Spring naar bijdragen

Hoi Iedereen


will

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Tot voor kort zag ik me dit allemaal bijlange na nog niet doen, maar door recente gebeurtenissen toch maar de stap gezet.

Ik heb mezelf nooit als alcoholist beschouwd (afin, een vorm van misschien), maar als ik zo de vragen even doorloop die ik zelf tegenkom en waar je als drinker eerlijk op moet antwoorden, dan heb ik best wel een probleem.
Ik ben 15j gelukkig getrouwd (ben er nu 46), voed 2 kinderen op uit mijn vrouw haar eerste huwelijk, hebben een eigen zaak waar we boven wonen, en doe er zelf nog 2 nevenactiviteiten bij. Werk genoeg dus !!
Mijn probleem: ik kan nooit of bijna nooit stoppen met drinken !
Heel mijn leven lang, heb ik graag en met plezier gedronken, soms van ladderzat tot lichtjes aangeschoten, soms 1x per week, soms 6x per week, bij wijze van spreken. Ik hou enorm veel van restaurants, lekkere wijn, pousse-café, afin bijna alles van drank. Van bier tot sterke.
Ik heb dit altijd redelijk in controle gehad, maar sinds het laatste jaar, eens ik begin, moet ik doorgaan tot ik soms straalbezopen in mijn bed of de zetel lig. Blackouts zijn dan ook elke keer van de partij, zelfs als ik anderen hoor vertellen dat ik toen nog redelijk normaal deed, dan nog zijn er zwarte plekken waar ik me dan niets meer van kan herinneren. Het laatste half jaar heb ik dan ook nog de degoutante gewoonte om er nog een slaappil bij te nemen, maar dan wil ik er nog enkele meer drinken (thuis dan), alvorens ik in oblivion val !
Laatste donderdag was het weer zover, van 's middags wijn beginnen drinken tot 20u 's avonds, dan nog bij een klant thuis enkele Duvels en bij een vriendin nog wat Taurusjes. Thuis Temesta erbij en Leffe na Leffe verdween weer in mijn keelgat. Mijn vrouw kon het niet meer aanzien en had mijn 10j oudere zuster gebeld om eens naar me te komen kijken. Dit verhaal is een weerslagje van de laatste maanden, op en af. Soms 1x per week, meestal 3 tot 5x per week. Heb hier heel het weekend verhaal na verhaal gelezen, veel opzoekingen gedaan en moet met mijn vrouw naar de dokter om advies op maandagavond.
Nu is het zo dat ik gezien mijn sociale leven niet om de drank heen kan. Heel mijn familie en schoonfamilie drinkt, en ik kan me het echt niet voorstellen dat ik nooit meer kan of mag drinken. Het enige wat ik heel ernstig wil proberen is leren om te stoppen als het genoeg is. Stoppen na het flesje wijn aan tafel, stoppen na een familie reunie met 10 of 15 pintjes, stoppen na 1 glas als het moet. Hoe moeilijk of zelfs onmogelijk dit is lees ik zo dikwijls, maar ik wil er een gooi naar doen. een minderaar worden dus, een sterke minderaar. Misschien eerst enkele dagen of zelfs weken niets (ik vertrek op vakantie op 22 mei en zit daar met vrienden waar elke dag gedronken zal worden), maar daarna zo goed als niets, met heel af en toe een proefje en als ik dan eens een keertje doorzak........dat moet toch kunnen, niet ???
Is dit echt onmogelijk of zijn er toch mensen in geslaagd die dit voor elkaar hebben gekregen ?

Oh ja, nog even meegeven dat ik sinds laatste donderdag geen druppel meer heb aangeraakt en heb er geen probleem mee momenteel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wilrijk. Hou je van behalve Duveltjes en Leffes ook van lekker eten?
Luister eens, ik ken een restauranthoudster die de hele dag tussen de drinkende mensen zit en zelf alleen maar Spa en thee drinkt. Dat je er niet omheen kan omdat je omgeving drinkt, is werkelijk een smoes. Wat je nu aan het doen bent met al die blackouts gaat je kapot maken.
Probeer het eens gewoon een paar dagen, zonder drank, of een week. Eens kijken wat er gebeurt.
Een uitdaging kun je toch wel aan?

