Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 augustus 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Misschien heb je daar voldoende aan Gipsy, mijn moeder sliep zo'n 3-4 uurtjes per nacht en runde overdag in haar eentje een pension met zo'n 6-7 gasten per dag. Moest de was enz. nog met de hand doen.

Maar het is gebleken dat, ook al denken mensen niet geslapen te hebben, dat toch doen. ;)

Focus je er niet teveel op meid, want dan slaap je ook minder. Gewoon laten gebeuren. Je voelt je goed en daar gaat het toch om? :rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gypsy

Zonder slaap kan een mens niet, soms moet je temazepam oid. Ik heb het kort gebruikt en ik zat zo van sporadisch gebruik op elke dag (we zijn hier allemaal onmatig....) Mijn tante moet het altijd nemen, in overleg met psychiater. Ze heeft een schema van 4x per week met en altijd 3 dagen zonder. De dagen zonder mag ze naar eigen inzicht indelen maar altijd moeten er op 7 dagen 3 dagen zonder zijn. Je hoeft niet elke nacht goed te slapen, je kan er ook voor kiezen om temazepam te nemen als je x dagen niet geslapen hebt om bij te slapen en het dan weer een nacht zonder te proberen. Ik zou in elk geval teruggaan naar je vaste arts en het gebruik goed doorspreken. Ik ben geschrokken hoe snel je voor slaap totaal afhankelijk wordt van een pil. Ik heb ze nu nog liggen maar ben er al 5 weken vanaf en wil ze niet meer.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Gerrit,

Niet zo bescheiden, hè? Mijlpaaltje. Menigeen zou daar ook wel willen zijn aangekomen : een half jaar zonder alcohol.

Vaak is er met 3 mnd. een soort crisis en zo zijn er nog wat "mijlpalen" die moeilijkheden veroorzaken, ben vergeten welke.

Ik moet zeggen dat je er ook wel heel veel voor doet, je gaat er helemaal voor, zeg maar.

Ook met die zelfhulpgroepen, daar moet je toch maar de moed voor opbrengen en dan de tijd en de afstand. en energie.

Ik dacht er eens even over na toen ik dat net las, maar denk dat het voor mij niet werkt omdat ik dan steeds geconfronteerd wordt met "het probleem". Ik probeer deze keer het te negeren, er niet aan te denken. Toen ik vanmorgen wakker werd probeerde ik me te herinneren hoeveel dag ik niet gerookt heb, dat wist ik niet, maar dat is goed. Wat belangrijk is da tik niet rook of drink.

Ik ben helemaal geen mens voor de AA, dus heb ik de Buitenveldert groep geprobeerd, dat beviel goed, maar je wordt toch steeds weer met je verslaving geconfronteerd en krijgt ook nog eens de zorgen, problemen e.d. van anderen te horen.

Het is al zo'n kwart eeuw geleden, dus zo lang of langer, worstel ik er al mee. Je kunt natuurlijk niet precies aanwijzen wanner het uit de hand begon te lopen.

Ik weet nog wel hoe ik daar terecht kwam.

Op de voorpagina van een huis aan huisblad stond een artikel van de ex-directeur v.d. Jellinek kliniek waarin hij vertelde over zijn alcoholverslaving en aan het eind met hoofdletters schreef dat hij altijd voor iedereen die hulp nodig had, bereikbaar was.

Deze man woonde 6 min. lopen bij mij vandaan en ik heb hem de vlg.dag opgebeld en hij vroeg of ik de vlg. morgen kon komen.

We hebben gepraat en hij zei dat hij me die donderdag zou komen halen, dan kon ik meerijden naar de groep.

Dat deed hij elke donderdag, anders had ik het vast niet op kunnen brengen.

Er waren toen 2 locaties in Amsterdam, maar toen ik eens op internet keek, zag ik dat ze nu door het hele land zitten.

Deze man was , samen met nog iemand de oprichter v.d groep, omdat ze zich ook niet thuis voelden bij de AA.

Ik schrijf dit hier niet alleen voor jou want het kan zijn dat het iemand anders op een idee brengt.

Mooie slingers kan ik niet maken, dus ik zal je gewoon even feliciteren met een :lips:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb over terugvallen de mening; als je na 8 maanden 1 dag terugvalt heb je ongeveer 1/160 keren maar gedronken.....dat is nog geen 1%, een kwestie van omdenken. Is het glas half vol of half leeg. Er klinkt in mijn ogen iets te definitiefs in het woord terugval....alsof alles voor niets geweest is dan, terwijl je nog steeds statistisch heel weinig dagen gedronken hebt over een hele lange tijd. Alcohol de baas is voor mij elke dag opnieuw weerstand bieden aan en enige foutmarge neem ik voor lief. I am only human I make mistakes.....

