Spring naar bijdragen

Donderdag 6 november 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Dank je Bol,

Mijn voornaamste doel is nederigheid en acceptatie.

Ik wil mijn patroon van steeds terugvallen hiermee aanpakken.

Mijn grootste valkuil is dat ik van mening ben een 'lichte' drinker

Te zijn en daardoor vind ik mezelf vaak wat 'arrogant'.

Wel, dit is mijn eigen leken analyse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Joris dat is nog al wat hoor, meeste mensen durven dat niet onder ogen te zien, want nederigheid is ook een stuk kwetsbaarheid.

In het Boeddisme wordt nederigheid  gezien als een van de belangrijkste dingen. Ook omdat dat juist erg moeilijk is.

 

Moghu Ak. en Von :lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aakie, Bol, en Kruidje ook een goedemorgen. 

Ik ga hier aan de slag, genoeg te te doen weer. 

 

Even toch nog heel snel reageren op Joop. 

Van harte Joop. 

En soms moeten dingen gewoon zo lopen als ze lopen.... wat fijn dat je nu gewoon blij mag zijn..... 

 

Luitjes, ik ga. 

Mooie dag. Maak hem mooi. 

 

dag dag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forummers,

Ik ben de laatste weken geen trouwe bezoeker geweest, eerlijk is eerlijk. Maar vandaag ben ik precies 1 maand droog. Ben daar best wel een beetje trots op. Lichamelijk gaat het nog niet zoals ik graag zou willen, bijna elke dag hoofdpijn en vervelende hartitmestoornissen (waar ik aan gewend ben, heb daarvoor al vele jaren medicatie.). Hardlooptraining doe ik trouw 4 x per week ( begin december doe ik mee aan een wedstrijdje samen met dochterlief) maar het gaat niet meer zo lekker als dat ik gewend was. Vanmiddag afspraak bij de huisarts om over mijn kwaaltjes te praten.

Verder nog geen seconde zin gehad in drinken en ook geen moment aan alcohol gedacht. De wijnvoorraad die ik kort voor mijn stopdatum nog had aangelegd staat te pronken in het wijnrek. Ik loop er langs zonder problemen. Natuurlijk zou het een goede optie zijn om ze weg te doen, maar ik vind dat een beetje hypocriet. Als ik onbedwingbare craving zou hebben, maakt het voor mij niet meer uit of ze nu in huis zijn of dat ik 200 m verder naar de supermarkt zou moeten gaan. Ik zie veel meer op tegen morgenavond, dan heb ik een etentje met twee ex collega's en aansluitend een avond in de kroeg met 50 ex collega's. Ik ga absoluut niet drinken, lekker op de fiets de stad in en lekker nuchter terug. Zaterdagmorgen zal ik trots zijn dat ik geen kater heb en mijn hardlooprondje doen. Fijne droge dag allemaal, ik ga een stukje rennen. groetjes van Meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hier ben ik, heb even uitgeslapen, lag zo heerlijk, draaide me om en toen was het zomaar 9 uur......

Mistig hier en zal wel zo blijven dus vanmiddag even de paden op, nu ah genieten van een kop koffie en voor me uit kijken

Kom later nog wel even...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha goeie morgen Fruit, ik ben blij dat je toch ff meld hoe het er nu voor staat joh. Ja en ik denk gelijk, sla die berichtjes die je hebt geplaatst op zodat je altijd terug kan kijken als je het over een paar maanden weer wat moeilijk krijgt want dat zit er in. Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.

 

Moghu Yogaj en Eline :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

 

helaas een terugval wat al een lange tijd zo vreselijk geraffineerd erin sloop. Helaas is het de laatste keer goed misgegaan terwijl ik blijkbaar al dronken was en ruzie kreeg met mijn partner hierom. Daardoor is mijn gemoed zo omgeslagen dat ik in mijn dronkenschap pillen heb ingenomen. Het is inmiddels 5 dagen geleden maar ik voel me daardoor nog lichamelijk geradbraakt (van die pillen). Ik wil echt stoppen met nooit meer 1 glas alcohol drinken. Dit wordt mijn 5de dag van niet drinken. Ook heb ik mij opnieuw aangemeld bij Tactus on-line wat nog van start moet gaan. Er is al wel mail contact.

Ook heb ik me hier aangemeld.

