Spring naar bijdragen

OK...hier gaat ie dan...


Kipje

Aanbevolen berichten

Ben zo ontzettend nerveus...

Wil er echt echt voor gaan...

De afspraak bij de nieuwe HA komt nu heel dichtbij, ik hoop ook dat ik mijn verwachtingen niet te hoog stel.

Begin nu ook wat te vrezen dat ik het niet zal aankunnen, hoewel ik normaal gezien echt wel een sterke persoonlijkheid heb.

Maar wat betreft drank en sigaretten...pfff

Ik heb zoveel moois om voor te leven, wil mijn prachtgezin opnieuw ten volle "beleven", in plaats van 's avonds enkel fysiek aanwezig te zijn maar met m'n hoofd niet echt.

Mijn kinderen en mijn man hebben het recht te kunnen rekenen op een mama/vrouw die er is, niet alleen 's ochtends en na de middag, maar altijd.

Ik heb ontzettend bewondering voor mijn hubbie, die mij keer op keer weer kansen geeft, me steunt...

Sorry voor de klaagzang maar moest het ff kwijt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:heart: voor onder de riem.

Herkenbaar allemaal.

Straks de opluchting als je deze stap hebt genomen. Huisartsen zijn geen monsters en hebben al zoveel meegemaakt. Je bent de enige ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen!

Net terug van bij de huisarts. Een nieuwe, en echt een dame met kennis van alcoholproblematiek!

Ze heeft heel rustig de tijd genomen om het verhaal te aanhoren, mijn man was mee, het was een heel raar gevoel, eindelijk de hulp die ik al langer had moeten vragen.

Samen hebben we de opties overwogen, minderen of ineens stoppen. Maar aangezien ik (als ik echt eerlijk ben -schaamschaam- ) geen rem ken eens ik begin, gaan we voor de stop.

Ze heeft mij valium voorgeschreven, met een afbouwplan, en de afspraak is wel dat, als ik echt het gevoel heb dat ik moet gaan drinken, er een opname volgt. Dit ivm gevaar van combinatie valium-alcohol.

Dit sterkt mij nu heel erg, wil momenteel geen opname (tenzij het natuurlijk niet anders kan).

Dus dit is mijn LAATSTE dag mét alcohol!!

Heb nog een aangebroken fles schuimwijn staan, vanmiddag tegen het beven een glas van gedronken (pff wat vind ik dit vreselijk om neer te schrijven, het schaamtegevoel is zooooo groot, zelfs in de anonimiteit!)

Ik hoefde wel niet te rijden, rijden onder invloed doe ik niet.

Na de arts zijn we vlug langs de supermarkt gereden, en daar heb ik dan mijn laatste fles gekocht, een heel goeie champagne, in een mooie doos...

Deze doos hou ik bij, en als ik dingen van me af wil schrijven, dan stop ik de briefjes daar in, beetje symbolisch.

Dus...vandaag nog mijn fles van vanmiddag rustig bewust opdrinken, en straks de champagne, ga delen met m'n hubbie, het afscheid van mijn "oude" leven.

Heb goeie moed, maar ben realistisch genoeg om te beseffen dat het misschien wel zwaar zou kunnen worden...

Sjonge, wat een verhaal...dank voor het lezen,

Ik ga actief blijven hier, want doet mij veel,

Dank je wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kipje,

 

Stoer. Heel mooi dat je man mee is geweest.

Je zegt het zelf al, remmetje kapot. En waarschijnlijk van een model rem, waarvan de onderdelen zijn uitverkocht en ook niet meer gemaakt worden.

 

Ook ik heb afscheid genomen, door werkelijk alles wat er in huis was, naast mijn gebruikelijke dagelijks ingekochte drank, er doorheen te jagen. Toen schaamde ik me daarover, nu niet meer.

Trillen gaat over en de valium zal ook wel helpen.