Aanvulling, ik lees nu dat je sinds donderdag geen alcohol meer drinkt. Goed van je, maar het klinkt ook weer als de welbekende smoes: ik kan het heus wel laten staan!
Zelf ben ik er doorheen, dat soms wel soms niet. Ik laat mijn leven niet meer verpesten door zwarte gaten.
Veel succes met wat je wil bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,

Bedankt voor je snelle en nachtelijke antwoord ;-)) (ik ben nachtwerk aan het doen)

quote:


ik ken een restauranthoudster die de hele dag tussen de drinkende mensen zit en zelf alleen maar Spa en thee drinkt



Ik weet dat je daar een serieus punt hebt, maar ik heb/ga het daar heel moeilijk mee hebben. Ik ben bovenal een fervente wijnliefhebber en kan me een lekkere maaltijd bijna niet voorstellen (toch op restaurant niet) zonder dit lekkere nectar. Dat ik dit misschien uiteindelijk zal moeten schrikt me hevig af. Mijn omgeving kent me ook als een drankgenietertje en om zomaar ineens over te schakelen op water schrikt me ook af. Hoe zijn jullie eigenlijk aan die eerste periode van onthouding begonnen ? Ik mag er niet aan denken om tegen mijn kennissenkring te zeggen dat ik een deftig probleem heb, al zal het er misschien mondjesmaat moeten gaan uitkomen !
Ik ben in elk geval al aan de eerste dagen begonnen, hopelijk week en van daar zien we wel verder. Ben erg nieuwsgierig wat mijn dokter er van gaat zeggen.
Dat ik al van donderdag niet drink betekend eigenlijk niet zoveel, dat weet ik van mezelf dat ik dit best kan en langer ook, maar ik mag geen pint/wijntje aanraken of het hek is van de dam en dat is mijn grootste zorg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je nu echt dat je kennissenkring allang niet doorheeft dat je een drankprobleem hebt???!!! Ook dat is een smoes. Dat is geen verwijt of zo hoor. Maar ik herken het. Ik als alcoholist was er heel goed in allerlei smoezen te verzinnen om maar te kunnen drinken. En ik had het zelf niet eens door. Bij de AA leerde ik mijn smoezen doorzien. Leerde ik ook niet te denken dat ik nooit meer mocht drinken. Maar alleen voor vandaag besluit ik niet te drinken. En morgen wordt dan ook weer vandaag.

Ik wens je veel sterkte.

Blij nuchtere groet van Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wilrijk.
Weet je trouwens dat gerechten veel beter smaken als je er geen alcohol bij drinkt? Echt waar!
Hoe ik mijn eerste tijd heb doorgemaakt, tja... dat is alweer een tijd geleden.
Het was voor mij gewoon genoeg geweest. Ik wilde weer gezond zijn, er fris uitzien, iets anders met mijn leven doen dan aan drank denken. Ook merkte ik dat ik niet meer zoveel belangstelling voor mijn naasten had, omdat ik het te druk had met drinken en de katers en blackouts wegwerken.
De eerste tijd was vrij gemakkelijk. Je stelt je dan in op niet drinken en je focust je daarop.
Daarna werd het best lastig omdat je leven er heel anders uit komt te zien.
Je kijkt als het ware in je spiegel en gaat je afvragen hoe je je leven verder gaat inrichten.
Ben best benieuwd hoe jij dat gaat aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wilrijk,

Ik vind jou in elk geval heel eerlijk!
Het is alsof de rouw al is begonnen.... je probeert je voor te stellen hoe het
moet zijn zonder of, met minder drank.
Zoals je zelf al beschrijft is het hek allang van de dam bij jou. De hunkering zal blijven...
en je verliest de rem al na 2 glazen, dat is een bekend verschijnsel. Het minder drinken kost
erg veel dagelijkse aandacht. (ik ben ook een minderaar)

Zelf vind ik het woord "smoezen" erg negatief. We kunnen het ook gedachtenkronkels noemen.
Maatschappelijk is alcohol geaccepteerd, maar veel - zeer veel mensen hebben er problemen mee
en moeten dagelijks op hun hoede zijn. Als je al tegen jezelf kunt zeggen: nee, drinken van alcohol is eigenlijk óngewoon.... en het is begonnen mijn gezondheid aan te tasten... zo kun je langzaam aan je gedachten veranderen.

Zo merk ik soms dat ik wijn niet eens echt lekker meer vind (afkeer van tussen de oren). Desalniettemin
kan ik gerust vanuit de gewoonte en ontremming (na 2 glazen) toch weer eens teveel drinken.
Dat is nu juist het probleem van deze ziekte.

Watertjes drinken in de buurt van jouw drinkende familie en vrienden kan je ook een heel trots gevoel geven!! En na een paar uur kun je al zien hoe het mensen verandert... dat zogenaamd geaccepteerde drinken....
Ik wens je veel sterkte in je gedachtenstrijd... én daden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrok een beetje van je combinatie Temesta en de bergen alcohol! Ben je niet bang dat je er een keer s'nachts in blijft?? Kan toch niet gezond zijn?

