Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 augustus


plof

Aanbevolen berichten

Moet je zeker doen Wimmelt, tis ff een uitgave, ik heb die van mij in een aanbieding gekocht, maar je hebt er echt jarenlang plezier van.

Denk soms wel eens dat het mij geholpen heeft om van de alc. af te blijven, want sombere gevoelens en alc. gaat bij mij vaak samen.

Ben heel benieuwd hoe je het, als je er een koopt, gaat ervaren. Of het helpt bij je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat vechten

doen we meer tegen onszelf

dan tegen alcohol of wat anders.

het is iets binnenin ons

dat aandacht vraagt

niet iets buiten ons

wat we als afleiding gebruiken.

 

Mooie Jane -_-

 

Het plaatst alcohol in het perspectief zoals het volgens mij is. Alcohol is een middel niet de oorzaak. Blowen, pammetjes, roken .....allemaal middelen die (zie onderschrift) de vraag doen vergeten maar geen antwoord op de vraag zullen zijn. Wat vraagt er aandacht.....ik denk dat ik het weet wat betreft de belangrijkste vraag en de een na belangrijkste vraag. Liefde en het willen worden qua werk wat ik al zo lang ambieer en inmiddels goed op koers mee lig. Als ik over liefde begin dan tik ik hier zo pagina's vol en dat is dan weer onleesbaar.

 

De kern dan maar; net weer wakker dat ik getrouwd was net (was met mijn ex in mijn droom) Ex is al lang over en uit en haar heb ik denk ik wel losgelaten na zoveel jaar. Het laat meer zien dat ik het niet langer alleen wil zijn denk ik.

 

Op dit moment en in het verleden vaker zit ik weer in een situatie als helper en betrokkenheid, iemand heel erg bewonderen en lief vinden raakt dan verward met houden van. Ik weet het zelfs niet of er houden van is of zou kunnen zijn. Ik weet wel dat er qua mogelijkheden van lichamelijke intimiteit bijna geen mogelijkheden kunnen zijn.

 

Ik weet ook dat ze nu met haar stoppen met opiaten terugtrekt naar wat voor haar vertrouwd was, haar ex. Zij en haar ex is een onmogelijke situatie maar wie weet denk ik dat wel uit eigenbelang omdat er plots totaal verassend een andere man is. Een man die veel meer dichtbij mag komen en haar mag helpen dan ik....

 

Zij en ik kunnen nooit een gelijkwaardige relatie zijn, dat is me door zoveel mensen al gezegd. Hier op ADB en oa in de trein in de vakantie weer waar ik met een totaal vreemde met heel veel praktijkervaring exact gelijk aan de mijne uren heb gepraat.....ik weet dat de mensen en dat hij gelijk heeft. De kern van wat er van binnen aandacht vraagt is niet een andere patient (alhoewel patient geen goed woord is voor de vriendschap en band die we hebben, de afhankelijkheid is wel zoals een verpleegkundige en een patient zowat)

 

De kern is dat ik iemand zoek waarmee ik dingen kan delen, dingen samen kan doen, ook samen lichamelijk intiem kan zijn en niet het schierlijk onmogelijk zijn daarvan, de kern is dat ik iemand zoek waar ik ook van ontvangen kan en er niet alleen maar helpen is. Natuurlijk snap ik dat verstandelijk.....

 

Maar ja ons contact nu inmiddels al 8 weken oid, ook in mijn vakantie vrijwel dagelijks via internet. Vooral haar nu echt serieuze detox behandeling.....ze gaat zo goed, ze is nu zo gefocused en positief en heeft steun van moeder een vaste groep mensen en haar ex en mij. Idealiter gooi ik gevoelens op zij die ik toch niet kan doorgronden en gevoelens die (zie boven) niet leiden tot de de kern van mijn verlangen diep van binnen maar een surrogaat gevoel van helper-afhankelijke.....Idealiter ben ik een goede vriend maar daarvoor voel ik zo veel nu. Daarom kan ik ook zo intensief zijn en zo dichtbij (willen) komen. Ze is al door zoveel mensen in de steek gelaten, zeker nu met die detox die eindelijk goed gaat vooralsnog....ik stel nu elk gevoel maar uit omdat ik het allemaal niet meer weet. Ik wens haar en haar ex samen het beste nu en ik probeer een ondersteunende vriend te zijn....