 

Het is heel goed mogelijk dat de eerste dagen niet leuk zijn en dat het een paar weken duurt, voordat je wat rustiger wordt. Zo verliep het bij mij. Ik hoop dat jij dat ook zo gaat meemaken.

 

Ontzettend veel succes. Schrijf het gewoon van je af hier. Goed, slecht, ervaringen, vragen, twijfels, overwinningen. Ook dat kan goed helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blondie

Zoals rapilos en MijnGerrit het verwoord hebben: ritueel...

Een soort "overgang", heel concreet en de volgende dagen zeker wel voelbaar hmhm.

Maar "nuchter" gezien heb je natuurlijk ook wel ergens gelijk, alleen werkt dit voor mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Dus...vandaag nog mijn fles van vanmiddag rustig bewust opdrinken, en straks de champagne, ga delen met m'n hubbie, het afscheid van mijn "oude" leven.

Kipje,

 

Met een 'ritueel' afscheid nemen van de drank lijkt mij helemaal prima.

 

Ik ben nieuwsgierig naar jouw afbouwschema van valium.

En hoeveel, voor hoelang heb jij voorgeschreven gekregen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roberto, dosering is zeer individueel, weet niet of het OK is dit exact te vermelden...

Ik kan je wel zeggen dat ik start morgen met 4 innames, dit twee dagen, dan twee dagen drie, dan twee dagen twee...met controle op woensdag aanstaande.

Blondie, inderdaad, hier heb ik n goed gevoel bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje,

 

Ja, dosering is heel individueel.

Zelf wil ik graag weten wat anderen slikken, ik zou niet weten waarom exacte vermelding niet OK zou zijn.

Heb ik zelf ook gedaan, al was het maar alleen voor mijzelf om mij aan mijn eigen schema te houden.

Je mag mij ook een privéberichtje sturen, als je dit niet op dit forum wilt schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, snap vaak nog niet hoe alles werkt - ik leuter meestal alleen wat op de dagdraad. Maar goed van je! 

 

Ben ergens wel blij dat ik zelf zogenaamd per ongeluk gestopt ben - met een hele voorraad in huis. Misschien vertel ik daar ooit meer over.

 

Maar eerlijk is eerlijk: er gaan tig pogingen aan vooraf - over een periode van heel veel jaren.

 

Bottomline blijft mijn punt staan: als je kon functioneren met zoveel wijn in zo'n grote regelmaat, dan heb je een ongelooflijk sterk gestel. Dat kan een cold turkey best aan hoor. Helemaal met beetje valium erbij. En kennelijk heb je ook een goede partner, dat helpt ook. 

 

Tussen de regels lees ik ook een beetje lacherigheid, alsof je met een gek project begint (dat ook weer af kan lopen, klaar kan zijn, enzo). Ik kom er steeds meer achter (had kennelijk dat idee ook - dat het soort van langdurig tijdelijk zou zijn, droog staan) dat het helaas uit is met de pret. 

 

Het is op, over en uit. Anders heb ik geen leven. En dat terwijl ik altijd dacht dat ik zonder een Goed Glas Wijn geen leven zou hebben. 

 

Afijn - genoeg zo. Geniet van de sjampoepel! Morgen bruis water!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Walrus...

Gek dat je zo accuraat bepaalde dingen kan plaatsen en verwoorden!

Ik kan inderdaad (raar maar waar) functioneren met het gegeven "2,5 flessen wijn per dag". Ben ik ab-So-luuuut niet trots op, eerder erg beschaamd over...

Ben altijd een heel bezige bij geweest, ik functioneer nu nog wel, maar al de extra's zijn weg...is te zeggen, bvb huis decoreren, creatief bezig zijn, vrienden ontvangen en uitgebreid koken.....mis dat wel.

Heb een fantastische partner, hij steunt mij door dik en dun. Gaat ook de komende dagen, tijdens stop met de medicatie, rekening houden met mij. Ik ga tov de kids "griep" hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Ben altijd een heel bezige bij geweest, ik functioneer nu nog wel, maar al de extra's zijn weg...is te zeggen, bvb huis decoreren, creatief bezig zijn, vrienden ontvangen en uitgebreid koken.....mis dat wel.

Kipje,

 

Als ik dit zo lees denk ik: je functioneert dus helemaal niet met al die wijn.

Je houd je zelf alleen maar voor de gek om dat te denken.

 

Na gestopt te zijn komt dat allemaal vanzelf weer terug.

Dan functioneer je ook echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een fantastische partner, hij steunt mij door dik en dun. Gaat ook de komende dagen, tijdens stop met de medicatie, rekening houden met mij. Ik ga tov de kids "griep" hebben.

 

Count your blessings. Misschien valt het reuze mee met die griep. Ook leuk: ik weet niet of je bocht zoop of lekkere wijn, maar 2,5 fles per dag is zeg maar 17 flessen per week, 80 per maand. Reken maar uit. Kan je een aardige knol van berijden zou ik zeggen. Of zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Ja, je kunt behoorlijk wat bezuinigen door te stoppen met drank.

Als ik 19 x ruim 10 euro per dag optel is dat minstens 200 euro.

 

Na 4 dagen detox /retraite, (die ik grotendeels zelf moest betalen, 215 euro)) ben ik na terugkomst gelijk naar de kapper gegaan.

Daarna heb ik nieuwe schoenen gekocht.

Ik heb een kruidenrekje bij Blokker gekocht, dat gebruik ik als bijzettafeltje naast mijn tv-stoel voor afstandsbediening, asbak, drop, chocola, et cetera.

Een tweede kruidenrekje gebruik ik voor mijn telefoon en een nieuw boek dat ik lees.

De rest van de boeken die ik gekocht heb staan op een plank in mijn boekenkast.

Ik heb een ontbijtschaal gekocht,  voor mijn gezondheidsontbijt dus.

Nieuwe diepvriesbakjes, de oude had ik met inhoud en al weggegooid, omdat de houdbaarheidsdatum verlopen was.

Een meditatiebankje, nog niet gebruikt.

Bijbehorend vuurvast schaaltje voor de lichtpuntjes.

Zachte pantoffels voor mijn staande Qi Gong oefeningen.

(in huis draag ik nooit schoenen)

Voor een schijntje allerlei onnodige prullaria in de kringloopwinkel.

Een extra hoeslaken en een molton hoeslaken.

Ik ben vast nog wel iets vergeten.

 

Door al dat winkelen heb ik nauwelijks tijd meer over om te koken.

Ik koop dus kant en klare maaltijden.

Niet van die vieze uit de supermarkt, maar 'zelfgemaakte', ietsje duurder, erg lekker.

 

Al met al sta ik nu behoorlijk in de min.

En dan tel ik de kosten voor ontwenningsmedicatie nog niet eens mee.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hieperdepiep!

De eerste dag, en heb er zin in! Ik ga er positief aan beginnen, we zien wel wat de dag brengt!

Walrus, stiekem hoop ik natuurlijk door mijn "griep" heen te fietsen :-)

Yogajuf, het werkt zeker en vast zo bij mij! Tijdens het drinken rookte ik mezelf haast suf, vooral omdat ik 's avonds dan ook niet veel meer deed omwille vd drank... Huisarts wil nu liever niet dat ik stop, maar voel voor mezelf wel dat ik fors ga minderen.

Lady Jane, dankjewel voor de leuke aanmoediging.

Iedereen die ik nu vergeten ben van gisteren op dit draadje, ook bedankt voor de steun! Ik schrijf misschien veel, ben er dan ook serieus mee bezig, maar de tijd komt zeker dat ik wat kan bijlezen over wat jullie bezighoudt, ik wil ook ieder die het nodig heeft graag een hart onder de riem steken.

Zet m op vandaag he!

YES WE CAN!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...