Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 (bewerkt) Het zijn voor mij dezelfde gevoelens, alleen drink ik ze nu niet meer weg, omdat dat toch niet helpt. Dit soort lichamelijke onrust beperkt mij in mijn functioneren. Het is soms ook psychosomatisch. Vanochtend wat zitten lezen over ontwenningsverschijnselen bij benzo's. Kom ik iets engs tegen over thiamine tekort, kan cerebrale bloedinkjes veroorzaken. Dat soort dingen moet ik niet meer lezen, raak gelijk in paniek. Hen net een blokje om gelopen, 5 min. Ga maar proberen te douchen, kijken of dat helpt. 4 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 (bewerkt) Akelei, Ik slik al vitamine B1, 50 a 100 mg per dag. Overigens had ik bij bloedonderzoek geen tekort aan vitamine B1. Wel aan vitamine D, dat is inmiddels weer op een gemiddeld peil. Theoretisch kan ik last hebben van rebound-verschijnselen of zoiets. Volgens mij is dit ruim een halfjaar geleden begonnen met oxazepam. Vaak loopt bij mij oorzaak en gevolg door elkaar. Op zich heb ik de vicieuze cirkel van alcohol en oxazepam doorbroken. Ik slikte oxazepam tegen 'ontwenningsverschijnselen' van alcohol. En ik dronk alcohol tegen 'ontwenningsverschijnselen' van oxazepam. 4 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 (bewerkt) Als ik er nu goed over nadenk is die librium eigenlijk een beetje verneukeratief. Ik voelde mij goed totdat ik de dosis gisteren geminimaliseerd heb. 4 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Ik zit op de wip om er 5 mg bij te slikken. Morgen heb ik een afspraak met de huisartsondersteuner / ggz-verpleegkundige. Ik schrijf maar wat om mijzelf af te leiden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Roberto, ik sluit me aan bij MG, ik wens je veel sterkte en hoop dat het snel verdwijnt..... Fruit, ook om de refu iedere dag (of 2 x per week ) te slikken is een kwestie van wilskracht....laat de ruimte maar toe die het hopelijk zal brengen... Roberto kun je met een deskundige overleggen wat nu wijsheid is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Ik moet nu even weg, hoop dat je eruit komt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Als ik er nu goed over nadenk is die librium eigenlijk een beetje verneukeratief. Zijn al die middelen dat niet? Je lichaam en geest moeten er aan wennen om allerlei gevoelens op te vangen (met steeds minder en uiteindelijk) zonder verdovende middelen, dat valt niet altijd mee, zacht uitgedrukt. Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Ik had al voortdurend last van mijn voeten en benen, dat is nog te doen. Het schiet nu in mijn hoofd, dat voelt veel enger. Dan heb ik de neiging om te gaan hyperventileren, wordt alles nog erger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Roberto...alleen het idee dat je minderd met librium doet je al vreemd voelen. daar bovenop komt nog eens dat je niet meer drinkt..mindert met librium en ook geen pam gebruikt Helemaal niet gek he dat je je zo voelt Ik heb zelf 9 maand librium gebruikt...het was het 1 of het ander door librium kon ik stoppen met drank...2 weken librium was ik echt niet zeker dat ik zonder drank kon zonder in paniek te raken Bij mij is gekozen voor lange termijn gebruik van librium ..9 maand in totaal Eerste weken hoge dosis en toen langzaam heel langzaam afbouwen.. zodat ik mijn vertrouwen zonder drank kon wennen met steeds minder librium Na 9 maand had ik ook echt gevoel...ik kan het zonder ben toen gestopt met dat ene pilletje per dag... dacht 5 mg Zelfs dat was spannend Ik heb dit samen met verslavingsarts gedaan....was niet standaard voor mij was niet drinken ook niet standaard Overleg met arts of ondersteuner wat jou mogelijkheden zijn....alles beter als drinken of ander gebruik Waar een wil is is een weg...verslaving is iets geks Weet wel dat hulp belangrijk is,ook al moet je het zelf doen Goed bezig wees trots op wat je nu al bereikt hebt...en weer