Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 september 2014


plof

Aanbevolen berichten

goeiemorgen mensen

nog niet bijgelezen en

dat ga ik niet doen ook.

Uit de nachtdienst, beetje

hoofdpijnerig want best zwaar.

2 mensen met drank, veel drank.

1 suicidaal de ander feestend.

Konfronterend en lerend tegelijk,

voor mij dan.

Maar goed, bij gaan slapen in de sauna

want strandweer zit er niet in vandaag.

Mary, mooi je zo te lezen, en ook herkenbaar!

 

fijne dag,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag..

Zuurkoolstampot met ananas...late dienst

Tis echt anders als vorige week...voelt goed

Wel druk met alles nog te plaatsen..vermoeiend maar oke

Ik weet nu zeker dat ik nooit aan mezelf mag twijfelen wat er ook gebeurd....toch wel blij mee

Sterkte ..succes allen...koppie geeft sneller op dan je lijf...dus ga ervoor :)

Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al druk aan het lezen om iedereen hier ook een beetje te leren kennen. Zie veel dingen voorbij komen zoals vakantie(veel plezier!!) en nog veel meer. Leuk hoe jullie elkaar steunen. Inmiddels ga ik mijn 8e dag in. Gisteren enorm zwaar gehad maar we gaan er vandaag weer tegenaan. Vandaag ben ik lekker vrij dus mijn vriendin komt even een bakkie doen. En verder ga ik nog even schilderen. Daar word ik altijd rustig van. Iedereen een hele fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, alles liep vanmorgen mis, op pad geweest en toen was ik sleutels kwijt, gelukkig gevonden, postzegels gekocht en kon ze thuis niet vinden, maar aardig meisje van de winkel hier bracht ze. Dat is hier in dorp he.

 

Moet nog veel doen, maar doe wat ik zelf kan, iig vuilnis wegbrengen morgen.

 

Weinig gelezen, iedereen fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een rot telefoontje gehad. Ik ben voor mijn moeder op zoek naar een woonruimte omdar ze 1 november op straat komt te staan. En ze kan niet hier wonen omdat ik een klein huisje heb met maar 1 slaapkamer en ze zo labiel is dat ik het geestelijk niet aan kan en het mijn huwelijk zou kosten.Ze heeft een flatje aangeboden gekregen van de woningbouw. Maar daar heeft ze ook papieren van de belasting voor nodig. Dit heeft ze aangevraagd maar helaas heeft de belasting de verkeerde papieren opgestuurd. Dus opnieuw aangevraagd. Maar doordat ze hierdoor alle papieren niet op tijd kan inleveren is ze nu het flatje mis gelopen. Ik baal daar zo van. Want we hebben nog maar anderhalve maand voor ze op straat staat. Waar moet ik haar dan laten. Ze is zelf niet in staat om wat anders te zoeken daarom doe ik dat dus. En dit bericht hakt er echt in bij mij. Zoveel zorgen hierom. Het is dat ik visite had toen ze belde anders was ik direct naar de winkel gevlogen voor een wijntje. De visite is nu weg en ik ben echt aan het twijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net een rot telefoontje gehad......                        ...... Zoveel zorgen hierom. Het is dat ik visite had toen ze belde anders was ik direct naar de winkel gevlogen voor een wijntje. De visite is nu weg en ik ben echt aan het twijfelen.

 

Deborah, ik weet geen oplossing voor je probleem. Waar ik wel wat van af weet is dat deel dat ik gequoot heb.

Ben je nu echt aan het twijfelen, of ben je aan het vechten?

Twijfel je of je nu wel of niet drank zult halen?  Wil je drinken?? Dan weet je zelf het antwoord al wel, gezien je aanwezigheid op dit forum.

Ik vermoed echter dat je in gevecht bent met je drankverslaving. Je weet dat je niet wilt drinken, maar je hele wezen schreeuwt (tegen je verstand in) om drank, om alcohol, om verdoving.. Hoe harder je in gevecht gaat, hoe vermoeider je wordt, en hoe sneller je bereid bent te capituleren.

Door niet in gevecht te gaan met je drankzucht, de omstandigheden (met je moeder en haar huisvesting) onder ogen te zien en in plaats van naar de drankwinkel te vliegen, op zoek te gaan naar instanties en/of mensen die je met je werkelijke probleem kunnen helpen, kom je waarschijnlijk verder.. in elk geval hoef je er morgen geen schuld- en andere nare gevoelens aan over te houden.

 

Ik wens je de kalmte toe om jezelf te kunnen bezien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat  snap ik maar al te goed, Deborah. Maar bedenk dan dat de direkte manier aan toegeven daaraan (alcoholroes) maar een tijdelijke "oplossing" is en dat ondertussen de werkelijke problemen niet opgelost worden, sterker nog, ze krijgen de kans nog groter te worden door bijv. toenemende tijdsdruk..