Ik wens ons allen sterkte en vooral geen vernietigend schuldgevoel over een terugval of een uitglijder. We pakken de Draad gewoon weer op! En daar ben ik weer mee bezig net als wij allemaal hier ....

 

Groetjes,

sneeuwvlokje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen november en welkom.

Wat bedoel je met dronkenschap pillen? Als dat Refusal of Antabus is kun je daar inderdaad ziek van zijn. Misschien met Tactus afspreken hoe je eventueel wat kan minderen, maar toch dat je het gevoel hebt dat die pillen hun werk blijven doen. Heel veel sterkte. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal,

 

helaas een terugval wat al een lange tijd zo vreselijk geraffineerd erin sloop. Helaas is het de laatste keer goed misgegaan terwijl ik blijkbaar al dronken was en ruzie kreeg met mijn partner hierom. Daardoor is mijn gemoed zo omgeslagen dat ik in mijn dronkenschap pillen heb ingenomen. Het is inmiddels 5 dagen geleden maar ik voel me daardoor nog lichamelijk geradbraakt (van die pillen). Ik wil echt stoppen met nooit meer 1 glas alcohol drinken. Dit wordt mijn 5de dag van niet drinken. Ook heb ik mij opnieuw aangemeld bij Tactus on-line wat nog van start moet gaan. Er is al wel mail contact.

Ook heb ik me hier aangemeld.

Ik wens ons allen sterkte en vooral geen vernietigend schuldgevoel over een terugval of een uitglijder. We pakken de Draad gewoon weer op! En daar ben ik weer mee bezig net als wij allemaal hier ....

 

Groetjes,

sneeuwvlokje

Sterkte sneeuwvlokje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gevoel sloeg om in depresief zijn en toen besloot ik om Bacloven in te nemen. Stom Stom Stom! Maar ik voel me er goed door elkaar geschud....en ik wil nu van die drank af. Goddank is mijn partner niet weggegaan!

Ik zal niet meer drinken!

 

:) sneeuwvlokje en dank jullie voor de reacties. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November, sterkte! Begin met te zeggen dat je vandaag niet zult drinken, dat kun je morgen weer doen, enzovoort. Dat is veel overzichtelijker dan nu te zeggen dat je nooit meer zult drinken. Ik snap je gevoel en herken het, over een aantal dagen voel je je weer wat beter en dan zakt dat gevoel van " nooit meer" ook weer weg.

@Bertd en Yogajuf , dank voor jullie felicitaties! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwvlokje ik begrijp het even niet, je schrijft dat je gevoel omsloeg toen je besloot medicatie te gaan gebruiken. Maar was dat omdat je die medicatie ging gebruiken of omdat je dan niet meer wil drinken?

Soms kom je in een soort rouwproces terecht, je neemt afscheid van de een (vriend) de alcohol en dat kan soms een soort rouwproces teweeg brengen.

We hebben bij thema's een draadje voor mensen die Refu of bakloven slikken, misschien kun je daar eens kijken voor wat herkenning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwvlokje ik begrijp het even niet, je schrijft dat je gevoel omsloeg toen je besloot medicatie te gaan gebruiken. Maar was dat omdat je die medicatie ging gebruiken of omdat je dan niet meer wil drinken?

Soms kom je in een soort rouwproces terecht, je neemt afscheid van de een (vriend) de alcohol en dat kan soms een soort rouwproces teweeg brengen.

We hebben bij thema's een draadje voor mensen die Refu of bakloven slikken, misschien kun je daar eens kijken voor wat herkenning?

Ik was dronken, toen kregen mijn partner en ik ruzie. TOEN sloeg mijn stemming om in heel negatief en dacht ik met mijn dronken (...) Als ik pillen inneem zijn we van alles af. Dat was dus een hele domme zet van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November, sterkte.

Ik herken het ook...zoals zovelen hier op het forum.

Het sluipt er in, en dan na het stoppen de euforie!

Na vorige week acht dagen droog, een ferme uitschuiver gemaakt, schuldgevoelens, dag erna (dat was afgelopen maandag) terug gaan nullen.

Tot dusver gaat het redelijk, maar ik durf echt ook niet te ver vooruit kijken.

Dag per dag...

Veel sterkte ook aan iedereen die het om welke reden dan ook moeilijk heeft. Ik kan niet opsommen want dan zou ik mensen gaan vergeten en dat wil ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...