Spring naar bijdragen

Woensdag 6 augustus 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

Morgu frummers. 

Koffie en thee zijn bíjna klaar. 

Ik merk dat het al wat later licht wordt inmiddels, het schemerde nog een beetje toen ik opstond vanmorgen. 

Buiten is het nu echt een heel stuk frisser. 

Snel alles tegen elkaar open gezet om nu toch echt de boel een paar graden te laten zakken hier binnnen. 

Ik ga een bakje thee inschenken en even teruglezen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vandaag een rustige klusdag.

Hopen dat het hier droog blijft tot de middag, want ben van plan wat aanpassingen in mijn huistuin te gaan doen.

Maar straks eerst naar de bedrijfsarts (wat haalde ik in mijn koppie om dat in mijn vakantie te plannen, sufkop die ik ben)

Nu eerst een bakkie

Dagpact:

Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Eindelijk goed geslapen na twee weken onrustige en korte nachten.

Heeft alles te maken met de omstandigheden.

Vandaag "karweitjesdag".

Sommige leuk, andere zo saai.

En nog genieten van het mooie weer, want ik las dat er ergens in het westen een orkaan op de loer ligt die het mooie weer voor ons gaat verpesten. (Niet dat die orkaan hier heen komt, maar hij zal wel ons weer beïnvloeden).

Ach ja, ik mag niet klagen. Al heel wat mooi weer gehad de afgelopen tijd. We hebben wel eens slechtere zomers gehad.

Sterkte voor wie het nodig hebben.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal hier.

Druk dagje voor velen lees ik.

Ik heb gisteren een goede dag gehad, veel spelletjes achter pc gespeeld, gaf me wat rust.

Eline hoe is het met je, lees je even hier niet.

Succes bij de bedrijfsarts Blondie, 1 voordeel, hoef je er na vandaag niet meer over in te zitten.

MijnGerrit, ben ik blij dat ik hier geen kelder heb. Veel plezier met alle spinnen die je daar tegen komt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Ook is het vaak zo dat als je stopt met drinken, je in het begin heel onzeker bent, gaat het me lukken, toch nog trek hebben enz. Die onzekerheid maakt vaak dat je in het begin veel bezig bent met de drank en het stoppen. Dadelijk als je wat zekerder wordt van jezelf, raakt de drank wat meer op de achtergrond en kun je meer en meer gaan genieten van de gewone normalen dingen van het leven, maar dat heeft tijd nodig en is bij iedereen verschillend."

Bolletje, dit schreef je vanochtend. Dank daarvoor maar dit is niet waar ik mee worstel. Mijn aandoening Verslaving heeft meerdere symptomen. Alcoholgebruik is de meest zichtbare geweest in het verleden, althans ik dacht dat dat de meest zichtbare was. Het Op-Mij-Zelf-Gericht-Zijn is de meest zichtbare en een gemeen symptoom. Want ik moet toch aan mijzelf werken? Ik moet toch oude pijn opruimen? Hoe kan ik "helend bezig zijn" zonder op mijzelf gericht te zijn?

Allemaal mooie vragen en ik lijk mezelf mooi schoon te praten. De drank is al heel lang op de achtergrond maar dat zal niet zo blijven als ik mijn eigen mooi-praten ga geloven. Ik weet exact op welk moment ik op mijzelf gericht moet zijn en op welk moment ik mezelf moet wijzen op het feit dat ik alleen maar een klein onderdeel ben van een groter geheel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht gedroomd dat ik op een meeting van dit forum was, het was een enorme puzzel wie nou wie was, ik snapte er niks van. Maar het ging niet bijzonder over alcohol.

Verder hier ook stofzuigen en pleur drinken. Nog steeds prachtig weer hier, de bladeren van de bomen beginnen te verdrogen en het gras is geel.

Dagpact;
Blondie
Vol
MijnGerrit
Yogajuf
Gipsy

Wimmelt

Fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Vannacht weer heerlijk in mijn eigen bedje geslapen. Na een fijne vakantie thuiskomen is ook weer heel prettig.

Deze week nog lekker relaxen.

Tijdens de vakantie had ik 2 x een associatie of herinnering aan drank. De eerste keer zag ik iemand met een groot glas rode wijn.

Dat vond ik vroeger heerlijk, maar nu realiseerde ik me dat het me niets meer deed. Dat vond ik ooit lekker dacht ik, maar nu niet meer.

De tweede keer zag ik, dorstig na een wandeling, een groot glas pilsner staan met een witte kraag erop. Ik proefde de lichtbittere smaak. Ik kon me voorstellen dat ik dit ooit lekker vond, maar ervoer het niet als trek. De aandrang is volledig weg. En het sprankelende water dat ik nam smaakte me heerlijk. Ik heb dit jaar niet eens de moeite genomen om de inhoud van de minibar op de kamer te inspecteren. Er zat vast drank in, maar ik weet niet wat. Ook als er een fles wijn op de kamer staat ( in een hotel waar we in het voorjaar waren) hoeft die niet uit het zicht. Dus ja, het kan overgaan, bij mij in ieder geval wel, de trek, de gedachte hoe zou het zijn om weer eens. En dat ga ik echt niet meer opgeven. Ik geniet van het helder zijn, ook in de vakantie.

Fruit, ik vind je dapper, goed bezig.

Gerrit weer uit de lamlendige modus, als je je er niet prettig bij voelt is het ook niet goed.

Monster, altijd goed om aan jezelf te blijven werken en kritisch naar jezelf te blijven. Om uiteindelijk weer meer jezelf te kunnen en mogen zijn. Uiteindelijk zijn we al helemaal goed zoals we van nature zijn. Vergeet dat niet.

Straks maar weer eens naar de kapper. Brood bakken en de was doen. Oh en ik kan weer lekker puzzelen thuis.

Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruit, omdat die mooie vragen allen met ja beantwoord dienen te worden. Ja ik moet aan mijzelf werken. Ja ik moet puin en pijn ruimen. Ja, ik heb dus gelijk. Ja ik ben goed bezig. Ja ik moet doen wat in mij op komt en ja dat mag zijn waar ik zin in had................................ Je bent slim genoeg om de dunne scheidslijn te zijn tussen Ja ik heb gelijk en Ja ik heb gelijk. Dat rationaliseren van mij daar moet ik op blijven letten en daarom schreef ik dus.

Fruit, je hebt met je posting zelf weer een achterdeurtje dicht gesmeten. Mooi man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk gebeld.

Schijn ik dus volledig uit het systeem te zijn gekukeld.

Hele ochtend dus bezig geweestom dat en alle consequenties weer terug te draaien...

En dat in mijn vakantie.

Grrr...

Afijn, teruggekoppeld en neergelegd bij verantwoordelijken en nu weer loslaten en verder genieten van mijn paar daagjes vrij nog.

Kan hier zo slecht tegen.

Controle freak laat zich weer gelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei,

Zo herkenbaar, krijg kippenvel hoe jij alles zo duidelijk weet te beschrijven wat betreft de ADHD

Hier de koppijn wat te boven.

Geen aanval van migraine, maar pure stress wat betreft werk na mijn vakantie.

Kan er gewoonweg niet tegen de onduidelijkheid. Controlefreak!

Gebeld met werk en duidelijkheid verkregen voor zover mogelijk.

Hoofdpijn zakt, al is ie nog aanwezig...

Voor nu effe back to basic.

Loslaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei , jouw gedrag is HELEMAAL Monster. Ik heb geen ADHD, wél dat werk zien en aan willen pakken. Maar dan ook alles , en nóg meer. Rupsje Nooitgenoeg. Of dat nou wegrennen is weet ik niet, het is vooral Lekker Doen Zodat Ik Niet Bij Mijzelf Stil Hoef Te Staan.

Ja dus.

I rest my case.

Vandaag heb ik mezelf gedwongen es stil te zitten en dáár naar toe te gaan waar ik zo graag bij vandaan wil rennen. Dat doe ik de laatste tijd wel vaker. Verplicht schrijven totdat ik een laagje dieper kom bij eerlijker motieven om iets te doen of na te laten. Schokkend eerlijk. Draait nog wel es uit op huilen of héél boos worden. Maar was dat niet altijd het probleem? Eerst geen emotie willen voelen en later geen emotie meer kunnen voelen?

En ja, ik krijg nu minder gedaan qua klusjes. Boeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het moeilijk instappen nu....er zijn zoveel verhalen waar ik na drie weken vakantie echt helemaal niks van snap dat ik me een vreemde voel hier. En bovendien drink ik nog, minder als op vakantie. Ik ben net twee dagen gestopt met roken weer, Even dat een week gunnen en dan de drank weer. Het is lastig hoor om zaken te volgen en weer her in te stappen na drie weken.....het gaat hier best hard...

En voor degene die mijn verhaal nog kennen van diegene die ik heb leren kennen die zelf zo ziek is. Detox is hier en nu op dag twee en ook daar zit ik midden in. Veel meer ontspannen en veel meer mezelf dankzij veel dingen uitspreken en elkaar beter begrijpen. Maar nog steeds best zwaar....

Sorry ik moet even mijn meest macho vakantie foto laten zien. Ja dat was zo 10 meter duiken en moest ook ver horizontaal springen om in het water en niet head first op rotsen te eindigen. Mobiel aan een onbekende gegeven die een meesterlijke foto gemaakt heeft.

EDIT foto verwijderd zoals aangekondigd. Ik wil hier geen permanente foto's met mezelf erop.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruit, jij weet het verschil tussen oprechte vragen en vragen die dienen om eigen gedrag te rationaliseren. En jij weet dat die laatste zó geraffineerd kunnen zijn dat je ze zelf gaat geloven. Althans, ikzelf heb die ervaring. 

Een goed voorbeeld is bij mij het circuitrijden. Ik hield mezelf altijd voor dat er niks mis mee is om te doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Ik rijd altijd tussen de mannen. Zijn er dan geen vrouwen die goed rijden? Ja, nou en of! Maar met vrouwen rijden vind ik niet boeiend. Want vrouwen verslaan levert mij niks op. Ik heb nog een appeltje te schillen met De Man. Die moet ik laten zien dat ik nog wel wát kan. Erger. De Man moet verslagen worden, De Man moet kapot. Ben ik een mannenhater? Nee. Dit is mijn manier geweest om af te rekenen. Het heeft me heel wat rubber gekost voordat ik dit in de gaten had. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, mij is ong. 56 keer gevraagd of ik geen ADHD heb, maar ik heb daar geen verstand van. Als dit bij jou gediagnosticeerd is dan is dat toch zo bij jou? Laat niet onverlet dat je altijd kunt oefenen om bij je kleine meid in je te gaan zitten en te luisteren wat die wil. Bah niet schrikken dan he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...