Rust in je hoofd zal waardevoller en werkelijker zijn wanneer je de onrust daadwerkelijk aanpakt, dus stappen onderneemt om voor onderdak voor je moeder te zorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Deborah. 

Goed dat je al zo lang niet hebt gedronken inmiddels, daar mag je hartstikke trots op zijn. 

En wat ellendig dat door zo'n fout verstuurde opgave jouw moeder haar flatje misloopt. 

Kan me indenken dat dat een behoorlijke dreun is. 

Ik neem aan dat je al contact hebt opgenomen met de verhuurder om te kijken of er enig uitstel mogelijk is? 

En ook zelf papieren ophalen bij belastingdienst is niet mogelijk in dit geval?? 

 

Ik zie dat je nog steeds online bent... dus niet naar de winkel gegaan neem ik aan. 

Das een dikke pluim waard Deborah, een wijntje had je vanavond misschien inderdaad wat rust kunnen geven, maar morgen zou je je dubbel ellendig voelen en ook dan is het flatje nog buiten bereik.

Nu niet drinken betekent dat je morgenochtend direct alle zeilen bij kunt zetten om te kijken wat er nog te redden valt.... 

Maar in ieder geval dikke pluim tot nu toe voor je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deborah heb je al gegeten? Probeer dat eens? En probeer veel te eten zodat je maag vol zit, dat neemt de trek erg weg.

Kan het Leger des Heils niet iets doen voor je moeder? Of het maatsch. werk? Ze kunnen toch niet zomaar iemand op straat zetten? Zeker geen ouder iemand.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of Suiker extra vroeg naar bed gaat vanavond en of hij morgen nog kan inloggen... 


... voor alle zekerheid nu toch maar een berichtje: 


 

Lieve Suiker, 


Morgen ga je dan eindelijk voor drie maanden de provinciegrens over. 


Ik zou zoveel willen zeggen/schrijven, maar eigenlijk komt het allemaal hier op neer: 


Ik heb diep respect voor je, voor de manier waarop je je staande hebt gehouden de afgelopen tijd, voor jouw wijze woorden hier zo vaak, voor jóu dus.  


Ik hoop dat je een heel goede tijd gaat beleven 'daar'. 


'K zal aan je denken Suiker, tot gauw icon_kiss.gif                      


                                  post-1140-0-60294100-1386307394_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al overlegt met de belastingdienst maar er is geen mogelijkheid om het zelf op een kantoor op te halen helaas. Wachten op de post dus. Ben inderdaad al druk bezig met de woningbouw maar degene die dat kan beslissen is er morgen pas weer. Dus gaan we morgen maar smeken of ze ons nog tot einde van de week willen geven voor die papieren. Deze zijn afgelopen donderdag opnieuw aangevraagd dus verwacht ze tich wel snel in huis. En ik ben ook druk bezig met andere noodplannen voor als dat niet lukt. En ik ben inderdaad niet naar de winkel gegaan voor dat wijntje. Trots op mezelf en dankbaar voor jullie woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top gedaan Deborah!

En ook namens mij welkom hier.

Ik was zelf pas laat thuis, wel mijn uren aangehouden, dus dat is al winst!

Net gegeten! Witlof met ham en kaas uit de oven.

Smullen.

Nu nog ronde met hond en daarna opslomen.

Morgen kort dagje in verband met dochter die 2e HPV-inenting moet krijgen.

Zal wel weer een gillende keukenmeid worden, en uiteindelijk valt het volgens haar dan toch wel mee, zo'n prikje!

Afijn, nog even een waterijsje en hup in de benen, hoofd legen in de wind...

Fijne avond allen...

O, ja voor ik het vergeet!

Suikertje, ik heb bewondering voor je.

Zet hem op en tot op pakjesavond dan maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Forummers!
Over een half uurtje is het precies twee jaar geleden dat ik met behulp van dit forum inzag dat ik verslaafd was, maar ook dat er iets aan was te doen!

Ik heb toen actie ondernomen en ben op 26 okt 2012 in detox gegaan, 6 november de kliniek in in en sinds 7 jan 2013 werk ik thuis met succes aan mijn herstel.

Een beter leven heb ik tot nog toe nooit gehad. Ik zeg niet dat het altijd even makkelijk is, maar o zoveel mooier en beter!

Alcohol: ik ben een rund als ik ermee stunt.

Een dikke 22 maanden clean nu en een blij man. Ik gun het iedereen. De 12 stappen helpen mij nog iedere dag.

Groeten, Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...