Spring naar bijdragen

Het eet je gezonddraadje


bolletje

Aanbevolen berichten

De meesten onder ons hadden de gewoonte om veel alcohol te drinken en heel weinig te eten. Deels omdat de alcohol dan meer effect heeft, deels is het gebrek aan honger omdat het lichaam na zo'n 4 dagen niet meer aangeeft dat het brandstof nodig heeft en ook misschien een vorm van gemakzucht.

Hoe dan ook, gezond eten is van groot belang zeker als je adb. wilt worden en blijven. Je doet je lichaam veel geweld aan omdat het hard moet werken om iedere keer die alc. af te breken. Bovendien geeft een volle maag minder of geen trek in alcohol.

Misschien wel prettig voor sommigen onder ons om een beetje bij te houden wat je iedere dag gaat eten.

Of om je voor te nemen dat je 3 keer per dag gaat eten en dat hier te melden of dat dan ook gelukt is.

Lekkere dingetjes opschrijven is fijn voor diegene die niet zo creatief kunnen zijn met eten klaar maken.

Frummels zorg goed voor jezelf, dat is het halve werk om gauw een gezond iemand te kunnen worden en blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke draad Bol, en misschien nuttig

Zoals jullie weten eet ik veel, dus voor mij is dit niet de draad, maar ik heb wel een lekker iets waar alles in zit wat je nodig hebt.

Snel en simpel.

 

Besmeer een bruine boterham ligt met mosterd, doe daar vervolgens een gesneden tomaat op en rauwe ui ringen.

Bak een ei, en die mag er dan ook boven op. KLAAR

Desgewenst daar nog een bruine boterham op

Ik vind het heeeeeeerrrlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan bolletje om met dit draadje te beginnen. Ga er zeker aan meedoen. Ook lijkt het mij wel zinvol om belangrijke voedingssupplementen te bespreken. Zal mijn kennis hierover gebruiken. Mijn kennis is 5 jaar studie hierin.

bewerkt door Jozefje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee!

En zinvol...

 

Tip om extra groenten te eten: als lunch een Griekse salade.

 

voor 1 persoon, halve courgette, rode paprika, halve rode ui in stukken snijden en flink aanbakken in wat olie. Op een handje rucola of sla. Verse tomaat erop, stukje feta kruimelen en eventueel nog een scheutje goeie olie....héérlijk. Eventueel een stukje brood erbij...maar hoeft niet. Vandaag had ik er nog een restje verse tomatensoep bij dus het was voldoende. En je kunt natuurlijk volop variëren met groenten die in de la of kelder liggen...ik vind het warme, gecombineerd met het koude erg lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk dat iedereen zo enthousiast is zeg en ja natuurlijk Dribbeltje. Iedereen kan hier schrijven hoor. Het gaat erom dat je je lekker of niet voelt w.b. het eten. Mensen die iets willen doen aan hun eetgedrag of dat nu te weinig of teveel is, belangrijk is dat je je goed voelt. Het gaat er om dat we elkaar kunnen helpen. Als mensen niet goed eten, kunnen ze op dit draadje schrijven hoe ze dat willen veranderen.

Ik heb altijd veel gesnoept maar ben nu bezig met muslirepen i.p.v. koeken of chocolade enz.

En s' ochtends neem wij, mijn hondjes en ik iedere dag 3 dragees levertraan en mijn hondjes 1. Levertraan is gezond.

Wat mijn eten altijd erg lekker maakt is een klontje smeerkaas met knoflook in de jus. Niet die dure maar je hebt ze al van 60 eurocent.

Verder als je roomboter lekker vind, mag dat rustig. Roomboter is helemaal niet ongezond. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik het goed Fruitje? Gebruik jij kwark als beleg? Zo ja, hoe doe je dat dan?

Ik kan me voorstellen dat je dat doet met sla en tomaat en kaas erop. Dan een paar druppeltjes maggi en verse peper. Dat lijkt me heerlijk.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed Aggie.

Misschien met jezelf afspreken dat je iedere ochtend tot en met zondag  een halve snee eet, en de andere helft om 11.30, of is dat teveel gevergd van jezelf?

Op een gegeven moment gaat je lichaam zelf vragen om die halve snee ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik eet wel gezond,

Maar teveel denk ik.

Vandaag;

Grote kom dikke havermout met banaan en kaneel,pompoenpitten en volle melk

 

2 koffie zwart,2 sultana's,

 

 bio volkorenboterhammen met cranbarrypate,ui,tomaat en sla, Beker sojamelk

1 sinaasappel

 

1 Venkelthee, 4 kleine blokjes hazelnootchocolade

 

300 gram sperziebonen, stuk vis met saus, (Geen aardappels vandaag,moest naar yoga, kan niet met een te dikke buik)

Kom volle yogert, met dadels

 

Nu doe ik wel vrij zwaar lichamelijk werk, en loop en fiets alles.

Dus hoop ik het ook weer te verbranden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag je hier ook schrijven als je gewoon heel saai

wel gevarieerd, gezond en met mate eet?  :D

 

Laat ik het bij het ontbijt laten :clock: , want na de koffie verkeerd

die ik zelf maak op de ouderwetse manier met een moka-potje

en opgeklopte melk,

vind ik een goed ontbijt belangrijk om de dag mee te starten;

Immers, je hebt nog alle energie nodig.

 

Wel nu, ik heb het liefst die 'Mild & Creamy' van die plantaardige

variant van soyabonen, een noten en fruit muesli, wat fruit (bijv.

rode vruchten, zwarte bessen etc of een banaan), goya-besjes,

en die andere Chinese zaadjes die ze nu ook bij de Appie verkopen,

veel bloemenhoning en als  laatste een scheut Lijnzaadolie vanwege

de typische nootachtige smaak.

 

HEERLIJK!!!  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt super-gezond en lekker Joris.

De Mild & Creamy soja, heb ik ook wel eens.

 

Jeetje Agnieta,

Hoe moet dat nu met Jou ;) ,

Misschien kan je voorlopig alleen even eten waar je zin in hebt.

Heb je geen honger dan?

Kan me er bijna geen voorstelling van maken.

Misschien, wat extra proteinedrankjes , om een beetje aan te sterken.

Heb je geen ondergewicht of vitaminetekort dan?

 

Sorry, dit klinkt allemaal wel prekerig denk ik he, maar maak me toch wel bezorgd.

Zo wordt je toch harstikke slap?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Aggie of yoga gaan doen, want niet eten kan natuurlijk ook te maken hebben met spanningen. Maar inderdaad je moet het hongergevoel gaan opkweken. Wat Akkie voorstelt is nog niet zo slecht. Maja met een eetprobleem wordt alles natuurlijk anders. Toch maar eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...