verder...ook al voelt het soms niet zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Huttula, Ik heb er al voor gekozen om wat langer librium te gebruiken, 5 weken i.p.v. de standaard 7 a 10 dagen. Negen maanden klinkt voor mij wel erg lang. Misschien moet ik het toch over een wat langere tijd uitsmeren. Van 75 mg naar 10 mg ging het nog redelijk, nu met 5 mg een stuk minder. Dit gaat nu ten koste van mijn andere herstelplannen. Chigong kan ik niet (staande) doen als ik mij raar in mijn hoofd voel. Donderdag heb ik een buurtvergadering, die wil ik niet afzeggen. Dan val ik terug in mijn oude gedrag van afspraken afzeggen, omdat ik mij niet lekker voel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Hoi Roberto, Ik heb geen ervaring met medicatie en zo.. Wil je wel ff sterkte wensen voor nu.. Misschien kun je contact opnemen met iemand, een deskundige, die je advies kan geven voor nu? 'Keep calm' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 (bewerkt) Ik kijk het nog even aan, moet in beweging komen. Zit nu alleen maar naar het beeldscherm te staren en sigaretjes te roken. Daar voel ik mij ook niet echt beter van worden. 4 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Ff naar buiten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Ja, ga maar proberen te fietsen, als het niet te hard waait. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Lekker even afleiding en frisse lucht... Ik heb vanmorgen een flinke wandeling gemaakt...hier weinig wind en een aangename temperatuur... Veel mooie paddenstoelen gezien en lekker bijgekletst met vriendin. En ook niet onbelangrijk...m'n bolletje weer wat leger Succes Roberto. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Ik heb inmiddels alweer een rondje van 10 minuten gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Ik denk dat ik mijn qigong oefening zittend ga proberen. Wel net twee boterhammen gegeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 (bewerkt) Fruitvlieg, Ik heb net mijn qigong oefening gedaan. Heeft wel wat geholpen om mijn spanning weg te nemen. Door de angstgevoelens heen ademen. Ik heb nu zin aan een borrel... 4 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Niet doen Roberto...schiet je niks mee op... Zet een pot thee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Kruidenthee, Heb ik al gedaan: Marrakesh Herbal Tea zonder theïne, met honing tegen mijn kriebelhoest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 (bewerkt) Vreemd eigenlijk hoe een psyche werkt. Ik doe nu 30 dagen iedere dag qigong, met bijpassende muziek. Er komen soms gedachten of angstgevoelens naar boven. Daar probeer ik dan naar te kijken. Blijkbaar weet mijn lichaam dat dat dan goed afloopt of zo. Jaren geleden ben ik een keer flauwgevallen op de fiets, ongeveer met hetzelfde gevoel als wat ik vanochtend had. Wekenlang werd ik nog duizelig als ik langs die plek fietste, waar ik bijna dagelijks langskwam. 4 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 De middag is zowat voorbij. Ga je wat eten maken Roberto? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 De middag is zowat voorbij. Ga je wat eten maken Roberto? Hutspot met spekjes en rookworst staan net op. Met zelf geschilde aardappels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 (bewerkt) Roberto, hoe is het? Lastige periode is het nu voor je kennelijk. Als je hier eenmaal goed doorheen bent, ben je veel sterker. En je bent al zo'n ontzettend eind gekomen. Petje af daarvoor! Vanochtend was het lastig, nu gaat het wel weer, zie wat ik boven heb geschreven. Ik kom soms in een cirkel van angst voor de angst terecht. 4 november 2014 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 4 november 2014 Rapport Share Geplaatst 4 november 2014 Hutspot met spekjes en rookworst staan net op. Met zelf geschilde aardappels. Oké ik zal ook eens beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden