Spring naar bijdragen

Donderdag 30 oktober 2014


plof

Aanbevolen berichten

Pff.

Vandaag zo'n heel geïrriteerd gevoel bij pogingen om balans te vinden.

Tussen denken en doen, tussen analyseren en laten zijn, tussen voelen en gevoelens laten overwaaien. Etcetera.

 

Het is allemaal toch maar kunstmatig eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kunstmatige tussen denken en doen daar had ik vandaag ook last van: In een frustratie op het werk waarin in dacht dat ik aan het leren te accepteren was, was ik alleen maar extreem gefrustreerd. Ik trok een deur uit de sponning, een zware schuifdeur. De technische dienst moest komen om hem weer te laten sluiten. Ik denk dat ik woedend was ;) , volledig in mijn hoofd en ver weg van mijn gevoel tot het te laat was. Natuurlijk mocht ik op kantoor komen: of ik wilde leren om te accepteren wat ik niet kan veranderen (WTF !!! mijn baas heeft het minnesota model gelezen)

 

En ik dacht nog wel dat ik goed bezig was.......................ahum I rest my case

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff.

Vandaag zo'n heel geïrriteerd gevoel bij pogingen om balans te vinden.

Tussen denken en doen, tussen analyseren en laten zijn, tussen voelen en gevoelens laten overwaaien. Etcetera.

 

Het is allemaal toch maar kunstmatig eigenlijk.

 

 

 

Vanavond belde ik mijn maatje en eigenlijk vroeg ik waar ik de denkfout maakte. Het antwoord laat zich raden: stop es met denken en begin EINDELIJK es met accepteren.

zucht

Ik ben een denker.

 

Ik denk dat ik toch maar es........................................enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees 'geworstel' op allerlei fronten bij verschillende frummers...

 

Jammer Sebastiaan...

En tuurlijk...één keer in de maand is al veel minder dan elke dag...

Iemand schreef ergens: 'je wordt zwakker'

Ik weet nu dat het weer oppakken lastig is, ook na een dag..

 

Acceptatie Monster...daar draait het om. Na acceptatie kan al het andere pas beginnen.

'Ik denk, dus ik besta'....mwah....dat weet ik zonet nog niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

boosheid kan een trigger zijn..........tel hier bij op dat manlief op vakantie is en ik boodschappen moest doen:

Kom ik net buiten de super de buurman tegen die vraagt wat ik hem wil verkopen zodat hij niet in de rij hoeft te staan.

Ik laat hem de tas zien: spa rood, cola light en koffiemelk. "Zullen we hem samen op een zuipen zetten buurman?"

Hij weet van mijn probleem en samen waren we blij met de inhoud van de tas. Kennelijk komt vertrouwen véél langzamer dan ie gáát.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mocht je 8 jaar geleden hier absoluut niet eens dronken of aangeschoten komen. Dat was een van de regels toen. Weet niet of het nog zo is.

 

Dat vind ik een mooie, Ploffie. :(. Ik heb net een tukkie gedaan. Ik heb gedronken, ja, klopt. Ben ik nu niet voor rede vatbaar? Nee, dat dacht ik niet. Het gevoel dat mij zich nu opdringt = ik word acuut gestraft hier omdat ik eerlijk aangeef dat ik aan het einde van de middag gedronken heb. Ik ben niet dronken, ik schrijf hier omdat ik mij kwetsbaar voel. Er is geen andere reden dan deze. Als dít de regel is, dan voelt dat als acuut afgeserveerd worden. En dat voelt dan weer als de manier waarop mijn ouders mij vroeger en nog steeeds bestraffen. Ik weet het even niet meer. Ik hoop hier steun te vinden.... en begrip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook zo, Plof. Dat las ik even verkeerd, maar wel gelezen. Ik ben wel helder, hoor, niet dronken. Het deed mij alleen wel pijn, je aanvankelijke opmerking.

Waar moet men/ik anders terecht dan hier? Ik voel mij nu kwetsbaar, en wou het daar nou juist even over hebben binnen een liefdevolle club als hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bijgelezen.

 

Suiker is na zijn voortijdig beëindigde opname hier nog een paar keer geweest. Wat ik me daarvan kan herinneren, is dat hij druk was met een aantal persoonlijke zaken, waar hij nooit veel over kon vertellen. Hij klonk positief volgens mij. Hij had het nog over de 4 mijl van Groningen bijvoorbeeld.

Opeens waren zijn berichten op; hij reageerde op niet meer op PB's. Nu heeft hij zijn alias gewijzigd in "klaar". Dat klinkt alsof hij klaar is met het forum. Volgens mij had hij ook een Facebook account, die nu niet meer actief is.

Er zijn natuurlijk verschillende verklaringen voor te bedenken, van positief tot negatief en alles wat daar tussenin ligt. Ik respecteer zijn beslissing en hoop dat het goed blijft gaan met hem, liefst steeds beter eigenlijk. Ik denk ook dat hij weet, dat hij altijd terug kan komen.

 

Misschien voor morgen: Sebastiaan, ik moet er niet aan denken om een dag of een paar dagen te drinken. Ik ben bang dat ik dan weer helemaal opnieuw kan beginnen, als ik al kan stoppen. Misschien dat dat ook verschilt per persoon. Wat "alcohol de baas" is, is wat mij betreft ook een definitie die eenieder voor zichzelf mag en moet maken. Als jij 1:34 acceptabel vind voor jezelf, dan vind ik dat prima. Voor mijzelf geloof ik er niet in. Een enkeling hier schijnt, na een periode van stoppen, over te kunnen schakelen naar gematigd en sociaal drinken.

Ik ben benieuwd naar hoe dit zich voor jou gaat ontwikkelen.

 

Ik ben zo weg voor mijn vrijwilligerswerk. Tot later.

Ik weet uit ervaring, dat dit NIET gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sebas, ik gun het je echt dat je morgen weer je zero tolerance beleid kan oppakken.

we weten denk ik allen hoe moeilijk het is om te stoppen en hoe zwaar de strijd kan zijn om het vol te houden en bij een terugval/uitglijder het niet te zien als het hek van de dam.

Vind het dapper van je dat je het meteen hebt kunnen delen en een besluit hoe hier verder mee te gaan.

Niet om de discussie open te gooien. Maar ik zou denken dat het meer om de inhoud van de berichten gaat en hoe er in weze op elkaar wordt gereageerd. En als die regel er zou zijn dat het meer is om te waken dat het forum straks niet merendeels gaat bestaan uit mensen die niet gaan stoppen/minderen. Want dat is wel waar het forum op gericht is en om elkaar daar bij te steunen.

En we blijven je steunen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Ik ben wel klaar met de dag van vandaag. Mijn vrijwilligerswerk is soms een aanslag op mijn intelligentie en gevoel voor rechtvaardigheid.

De energie is even op nu. Geen zorgen hoor, morgen ben ik er weer helemaal overheen. Nu ga ik wat anders doen, boekje lezen, bank hangen en verder niets.

 

Monster, ik heb soms zin om leidinggevenden in mijn omgeving als boksbal te gebruiken, telt dat ook?

 

Goede nacht straks voor iedereen, tot morgen. Sterkte voor wie het op dit moment nodig heeft.

Ik ken dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...