Spring naar bijdragen

zaterdag 29 november


blondie6173

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

 

Dagpact:
Blondie
Kaboutertje

jowan

 

Vandaag met een fellow erop uit, wandelen en fotograferen. Carpe diem.

Ik denk dat ik voor vandaag een spaghetti alla carbonara maak......met daarbij een bak salade.....

Dat gaat er wel in na een dag buiten, denk ik.  (Ik over eten...??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lui. 

Blondie is denk ik al aan het werk... hoop dat je een fijne dag hebt. 

Kabouter, LEUK, kan me indenken dat je heel benieuwd bent hoe de kleine man het zal vinden allemaal. 

Jowan, klinkt prima, zowel de dag buiten als het eten daarna.  Je ogen weer helemaal zoals ze moeten zijn begrijp ik? fijn. 

Hier vandaag druk dagje, in huis aan de slag en zo EN  aan mij surprise werken voor het sinterklaasgebeuren. 

Heb zelfs nog geen flauw idee van wat ik ga maken.... pfffff

Maar eerst lekker een bakje thee. 

Koffie en thee staan al klaar. 

post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rise and shine lieve frummers!

Poeh, emo vanochtend bij het lezen van het einde van de dagdraad van gisteren. Ietje, kipje, hots, zbb... Ik voel met jullie mee. Gaat me echt aan mijn hart. Ik zou willen dat ik iets van de pijn bij jullie weg kon nemen...

Kan ik niet hè? En wat hebben jullie eraan dat ik meevoel? Maar als een van jullie de behoefte heeft om een pb'tje te sturen, doe dat dan. Delen is helen. En ik heb tijd, of maak tijd, of zeg eerlijk als het even niet uitkomt. Voel me sterk nu, misschien kunnen jullie wat van mijn kracht gebruiken.

Lieve knuffel voor jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje,

Hoop dat je echt kan genieten van jouw kleine man die gaat voetballen!

Heb wel goed geslapen, dat scheelt.

Dank je yogajuf, de wetenschap dat hier op het forum altijd wel een luisterend oor te vinden is, doet goed.

Iedereen veel moed en kracht vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Yoga. 

Ja, veel uitglijders, wordt een mens niet vrolijker van. 

Vandaag weer nieuwe kansen...grijpen dus die hap. 

En tsja, het moet allemaal van binnenuit komen.... een ander kan niet voor je stoppen of gestopt blijven. 

Het stoppen komt van uit je eigen 'zijn'.... MAAR het drinken ook.  :blink:

 

Ben trouwens heel blij voor Aakie dat de berichten gewoon positief zijn. 

Doorzetten dus hè? 

En de opmerking van Joop, 'ROT OP' ..... hahaha, schoot hardop in de lach. 

Maar inderdaad zo waar.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen Yvonne! Je schrijft " het stoppen komt vanuit je eigen 'zijn'"... Dat is zo ontzettend waar. Zoals ik het nu voel: als ik weer zou drinken, ook al was het maar een glas, zou dat een signaal zijn dat het niet goed gaat met mij. Omdat drinken - in mijn geval dan hè - zo indruist tegen alles waar ik nu in geloof en voor sta. Dat heb ik eerder nooit zo gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ' methode' is trouwens: alles te weten komen over verslavingen en behandelingen: lezen, lezen, lezen, studeren, docu's kijken, real life programma's, alles. Dat in combinatie met forum, yoga, mindfulness, muziek en een flinke dosis zelfrelativering.

Gisteren een nieuw boek besteld dat me erg aansprak: Slaaf van je onbewuste van Reinout Wiers. Erg benieuwd!

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik kipje.

Ik weet ook niet hoe het precies zit, maar bij mij viel het kwartje 'gewoon' op een dag. Zoals je weet gebeurde dat bij mij met het boek van Jan Geurtz. Bij een ander kan dat vast ook, met een ander boek, een zinnetje, iets wat iemand zegt, een gebeurtenis... Het mooie is: als dat gebeurt, gaat het (bijna) als vanzelf. Die berg verdwijnt dan als sneeuw voor de zon.

Ik geloof dat iedereen zo'n knopje heeft, omdat iedereen alles heeft in zichzelf wat nodig is om gelukkig te zijn. De truc is dat knopje te vinden en het ingedrukt te houden als het even moeilijk gaat.

Die wetenschap zit diep bij mij, maar misschien is het ook een soort 'geloof', iets dat ik zeker weet maar niet kan bewijzen.

Afijn. Een vriend van mij zegt altijd: Whatever works. Vind ik ook waardevol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge

Van de week nog wat geleerd...

dacht dat in mijn hoofd de "wil" zit...maar hij zit eigenlijk in mijn buik.

Nu begin ik ook te snappen...waarom ik iets naar binnen werk terwijl er eigenlijk naar wat anders wat ik wil word gevraagd

Bv rot gevoel over iets....ik wil dit niet...zet zich om in eten ,drinken

Mijn "wil" wil genoegdoening...niet in eten en drinken maar in echte oplossingen

Een"wil" meld zich als dit nodig is..het heeft heel veel kracht

krijgt veel voor elkaar mits hij goed gebruikt word.

Ik kan wel zeggen dat ik mijn wil alleen gevoed heb om rustig te houden...door drinken ,eten,roken

ik heb mijn "wil " onderdrukt

Onderdrukking is niet goed.

Beetje vreemd hersenspinsel van mezelf maar ik begin"de wil" in mijn buik te begrijpen

Trek is eigenlijk ik WIL het anders

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoor Hut, dank je wel.

Als ik in jouw tekst 'wil' vervang door 'verlangen', klopt hij ook voor mij.

Edit: Kijk, en dit was dus weer zo'n knopje bij mij. Als ik trek heb kan ik mezelf vragen: Wat verlang ik nou écht? Zomaar gevonden dankzij Hut terwijl ik het er net over had.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje....halverwege de berg kan je ook al mooi uitzicht hebben...je hoeft niet over de top

de berg is er voor om te beklimmen..beklimmen is best zwaar..af en toe rust nemen..om je heen kijken.

zie je het niet meer zitten..wil je opgeven..kijk je naar beneden wat je achterlaat

Weet zeker dat je weer kracht vind om door te gaan

Twijfel nooit aan jezelf

niet over wat je bent en wat je kunt

je bent oneindig...uniek..hebt alles in huis wat je in huis moet hebben.

Jouw huis ben jezelf

En een huisje op een berg :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...