Spring naar bijdragen

Disdag 12 augustus 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi Sombrero,

 

Refusal heeft mij geholpen om van de gewoonte te drinken af te komen. Op alles te reageren met: Nu drank. Het gaf mij de kans een andere invulling aan mijn dag te geven. Alleen Refusal zonder verder iets aan je leven te veranderen werkt niet. Dan ontstaat er leegte.

 

Hanneke

Hanneke,

 

Ja, dat is ook het effect waarvan ik hoop dat de medicatie zal hebben. Je er veel meer van bewust zijn dat je een probleem hebt. Ik ben hard bezig om een andere invulling te geven aan mijn leven. In september begin ik met een nieuwe opleiding waar ik veel tijd en energie aan zal moeten besteden; dat kan ik niet combineren met drankgebruik. Eigenlijk staat alles in mijn leven op dit moment in het teken van stoppen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook net een klein kind dat niet goed tellen kan....ik vergeet na een paar dagen altijd wanneer ik nu gestopt ben. Als in 1,2,3,4 veel.....

 

Doet er ook niet toe, vandaag drink ik niet. Na 5 avonddiensten net wakker en nu maar eens even sporten en daarna sauna en heb een tafeltje gereserveerd bij ouders voor het eten.....Kortom een relax dag. Veel succes iedereen :sun:

 

@Esje....ook net begonnen; veel succes met je tweede dag.

 

Dagpact:
Vol 

Blondie

Nikky

Gipsy

MijnGerrit

Yogajuf

Esje

Erik

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier begin gemaakt om huiskamer te verven.

Jammer dat manlief niet zo enthousiast is als ik..tenslotte was het zijn idee.

Moet mezelf in de hand houden om deze klus niet alleen te doen..tenslotte wonen we niet voor niets in 1 huis

Nu weer verder...koffie op

Goed bezig nieuwelingen..en welkom hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu op dag twee van nuchterheid, en naarmate de avond nadert begin ik te denken aan het bier dat ik mijn moeder gisteren heb meegegeven om het ver van mij vandaan te houden. Ik fantaseer dat ik een koud blikje uit de koelkast haal, achter mijn laptop ga zitten, het blikje open en naar mijn mond toe breng. Hebben jullie ook (nog) weleens last van dit soort gedachten en hoe zou ik ermee om kunnen gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt mij ook wel bekend voor Sombrero, probeer afleiding te zoeken om je patroon te doorbreken.

 

Geen idee wat je leuk vindt, maar misschien idee om proberen straks te gaan koken en dat geen gemakkelijke maaltijd haha, maar eentje waar je even mee bezig bent.

 

Succes en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

vandaag 15 dagen, dus 2 weken droog. Het is makkelijk gegaan, ja vaak genoeg gerepeteerd.

Vannacht niet kunnen slapen, hoofd wilde niet rustig worden en veel hoofdpijn. Daar kwam het steeds terugkerende onweer bij en tegen de ochtend ging 2 x een alarm af. Nog nooit vertoond hier. Daarna sirenes en toen begonnen de vliegtuigen te bulderen.

Gisteravond dus zo'n gram melatonine genomen en om 3.30 toch maar 2 natuur kalmerings/slaaptabletten. Mocht ook niet baten.

Denk dat ik om 6 uur een uurtje heb geslapen en van 9.30 tot 11.30 uur. Maar ik ben gebroken.

De tuinman afgezegd (verzet) met de smoes van slecht weer, is zo, maar hij vond dat denk ik geen probleem.

De man die naar de slaapzak zou komen kijken, stuurde een mail dat hij toch een kleinere zocht. Succes, want die bestaat niet.

Nu straks de partytenten die ik op marktplaats had gezet opzetten, daar had nog iemand op gereageerd.

Als die nu ook komt, ben ik er meteen van af.

Ik heb net een heel verhaal bij Sieraad bij "Thema's " geschreven, dus doe dat hier niet weer.

Zij vroeg naar lichamelijke ervaringen na het (langdurig) stoppen met alc.

Dat sprak mij direct aan, want kan niet zeggen dat ik me beter voel. Heb zelfs een paracetamol met cod. genomen. Hielp ook niet, toen nog een, maar zit hier met flinke hoofdpijn te typen. Helemaal griepachtig. Bah, bah, bah.

Wel weer wat kleine klusjes gedaan die er al jaren lagen want van het 1 kwam het ander, dus dat geeft dan wel weer een goed gevoel. Moet ik uiteindelijk zelf voor zorgen.

 

O, vergeet ik helemaal de nieuwelingen te verwelkomen. :rose: :rose: :rose:

Het loopt storm de laatste tijd. Leuk, wat vers bloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sombrero,

 

Ik begrijp je maar al te goed..zit ook op dag 2 en moet naar de supermarkt voor boodschappen maar durf niet! Ik probeer geen deel uit te maken van de onderhandelingen die in mijn hoofd plaats vinden haha.. "Ah kan nog 1 dagje, en morgen stop ik", "Oke, ik drink maar 2 glazen wijn (jaja)".. Dus ik ga zo een derde wasje draaien, op zoek naar huishoudelijke taakjes..

 

We moeten even volhouden, de eerste dagen zijn het moeilijkste!. Probeer te gaan sporten? Of download een leuke film! Houd jezelf bezig, dan is de dag zo voorbij :) .

 

Veel succes vandaag, allemaal, we can do it! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thank you wijffie! Oeh nasi.. lang niet gegeten.. Ik probeerde koolhydraten te vermijden om al het suiker te compenseren van de dagelijkse liter wijn haha. Wat leuk dat je een maatje hebt gevonden, hoop dat jullie elkaar goed kunnen steunen. Het is inderdaad een uitdaging, an amazing challeng haha. Ik wens je veel succes, en je bent gewoon goed bezig :D . Geniet vanavond van het water!

 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grenzen kennen en aangeven...best vreemd he Blondie

Tis net of je faalt en ook nog toegeeft ook..voelt ook weer dubbel

Heb mijn teamleider mail gestuurd dat ik na mijn vakantie mijn werkzaamheden oppak maar dan sls operator en nog niet al alround operator

Heb ook aan gegeven dat ik mensen ga vragen om mij extra te controleren.

Voelt goed maar ook dubbel..

Stap voor stap vooruit

Teamleider was er blij mee...gek he blij mee...vond het geweldig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...