 

Terugkomend op alcohol; is een middel dat de vraag verdoezelt......bedenk me ter plekke...een relatie met iemand die hulp verdient en kan gebruiken is dat niet net als alcohol, drugs en pammetjes...? Als dat zo is dan is het een heel sterk en heel specifiek middel precies gericht op mijn diepe verlangen te verdoezelen, door de war te schoppen in een niet te begrijpen kluwe en me de vraag doen te vergeten wat ik echt wil.....Ja de parallel klopt aardig. Heb het al zo vaak gedaan dat helpen en ja het geeft een surrogaat dat voldoening geeft hier en nu.....maar nee als ik verstandelijk nadenk dan is het niet wat ik verlang.

 

Tenslotte om drank in de voor mij juiste proporties te brengen; het lijkt wel hoofdzaak op dit forum en dat is logisch ook. Maar het is imo maar een middel voor me en er bestaan veel lastiger middelen zoals dat helpen van vrouwen in mijn prive leven en mijn gevoelens daarbij. Of ik nu drink of niet in de vakantie, Of ik nu rook of niet of stiekem een pilletje pak als ik door gedenk over dit alles niet kan slapen voor heel lang......het zijn allemaal middelen en geen doelen.

 

Het draait imo om helder te krijgen wat precies van binnen om aandacht vraagt en dit proces je je steeds af te vragen of je op koers ligt of dat je je laat afleiden door middelen of surrogaat doelen die opzich een soort van middel kunnen zijn, heel vergelijkbaar met drank. Ze doen de vraag vergeten....

 

Zo dat was mijn filosofische bui weer voor vandaag. Goedemorgen, ik ga weer op voor dag 3 nu zonder drank.... :P

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag

Bbq..overleefd

Heb toch een meid tegengekomen waarmee het klikt...gewoon leuke gesprekken kunnen voeren.

Ze maakt haar eigen drank...heb haar wat ideen gegeven

Ze gaat met mijn ideen drank en voor mij jam maken

Ben benieuwd...moet wel tot volgend jaar wachten..geeft niet...

Volgend jaar ook al uitgenodigd bij hun nieuwe huis

Vanavond een feestje bij hun in volkstuin

Voelt yoch anders nu ik er een beetje bij hoor

Krijg er gewoon al zin in vanavond :)

Nukkige buien van man zijn ook stuk minder geworden.

Ik reageer er niet echt op...doet me ook een stuk minder

Ik heb mijn weg gevonden...terugweg is niet mogelijk

Moet nog een hoop ontdekken..mijn reis kent nog geen grenzen

Eerst nog maar eens paar uurtjes thermen

Fijne dag..maak er wat van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren schreef ik dat ik zo goed sliep, had ik beter niet kunnen doen, kon niet in slaap komen. Zeker te lang TV gekeken.

Toch voor mij, op tijd opgestaan, een keer korter/slechter slapen overkomt je niets van.

Ik denk dat ik de superlangslaper hier ben.

Winkels hier dicht en geen wijn of sigaretten gekocht. Nog een paar peuken en dan moet het weer afgelopen zijn, gewoon te gek voor woorden, ruim 9 mnd. een blije niet-roker geweest en opeens: gewoon weer op stoom.

Dat heet dus verslaving: er gaat een chippie in je hoofd werken en het verstand staat op non actief.

 

Jammer dat het zo waait, kan ik niet goed tegen, het is wel warm, maar blijf toch maar binnen.

Goed besteed met spullen op Marktplaats zetten in het kader van opruimen. Was voor mij de 1e x en wist niet dat je een ww moest hebben en aangemeld zijn, dus kon weer opnieuw beginnen. Ik zie het niet als verloren tijd, maar als leertijd.

