ook willen geholpen worden, en het feit dat je terug schrijft wil wel zeggen dat je daar voor open staat.

Succes hoor. En blijf schrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Agnieta

Wilde gewoon even laten weten aan Sebastiaan dat het (OK, ja, misschien voor mij persoonlijk dan) OK is om te schrijven.

Ik ben soms ook bang om iets te posten omdat ik nog niet ADB ben, maar er wel aan werk.

Nogmaals mijn excuses.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag ieder, bedankt voor jullie steunende berichtjes! Ik kan niet ieder beantwoorden, maar het verhaal over Haddock trof mij. De postings van Kipje en Agnieta ook.

En iemand anders schreef: "Mogen wij zélf uitmaken wanneer we een berichtje posten?" ; dat mag ik wel hópen, daarvoor zit ik (en jullie ook neem ik aan) immers op dit forum...

Ik ben er nog lang niet, maar doe wel erg mijn best, meer kan ik niet doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...