Goed dat je in ieder geval inziet dat je zo niet verder kan. Of het minderen of stoppen gaat worden moet je zelf uitdokteren. Voor mij is het stoppen geworden, ik kan het er niet meer bij eentje of 2 laten. Ik ga door tot alles op is en meer...Kan me goed voorstellen dat je vrouw zich zorgen maakt. Begrijp ik nu goed dat je vanavond naar de dokter gaat voor advies?
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wilrijk,

Welkom bij ons. Bij mij waren de black-outs de doorslag om drastisch te minderen. Het lukt tot nu toe maar ben pas 3 weken bezig. Ik weet ook niet of ik blijf minderen of dat ik stop. 2 Wijntjes heeft voor mij namelijk niet zoveel nut want ik kom niet meer in die roes die zo lekker was. Omdat ik wijn ook niet echt lekker vindt smaken kan ik me voorstellen dat het voor mij helemaal moet ophouden. Hopelijk lukt dat dan en sla ik niet de andere kant op.

Jij heel veel succes hier en hou ons op de hoogte.

Liefs Sien:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wilrijk,

Jouw verhaal over drinken zou mijn verhaal kunnen zijn.
En ook ik kon, en kan, me niet voorstellen nooit meer te drinken.

Was na 2 maanden helemaal niets weer voorzichtig begonnen.
Kreeg dan ook alweer steeds vaker en vroeger "zin"
En ja hoor, gisteravond binnen goed 3 uur anderhalve fles rode wijn op.

Misschien moet ik me er toch bij neerleggen dat minderen of gecontroleerd drinken niet lukt.

Ik wens jouw veel sterkte en succes,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Eerst en vooral heel hartelijk dank voor het warme welkom hier. Ik had al gemerkt bij de anderen dat dit een beetje toch de gewoonte is, maar toch overweldigt het me een beetje. Het doet me goed zelfs.
Ik ben dus gisteren met mijn vrouw naar de dokter geweest en die verteld eigenlijk exact ik hier allemaal lees. Minderen kan, maar zal uiteindelijk opnieuw tot meerderen leiden. Eén enkele manier maar en dat is stoppen met hoofdletter S . De duizenden redenen ten spijt die ik aanhield zijn idd allemaal maar smoezen (laat ons het maar zo noemen) om er toch maar bij te horen. Eentje maar ! Of enkele en dan stoppen, het is eigenlijk allemaal een maat voor niets. Vandaag mijn 5de dag zonder iets, nog geen last van (behalve gisteren na de dokter even, uit moedeloosheid), maar best houdbaar.
Ik heb blijkbaar een bepaald "gen" dat er voor doorgaat dat ik niet kan stoppen met drinken EN er achteraf eigenlijk geen of weinig last van heb. Mijn vader had ook dit probleem, hij is nu 80, drinkt niks meer, maar hoe dikwijls ik hem vroeger in dronken toestanden heb gezien !!! Niet te tellen, ook hij kon nooit stoppen.

@Hanneke, ja die hebben het door, maar drinken allemaal, alleen ik kan er blijkbaar niet mee stoppen en daar wordt dan een beetje mee gelachen, ze kennen me immers ;-)
@Vie, eten en drinken gaat al heel mijn leven lang hand in hand, van apero tot pousse-café. Ik mag er nog niet aan denken om een bbq aan te steken zonder blikje bier in mijn hand. Erg hé !

@cathy56, je slaat nagels met koppen, ongetwijfeld ! Hetgeen ik toch nog eerst ga proberen (hoe moeilijk ook) is eerst enkele dagen (lees weken) niets drinken, tot mijn vakantie hopelijk, en nu ik pas mijn ziekte zelf onderkent heb, ga ik er misschien harder rekening mee houden. Harder dan ooit en STOPPEN, na enkele drankjes, ALS het zich dan toch eens voordoet. Ik weet van dit forum dat ik daar weinig kans op heb, maar moet dit op zijn minst proberen. Ik erken mijn toestand voor het eerst in mijn leven, en heel misschien sterkt me dat op de juiste moment. Time will tell.

@ekstertje, Ik hield het maar bij 1 pilletje hoor, gewoon omdat ik weet als ik ladderzat in mijn bed kruip ik al na enkele uurtjes wakker word met hartkloppingen en de rust gedaan is. Slechte combinatie, ik weet het. Ik heb de pilletjes aan mijn vrouw gegeven zodat ik er al zeker niet onbedachtzaam aan kan !

