blondie6173 Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goedemorgen, Al vanaf half 4 wakker, uit angst mij te verslapen. Wakker ben ik nu dus wel na mijn 3e bak koffie. Ga maar eens de doesj in om daarna te stuiteren door de wijk. Dagpact: Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goeiemorgen! Dagpact:BlondieKaboutertje jowan Vandaag met een fellow erop uit, wandelen en fotograferen. Carpe diem. Ik denk dat ik voor vandaag een spaghetti alla carbonara maak......met daarbij een bak salade..... Dat gaat er wel in na een dag buiten, denk ik. (Ik over eten...??) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goedemorgen lui. Blondie is denk ik al aan het werk... hoop dat je een fijne dag hebt. Kabouter, LEUK, kan me indenken dat je heel benieuwd bent hoe de kleine man het zal vinden allemaal. Jowan, klinkt prima, zowel de dag buiten als het eten daarna. Je ogen weer helemaal zoals ze moeten zijn begrijp ik? fijn. Hier vandaag druk dagje, in huis aan de slag en zo EN aan mij surprise werken voor het sinterklaasgebeuren. Heb zelfs nog geen flauw idee van wat ik ga maken.... pfffff Maar eerst lekker een bakje thee. Koffie en thee staan al klaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daan2 Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goedenmorgen! Ik lees af en toe mee, en heb 2 dagen geleden besloten om niet meer te gaan drinken. Heb Vele jaren elke dag gedronken. Vandaag drink ik ook niet Fijne dag allemaal. Skip en walrus reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Welkome hier en goedemorgen Daan. Ik hoop dat je hier de steun vindt die zoekt... en ik wens je ook een heel fijne dag die al met een heldere kop begint dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Rise and shine lieve frummers! Poeh, emo vanochtend bij het lezen van het einde van de dagdraad van gisteren. Ietje, kipje, hots, zbb... Ik voel met jullie mee. Gaat me echt aan mijn hart. Ik zou willen dat ik iets van de pijn bij jullie weg kon nemen... Kan ik niet hè? En wat hebben jullie eraan dat ik meevoel? Maar als een van jullie de behoefte heeft om een pb'tje te sturen, doe dat dan. Delen is helen. En ik heb tijd, of maak tijd, of zeg eerlijk als het even niet uitkomt. Voel me sterk nu, misschien kunnen jullie wat van mijn kracht gebruiken. Lieve knuffel voor jullie eline reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Welkom Daan2! Fijne dag ook voor jou! Hoop binnenkort wat meer van je te lezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Kaboutertje, Hoop dat je echt kan genieten van jouw kleine man die gaat voetballen! Heb wel goed geslapen, dat scheelt. Dank je yogajuf, de wetenschap dat hier op het forum altijd wel een luisterend oor te vinden is, doet goed. Iedereen veel moed en kracht vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goedemorgen Yoga. Ja, veel uitglijders, wordt een mens niet vrolijker van. Vandaag weer nieuwe kansen...grijpen dus die hap. En tsja, het moet allemaal van binnenuit komen.... een ander kan niet voor je stoppen of gestopt blijven. Het stoppen komt van uit je eigen 'zijn'.... MAAR het drinken ook. Ben trouwens heel blij voor Aakie dat de berichten gewoon positief zijn. Doorzetten dus hè? En de opmerking van Joop, 'ROT OP' ..... hahaha, schoot hardop in de lach. Maar inderdaad zo waar.... bertd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Enne, Daan, welkom! En Yvonne, thanks voor de koffie, lekkerrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goedemorgen Kip. Mooi, goed slapen is al zoooo belangrijk. Hoop dat je vandaag toch weer als wat positiever kunt ervaren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Mogge allen, Daan welkom op het forum. Mooi dat je er al twee alcoholvrije dagen op hebt zitten. Succes met dag drie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Wat leuk Kabouter dat clowntje gaat voetballen. Veel plezier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Morgen Yvonne! Je schrijft " het stoppen komt vanuit je eigen 'zijn'"... Dat is zo ontzettend waar. Zoals ik het nu voel: als ik weer zou drinken, ook al was het maar een glas, zou dat een signaal zijn dat het niet goed gaat met mij. Omdat drinken - in mijn geval dan hè - zo indruist tegen alles waar ik nu in geloof en voor sta. Dat heb ik eerder nooit zo gezien. bertd en jowan reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Terugvallers en uitglijders, vaak weet ik niet veel te zeggen na zo'n bekentenis. Sterkte en herpak jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 (bewerkt) Mijn ' methode' is trouwens: alles te weten komen over verslavingen en behandelingen: lezen, lezen, lezen, studeren, docu's kijken, real life programma's, alles. Dat in combinatie met forum, yoga, mindfulness, muziek en een flinke dosis zelfrelativering. Gisteren een nieuw boek besteld dat me erg aansprak: Slaaf van je onbewuste van Reinout Wiers. Erg benieuwd! 