 

Dat vind ik ook over de discussie van mijn drinken in de vakantie en zovelen op dit forum die daar zo fel tegenin gaan. Ik heb dit nooit begrepen waarom ik me daarover zo moest verdedigen. Wat is twintig dagen wel drinken na een periode van niet drinken van maanden en het direct weer oppakken van niet drinken na de vakantie.....op een jaar is dat bijna niks.....En zoals ik eerder schreef opnieuw beginnen bestaat helemaal niet in mijn ogen. Je hebt altijd de rugzak aan eerdere ervaringen mee. Die rugzak is goud waard. En de ene alcoholist is de andere niet, als je weet dat je na het eerste glas maanden weer gaat drinken kijk je anders aan naar deze materie als ik.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hoeft je niet te verdedigen Erik

ik las geen aanvallen.

Dat het veel oproept op een forum als dit

vind ikzelf wel logisch.

Ikzelf zou nooit als jij kunnen denken/leven en er naar handelen.

Ook niet willen trouwens.

Voor mij zal drank hopelijk nooit meer iets toevoegen.

Ik drink met veel meer plezier andere dingen nu, en mijn vakanties

zijn weer leuk, zonder nadelen.

Mijn financien zijn op orde, en mijn sociaal netwerk ook.

Ik zie echt geen enkel voordeel meer in drinken voor mezelf.

Uiteraard zie ik die voor anderen ook niet, maar dat kan en mag

mijn blinde vlek zijn en blijven.

we doen het allemaal op onze eigen wijze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jopie,

Je klonk inderdaad een beetje verward gisteravond.

Bedoelde je dat als iemand iets positiefs over je zegt, dat ook eigenlijk meer over die ander zegt?

En hoe gaan degenen die tegen de stelling in gaan, dan met zo'n positieve opmerking om?

Die zien het als wel over zichzelf?

Beterschap in ieder geval en rustig aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, ik vraag me af of een restaurant wel de geschikte plek is voor een lastig gesprek met je man.

Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of jullie wel op een opbouwende manier met elkaar kunnen communiceren.

Als hij jou rotstreken verwijt, en alles moet op zijn manier, hoe kom je daar dan doorheen?

Hier is na jarenlange vochtproblemen in huis eindelijk een echte vakman geweest. Zo kwam hij tenminste op me over en hij was ons aanbevolen door een kenner. We gaan de boel aanpakken en wachten de offerte af. Sinds lange tijd voel ik me voor het eerst op dat gebied gerust gesteld. En wat heerlijk als dat dan gebeurt.

Verder heb ik nog geen voetballers bij onze auto gesignaleerd. Wel zag mijn man ze met een voetbal richting veldje lopen.

Goh, zou dat ook zomaar opgelost zijn.

Gerrit, proficiat met je half jaar. Mooi gedaan! Mooi om te lezen hoe je alles wat je tegenkomt bewust aangaat en je eigen plan trekt.

Fijn weekend mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is fijn Fruit, om het er bij je ouders eens uitgegooid te hebben en dat dat bij hun kon, dat ze goed reageerden.

En dat je een fijne groep hebt gevonden waar je kunt uitwisselen.

Gesprekken met een psycholoog kunnen je verder op weg helpen, een professional heeft vaak weer een andere invalshoek.

Ja en nu je vriendin nog een eigen plek. Het hoeft niet allemaal overhaast nee, en als het echt te gek wordt krijg je misschien vanzelf wel de drang om daar ook stappen in te zetten. Of er komt vanzelf een oplossing.

Goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je klinkt sterk, fruitvlieg!

En voor mij spreekt er een soort rust en/of berusting uit je postings.

Fijn om te lezen.

Net terug van boodschapjes doen.

Moet ik niet meer doen als ik geïrriteerd en boos ben.

Drankpad lonkte mij iets teveel.

Gelukkig dagelijks mijn refusal ingenomen, dus duiveltje kukelde met een noodvaart van mijn schouder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst;

MijnGerrit, van harte gefeliciteerd,

Je standvastigheid is bewonderenswaardig, en je constante steun naar anderen ook!

Ga maar eens heel blij zijn vandaag.

 maanden droog, is eigenlijk een feestje waard he :rose:

 

Verder, een drukke werkdag gehad.

Er zijn 2 nieuwe clienten opgenomen.

Zware indicaties.

1 van hen vloekt alles bij elkaar, en kan je flink uitschelden, met woorden, die ik hier maar niet zal noemen.

Hoogbejaard, maar zegt dus niets.

Enfin, met geduld kom je soms een eind, maar je wapent je al als je die kamer binnen gaat.

Maar goed, ook dat kan bij je werk horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...