 MG heeft uitgelegd hoe quoten moet, het is mij nog nooit gelukt, maar ik ga het maar weer eens proberen. Maandag zal het nieuwe weekpact wel zijn. Dat haal ik wel, zoals het er nu naar uitziet.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

straks een verjaardagsfeest van mijn dochter. maar ik weet zeker dat ik me aan de afspraak hou. het gekke is dat ik me ook niet buitengesloten voel als iedereen aan de pils is en ik op fris sta. ik denk er verder ook niet over na en heb er geen moeite mee.

iedereen een fijne avond en tot morgen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitje een relatie hebben kan soms heel hard werken zijn aan jezelf. Poeh, met is niet prettig en zonder ook niet. Heel veel sterkte.

 

Ik voel me vandaag minder, de najaarsdip komt flink aan deze keer. Normaal gesproken voel ik het langzaam aan komen maar gisterenochtend bij het opstaan voelde ik me al niet zo prettig. Dacht eerst dat het kwam na het dagje uit. De hele dag in de zon en staan dus dacht ik dat het door de moeheid kwam, maar het heeft toch te maken met het korter worden van de dagen. Moe en somber. Nou morgen maar weer achter de lamp hoor.

Zo nu pizza uit de koekenpan. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer terug van BBQ Restaurant.

Vraag: wie is er 18+?

Achtereenvolgens gewoon een aperitiefje met alcohol voor je neus gezet krijgen.

Verbazingwekkend hoe normaal het tegenwoordig in de horecabranche is om iedereen boven de 18 maar drank voor te zetten.

Gelukkig viel het kwartje op tijd.

Nu nog effe een ijsje bij de Italiaan scoren met mijn kids en daarna echt versoberen.

Kilo's zitten er makkelijker aan dan dat ze eraf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stilletjes hier.

Suikertje, de oppervlakte vd woning is hetzelfde, maar ik ga van eengezinswoning naar appartement.

En ik ga eens flink de bezem door mijn spullen halen. Mooie gelegenheid ervoor.

Wat een mens al niet verzamelt in het leven.

Bolletje, wat fijn dat je met zo'n lamp de winterblues kan verdrijven.

Maar flink gebruik van maken.

Welterusten en fijne avond voor wie het later maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik meld me weer af .. ben nog naar rtl4 aan het kijken
Weinig lachtenwekkende cabaret :(

 

Fijne dag gehad hier, onverwacht bezoek van een studievriendin van studie afgelopen jaren

Leuk! Mooie plannen en gedeelde ervaringen

 

trusten vast, tot morgen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rustige dag gehad, na gelukkige een goede nacht.

Vandaag een start gemaakt met het loslaten van een andere verslaving van mij.

Het constant bezig zijn op de tablet, telefoon. Veel spelletjes spelen, constant het nieuws in de gaten houden, hier vaak kijken, constant mijn mail checken, Facebook, Enz. Enz.

Als ik TV aan het kijken ben, dan ligt ook de tablet naast me en kijk ik steeds. Vanavond heb ik bewust die tablet boven laten liggen, niet onder handbereik. En toen kwam ik er pas achter hoe vaak ik dat ding pak. Ik greep vaak mis vanavond. het is ook gewoon echt afkicken. TV staat nu uit en dan mag van mezelf de tablet pakken. Één ding tegelijk.

Mijn dochter zij het al eens tegen me: mam, we gaan film kijken, maar dan leg jij je tablet weg, anders heb nog het gevoel dat we niet samen kijken. Slimme meid. Dat deed ik dan wel, maar mijn telefoon lag wel onder handbereik en checkte ik die regelmatig.

Hoezo verslaafd.

Het zorgt er ook voor dat ik nooit echt mijn aandacht had bij iets, mijn gedachten bleven ratelen. Nooit rust in mijn hoofd en dus ook nooit echt ontspannen of voelen hoe moe ik eigenlijk ben.

Start is gemaakt om hiermee om te gaan. En heb ik vanavond nu wat gemist, wat ik niet had mogen missen: nee, eigenlijk niet.

Doseren is het sleutelwoord. Zonder computer kan ik niet, hoeft ook niet, maar hoef hem ook niet 24 uur per dag binnen handbereik te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...