Spring naar bijdragen

maandag 24 november


blondie6173

Aanbevolen berichten

Monster, hoe kom je eigenlijk te weten van jezelf of je een "misbruiker" of "verslaafde" bent, of was? Wat is nou echt het onderscheidende criterium?

Ik heb definities gelezen op Jellinek site, en de DSM, maar ik kom er niet uit, voor mezelf.

Drinken is trouwens niet aan de orde.

Jane, gefeliciteerd met je dochter en je portemonnee :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sproetje ik maak me wat bezorgd om je. Vraag me af of je goed slaapt enz. Ik heb het gevoel dat je de laatst tijd erg  veel bezig bent met, als je er niet meer bent. Klopt dat?

 

O wat stom, vergeet Jane helemaal te feliciteren met haar kanjer van een dochter. Proficiat meis. :rose: :rose: :rose: :rose: :lips: :lips: :lips: :lips: :lips::heart: :heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net de draad gelezen en gek hoeveel je dan niet begrijpt als je er zomaar in valt. Ik begrijp wel dat Kip het zwaar heeft en hoop maar niet dat ze in een glijvlucht onderweg is Coq au Vin te worden. 

 

Dan iets over feest enzo. Dit weekend de zaterdagavond doorgebracht met vrienden - echt een feestje - we kennen elkaar al sinds de lagere school en ondanks heel andere levens brengen we twee keer per jaar de avond met elkaar door - en soms ook een paar dagen. Traditie is een lekker glas, iets bijzonders voor elkaar kopen, bier waar nog nooit iemand van gehoord heeft, wijn uit een raar jaar - je kent het wel. Ik heb vooraf laten weten dat ik enorm de Bob ben. Ik zag er enorm tegenop.

 

Nou zou ik graag zeggen dat het me meeviel - en dat was ook wel een beetje zo, mijn vrienden deden heel relaxed en drongen niet aan - maar ik was tegen half 10 eigenlijk gevloerd en toen moesten we nog een potje kaarten (doen we altijd) en ik wilde ook geen spelbreker zijn - maar ik vond iedereen wel steeds meer van de hak op de tak springen en nauwelijks bijhouden wat er (klaverjassend) allemaal uit het spel was. Ik hoorde er gewoon niet helemaal bij. Vreemd.

Nu denk ik voor te gaan stellen om volgende keer veel eerder af te spreken en om 10 uur op te breken.

 

Wat heeft dit met feest te maken Walrus??? Come to the point! Nou - in 2015 hebben wij een groot jubileum te vieren en meestal is dat ook feest met dans en drank en zo. En nu zit ik te denken over een high tea of zo. Iets anders dan normaal. Iets waar mensen ook best alcohol bij mogen gebruiken, maar op een tijd dat ze zich niet helemaal vol laten lopen. 

 

Want ik vind het niet erg dat anderen drinken. En ook als anderen een beetje in de jajem raken voel ik me niet verleid om daaraan mee te doen. Ik voel me alleen vervreemd. Vreemd. 

 

Nou - dat was het weer voor vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een goed idee Walrus. Ik snap je. Ik vind het nu ook veel leuker om al in de middag af te spreken, wat te eten enzovoort. En dan als het laat wordt en je merkt dat de alcohol veel invloed krijgt op de sfeer, dan heb ik er al de leukste tijd opzitten. Ga ik met een goed gevoel naar huis,of naar mijn kamer of naar mijn tent, al naar gelang waar zich zo'n fuifje afspeelt.

 

Mijn insteek jaren eerder was juist om eerst een beetje in te drinken om in de stemming te komen en dan hoopte ik altijd dat het later nog leuker en leuker zou worden. Soms werd het ook heel leuk en soms misschien, maar ben ik het vergeten, soms was iedereen opeens weg en soms weet ik het gewoon niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een vervuilende autorijdster erbij. Gefeliciteerd Jane.

 

Dat is dan ook het enige goede van smartphones, dat mensen zo verknocht zijn dat ding dat autorijden misschien wel minder populair gaat worden. Het moge duidelijk zijn dat ik een autohater ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk ook dat ik rond een uur of tien langzaam omval. In de ochtend en overdag daarentegen ben ik in topvorm! Irritant vrolijk en energiek zelfs.

Eigenlijk maakt het me niet meer zo veel uit. Als ik weet dat het een lange avond gaat worden probeer ik overdag wat te slapen. Of ik schakel een knop om in mijn hoofd, soms werkt dat.

Maar goed, op alcohol trok ik het dus soms tot in de ochtend. En vreemd werd ik er ook van. Heul erg vervreemd soms... Jammer dan en beter zo. Blij dat ik mijn ritme en mijzelf weer terug heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

 

Ik denk dat ik begrip begin te krijgen voor de moderators hier.

 

Ben via oude bekenden gisteren verzeild geraakt in de Nederlandse blogwereld (als lezer welteverstaan). Geenstijl.nl en dat soort dingen. Is dat een randfenomeen?

Ik denk als al die mensen die zich aangetrokken voelen door dat soort sites op een partij gaan stemmen ze de grootste partij van dit land zijn. Maar dat soort sentimenten leeft in Belgie toch ook, of is overheerst daar nog de klassieke tegenstelling tussen de Vlamen en de Walen? Is dat toch nog ergens goed voor. Dan hoop ik weer dat dat een randfenomeen is, of een grensgeschilletje laten we maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, wat ik ook leuk vind en misschien een idee voor Walrus: een uitgebreide weekendlunch op z'n Italiaans. Antipasto, pasta, secondo en dessert. Kunnen ze om vijf uur geen pap meer zeggen en heb je nog de hele avond voor je.

 

Kijk yogajuf, now we're talking. Of - op zijn Italiaans: joe takka toe mie?

 

Nu heb ik helaas mensen in mijn kring die het geen enkel probleem vinden om geen pap te kunnen zeggen als ze maar vino of grappa kunnen roepen. Ja - je krijgt de vrienden die je verdient. 

 

Ik herken overigens enorm jouw en Jaap's beschrijvingen van kunnen doorgaan en geen idee meer hebben ('had ik het leuk gisteren?') waar iedereen opeens heen was, maar lekker sikker in een stoel hangen. Gotsamme wat ben ik blij dat mezelf niet meer kan tegenkomen. (Aai wiel kiel joe, until joe daai from it)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...