29 november 2014 bewerkt door Yogajuf bertd en huttula reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Doe ik ook Yogajuf, lezen en nog eens lezen. Heb nu wel ontdekt dat, na het euforische gevoel van herkenning, enz ik even aanhik tegen de berg die ik dan alsnog ZELF over moet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goodmurning Mary en Sowhat.. Tsja, om eerlijk te zijn weet ik ook vaak niet zo goed hoe te reageren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Kipje, een berg is opgebouwd uit hele kleine deeltjes die samen een berg vormen..... Kipje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Luitjes, ik ga aan de slag. Vol dagje, druk dagje, fijn dagje hoop ik.. Koffie en thee links op het aanrecht.. Maak er iets moois van mensen. Dag dag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Snap ik kipje. Ik weet ook niet hoe het precies zit, maar bij mij viel het kwartje 'gewoon' op een dag. Zoals je weet gebeurde dat bij mij met het boek van Jan Geurtz. Bij een ander kan dat vast ook, met een ander boek, een zinnetje, iets wat iemand zegt, een gebeurtenis... Het mooie is: als dat gebeurt, gaat het (bijna) als vanzelf. Die berg verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Ik geloof dat iedereen zo'n knopje heeft, omdat iedereen alles heeft in zichzelf wat nodig is om gelukkig te zijn. De truc is dat knopje te vinden en het ingedrukt te houden als het even moeilijk gaat. Die wetenschap zit diep bij mij, maar misschien is het ook een soort 'geloof', iets dat ik zeker weet maar niet kan bewijzen. Afijn. Een vriend van mij zegt altijd: Whatever works. Vind ik ook waardevol. bertd en Kipje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 (bewerkt) Mogge Van de week nog wat geleerd... dacht dat in mijn hoofd de "wil" zit...maar hij zit eigenlijk in mijn buik. Nu begin ik ook te snappen...waarom ik iets naar binnen werk terwijl er eigenlijk naar wat anders wat ik wil word gevraagd Bv rot gevoel over iets....ik wil dit niet...zet zich om in eten ,drinken Mijn "wil" wil genoegdoening...niet in eten en drinken maar in echte oplossingen Een"wil" meld zich als dit nodig is..het heeft heel veel kracht krijgt veel voor elkaar mits hij goed gebruikt word. Ik kan wel zeggen dat ik mijn wil alleen gevoed heb om rustig te houden...door drinken ,eten,roken ik heb mijn "wil " onderdrukt Onderdrukking is niet goed. Beetje vreemd hersenspinsel van mezelf maar ik begin"de wil" in mijn buik te begrijpen Trek is eigenlijk ik WIL het anders 29 november 2014 bewerkt door huttula Acanthus, Jen, Yogajuf en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Goeie morgen lieve mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 (bewerkt) Mooi hoor Hut, dank je wel. Als ik in jouw tekst 'wil' vervang door 'verlangen', klopt hij ook voor mij. Edit: Kijk, en dit was dus weer zo'n knopje bij mij. Als ik trek heb kan ik mezelf vragen: Wat verlang ik nou écht? Zomaar gevonden dankzij Hut terwijl ik het er net over had. 29 november 2014 bewerkt door Yogajuf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 november 2014 Rapport Share Geplaatst 29 november 2014 Kipje....halverwege de berg kan je ook al mooi uitzicht hebben...je hoeft niet over de top de berg is er voor om te beklimmen..beklimmen is best zwaar..af en toe rust nemen..om je heen kijken. zie je het niet meer zitten..wil je opgeven..kijk je naar beneden wat je achterlaat Weet zeker dat je weer kracht vind om door te gaan Twijfel nooit aan jezelf niet over wat je bent en wat je kunt je bent oneindig...uniek..hebt alles in huis wat je in huis moet hebben. Jouw huis ben jezelf En een huisje op een berg Kipje, Acanthus, eline en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden