Spring naar bijdragen

jan29 / Hallo allemaal! / Ik wil stoppen!


jan555

Aanbevolen berichten

Minderen werkt dus niet. Voor mij veel spanning nu.... Laatste biertje staat klaar en dan is de voorraad op . Heb niets meer gekocht. Nu hopen dat de komende 24 uur meevallen. Men zegt dat je daarna geen enge dingen hoeft te verwachten. Geen medicatie dus echt wel n beetje spannend voor mij nu.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ben dus wel een beetje aan het afbouwen geweest. Met ups en downs. Nogmaals ook richting anderen: minderen werkt waarschijnlijk bij weinig mensen. Ik heb besloten dat ik niets meer koop want dat blijf je iedere dag doen....

De knop is om. Hopen dat t langer dan twee maanden lukt nu... Ben toch ook wel bang....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes Jan!

Wat goed dat je ervoor gaat.

Ik kwam ook van jouw hoeveelheid, heb weliswaar een beetje afgebouwd, maar uiteindelijk toch vrij resoluut gekapt. Nergens last van gehad, behalve wat eerste nachten weinig slaap. En nu? Nu voel ik me fysiek beter dan ooit.

Heb je iemand die je kunt bellen als je je zorgen maakt over eventuele ontwenningsverschijnselen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

minderen werkt bijna bij niemand hier Jan

dus ik denk dat je een goed besluit hebt genomen.

Je zou kunnen overwegen er extra hulp bij te zoeken

via de huisarts/verslavingsarts

of de online training van Tactive te doen, dan heb je

naast het forum wat extra's.

En actief hier schrijven is zowiezo helpend, anderen lezen jou weer

en hebben daar ook wat aan, net zoals jij anderen weer leest.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan,

 

Zag net op een ander draadje dat je vandaag stopt, ik wens je kracht en sterkte. Ik deed mijn eerste stoppoging op mijn 23!!. Ik ben nu 60 en ben ongeveer 200 keer gestopt. Het heeft een groot gedeelte van mijn leven verpest! Het heeft me relaties gekost, de verhoudingen  binnen het gezin verpest, mn cariere in de as gelegd, mn lichaam is gesloopt en ga zo nog maar even door!

Jij bent 29 met nog een leven voor je, zorg dat je het niet verpest, Het leven is echt mooier zonder alcohol als je er niet mee om kunt gaan. O ja, paniekstoornissen, ik ken ze maar al te goed, als ik niet drink verdwijnen ze als sneeuw voor de zon. Kijk vooruit en bedenk hoe je leven zal verlopen als je doorgaat met drinken, ik wens het je niet toe. Stop Jan nu het nog kan! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties! Doet me goed! Beetje rillerig nu. Maar als dat t ergste is:-) Hoop dat t meevalt. Dit keer geen medicatie en heb even ook geen zin in arts/verslavingszorg. Arts ziet me alweer aankomen...:-( Ik ga er voor en hoop dat t lukt! Zie vooral op tegen de eerste nachten.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan,

 

Veel water of thee of sapjes drinken. Snoepen is ook prima; daar stop je later dan wel weer mee.

Film kijken, wandeling maken, noem maar op.
Alles behalve alcohol drinken.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je de stap hebt durven maken, neem er de tijd voor, en of je nu schrijft of alleen leest, wat jij prettig vind, maar als je schrijft is de kans op respons natuurlijk wel een stuk groter.

Ik ben ook met weinig hulp, anders dan dit forum gestopt, het kan. Ik had de "luxe" zonder werk te zitten, dus een tijdje slecht slapen, beetje zweten, dat nam ik voor lief. En ik had heel lang last van een droge mond, ook al dronk ik heel veel water. Het is allemaal over gegaan.

 

Succes ik hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Allen! Helaas al n tijd wakker nu... was ik al bang voor... Voel me vooralsnog ok. Even roken en weer proberen te slapen. Geen drank in huis dus dat kan niet gebeuren:-)

Thnx voor de steun/interesse !

 

Maar de motivatie is er: vandaag niets kopen....  Twijfel om naar de dokter te gaan vandaag maar heb hierin de neiging beetje overdreven bang te zijn denk ik. liefst geen pillen en noem maar op...

 

Truste nog even (hoop ik:-)

bewerkt door jan555
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan...heel veel succes met stoppen.

Schoom niet om je huisarts om hulp te vragen omdat je denkt dat je al zo vaak er heen bent geweest.

Stoppen is voor mij een heel belangrijk...het meest belangrijke moment geweest in mijn leven.

Eindelijk mezelf worden..en de baas zijn over mezelf

Ben mezelf nog steeds dankbaar voor deze keuze...met hulp van huisarts en verslavingszorg

Alleen had ik het niet gered ondanks mijn grote wilskracht

Omdat ik geen idee had hoe ik het moest doen..zonder alcohol

Succes jan...tis het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan,

 

De eerste dagen kunnen behoorlijk vervelend zijn. Bij mij werd het met twee, drie weken beduidend beter, makkelijker.

Je slaapt nu niet goed en ook dat is herkenbaar. Het heeft mij verbaasd hoelang ik dat kon volhouden.De uren die ik sliep / slaap zonder gedronken te hebben, lijken gewoon dubbel te tellen!

 

Veel sterkte en succes, geef niet op! Je bent niet zielig, wat je verslaving je probeert voor te houden nu, je bent juist sterk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan, wat ontzettend goed om te horen dat je hebt doorgezet! Niet dat ik daaraan twijfelde hoor!

Maar ik weet wat angst met je doet. Angst om te stoppen, angst dat je het niet haalt en jezelf een slappeling vindt, angst voor de leegte van wat gaat komen, angst in de vorm van schaamte voor de dokter en vrienden, angst voor ontwenningsverschijnselen, om niet te kunnen slapen, nervositeit als uitdrukking van angst...

Maar dan stop je. En dan vervliegt vriend angst zomaar, elke dag een beetje. En dan kom je erachter dat je vooral bang was voor jezelf. En om gelukkig te worden. Om jezelf de moeite waard te vinden om te stoppen. Ik praat voor mezelf hoor! Zo heb ik mijn gevecht met angst ervaren. Ik lees bij jou ook wat angst, dus misschien heb je er wat aan.

Laters?

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...