Spring naar bijdragen

zondag 16 november 2014


plof

Aanbevolen berichten

Bol...peperplant doet heel goed ook in de winter

Moet wel voor het raam...veel licht.

Na oogst lijkt hij dood en dan bloeit hij zo weer op komen weer bloemen in en daarna weer de pepers

Alle pepers wat teveel is ...droog ik op een bordje boven opde verwarming

Ach en staat nog leuk ook die rode pepers.of madame jeanetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje...bijna fout is niet fout

Je hebt erbij stilgestaan dat het bijna fout ging

Mooie les

En makkelijk is stoppen niet en gestopt blijven al helemaal niet

Jong geleerd is oud gedaan

Sinterklaas en matigen is voor een kind ook al moeilijk.

En ja daar horen teleurstellingen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook willen dat ik die gedachtes, gevoelens niet meer had Ietje.

Vanochtend, rond de lunch ook zo'n moment...

Waarom? Ik weet het niet...moe, honger...ff wat minder aardige opmerkingen over en weer.

En plop, daar was ie weer ff...

 

Ik probeer maar te denken dat het over gaat in 20 minuten...we gingen net lunchen dus dat kwam mooi uit.

Mijn gedachtes naar het negatieve gevoel wat het me later oplevert...ook niet aantrekkelijk..maar toch.

 

Acceptatie...en tools zoeken om ermee om te gaan.

Ik vind het ook lastig..maar ik wil het gewoon niet. 

Ook niet die uitglijders...die brengen me ook héél erg van de wijs.

 

Sterk zijn Ietje..je doet het goed!

 

En inderdaad....het zal altijd wel blijven...in mindere mate, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderzoek je overtuigingen, en als je ze niet meer gelooft heb je er geen last meer van.

Soms lijkt het wel of mensen zichzelf en elkaar trek aanpraten.

Maar dat is misschien niet eerlijk van me om te zeggen.

Wat je gelooft, dat geloof je nou eenmaal.

Voor nu.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij is de trek ook verdwenen; LAAT NIET ONVERLET DAT IK WTF MOMENTEN HERKEN EN DE NEIGING TOT VLUCHTEN OOK

 

Ook al is de trek weg, ik ben zó bang om een terugval te hebben dat ik echt alles doe om niet de mogelijkheid te hebben om een terugval te kúnnen krijgen. Dat klinkt stom voor iemand die bijna naast de supermarkt woont. Ik ben bang voor drank geworden. Hulde voor iedereen die het doseren van drank durft te testen, voor mij is het spelen met vuur en voor mij is het dus een gezonde angst.

Als het leven niet moeilijker wordt dan bang voor drank, dan heb ik dus geen zwaar leventje.

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog eventjes en dan zit week zes erop. (Roberto voor jou ook, proficiat alvast).

Dit weekend voor het eerst zin gehad sinds ik gestopt ben, maar geen moment getwijfeld om toe te geven.

Ik zag net dat ik al sinds 18 oktober 2007 bij het forum aangemeld ben. Jeetje, ik had dus al 7 jaar droog kunnen zijn met de bedoelingen die ik had toen ik mij voor het eerst aanmeldde.

Maar goed, zes weken is weer een leuk begin.

Welterusten alvast voor iedereen straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een plaatjesdenker en de laatste tijd ook enorm zweverig, dus als je daar niets mee hebt, moet je vooral naar beneden scrollen.

 

Mij helpt het om te denken in metaforen. Ik noem trek geen 'trek', omdat ik het te abstract vind en omdat het klinkt alsof het een onderdeel van mij is, en dat wil ik niet.  Ik noem het ook geen 'monster' of 'gremlin' of 'duiveltje', omdat ik het dan zou willen bevechten, en dat werkt ook niet.

Daarom zie ik het meer als een 'regenbui'. Die komt soms bij een heldere hemel en soms als de lucht al donker is. 

Soms overvalt hij mij, soms had ik hem kunnen zien aankomen, soms zag ik hem ook aankomen.

Hoe dan ook, ik ben er niet tegenop gewassen. Ik kan er ook niets aan doen, had er niets aan kunnen doen, want ik kan het weer niet beïnvloeden.

In het beste geval had ik al een regenjas aangetrokken, in het slechtste geval sta ik in een dun jurkje in het midden van een open weiland. 

De regenbui komt over me heen en het enige wat ik kan doen is hem over me heen laten komen.

Alle verzet (wegrennen, boos worden, huilen, chagrijnig worden, etc.) is volkomen zinloos.

De regen maakt me nat, maar alleen van buiten. Van binnen blijf ik droog. Want de regen zit niet in mijn lichaam, het is geen lichamelijk gevoel. Zodra ik het in mijn lichaam probeer te voelen, te ontdekken waar het zit, kan ik eigenlijk alleen maar ontkennen dat er iets is.

En terwijl ik daar achter kom, ben ik er al weer van af. Dan merk ik dat de bui al weer voorbij is getrokken.

En alles droogt vanzelf weer op. 

 

Zóóó Yo, meid, lekker vaag stukje weer! Ja, dank je Yo, sorry hoor.  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...