@Dar, sienna, Filippa en Teveel, ook jullie bedankt voor jullie welkom hier. Ook voor jullie allemaal chapeau voor jullie goede moed en sterkte, zo te horen ben ik absoluut niet de enigste en ze zeggen immers: samen sterk. Ik hoop voor jullie at het ook een beetje mee zal vallen, ik hou je in elk geval op de hoogte, goed of slecht (hopelijk goede berichten), vanmiddag ga ik drankloos! lunchen en er staan geen feestjes gepland in het kort.
Ik zie het nog steeds niet zitten om levenslang drankloos te blijven, maar ik hoop nu een stapje in de goede richting te zetten.
Mijjn vrouw gaat contact opnemen met Al-Anon voor een beter inzicht. Heeft er iemand ervaring met deze groep ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halo Wilrijk,

Welkom bij ons forum. Wat zal jij dadelijk trots zijn als je tussen je fam. aan de cola zit zeg. Moet jij eens op letten, hoe ze naar je kijken. En zeker zullen ze zeggen "Ach joh pak er een" . Ik denk dat veel mensen dan jaloers zijn op je als jij'" nee"blijft zeggen.
Kom gezellig bij ditjes en datjes. Samen staan we sterk.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wilrijk,

Het Al-Anon ken ik niet. Goed dat je naar de huisarts bent geweest en nu op dag 5 zit van niet drinken!
Goed dat je nu beter oplet met de Temesta, maakte me er echt zorgen over. Je zult maar buiten bewustzijn raken en beroerd worden. Je zult niet de eerste zijn... :(
Heel veel succes maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Wilrijk,

weer 's 'n herkenbaar verhaal. Ik trok ook alles tot ik eind 40 raakte. Hard werken, goed verdienen, veel bacchanalen.
Ik hield het ook goed vol, kon zo m'n auto bij de kroeg laten staan en 'n taxi nemen als ik zat was, ik wist wel wat ik deed.
2007 ging 't mis, ruzie over 'n nachtparkeertarief na 'n rondvaart, en 'n zatte Haddock aanvaarde zelf de terugreis in z'n karretje. Ites wat ie ZEKER wist dat ie nooit zou doen.
Enfin, aangehouden (geen wonder, ik was de enige die vond dat ik niet slingerde), cold turkey gestopt. Gemakkelijk vol te houden, tot ik na 3 maanden (en weer zo fit als 'n jong hoentje!) door de mand viel. Toen deze site opgespoord en via de online alcoholdebaas "cursus" zeg maar de boel weer onder controle gekregen.
Weer 'n tijdje helemaal droog. Veel veranderd in m'n leven. Gescheiden, nieuwe liefde, inmiddels opnieuw getrouwd.
Ik drink af en toe weer, maar het doorzetten is totaal weg, dat trek ik ook niet meer. Vind het drinken wel lekker, maar als ik meer dan 'n paar neem moet ik het zeker de tweede stopnacht belijden qua slaap. En ik vind nuchter slapen zo lekker!!!!
Dus, het lijkt me ook voor jou mogelijk, maar je moet echt ontwennen, en uit de fysieke verslaving. Als je na 'n paar weken/maanden niets je eerste Lagavulin neemt weet je niet hoe beinvloed je kunt worden van zo weinig goeds.

Dit lijkt wel gein, maar is het niet. Ik wilde ook niet de bekeerde nuchtere heiland zijn, bekijk 't!
Nou, ik ben 't ook niet.

Maak er wat van, jongen, maar weet dat je oud wordt en rustig aan moet doen.

de no longer forever young

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wilrijk ...ben je soms familie van Wil Niet? ;)

Je bent begonnen aan een veranderingsproces. Je hebt in ieder geval de eerste stap gezet. Nu is het belangrijk om met kleine stapjes verder te gaan.
De stadia die je zult ondergaan lees je hier:
http://mens-en-gezondheid.info...van-alcoholisten.html

Ik zit zelf in het stadium van dat ik neig naar stoppen. In de afgelopen 10 jaar drie behandelingen gehad en 2x drie maanden een stopperiode.
Ik heb echter geen goed noodplan voorbereid voor de lange termijn. Dat is enorm belangrijk.

Nuttige thema's op dit Forum vind ik: 'TIQ's', 'De vijf Cirkels van Van Dijk' en 'Stoppen of Matigen'.

Sterkte met je strijd en kom hier regelmatig terug voor steun of advies.

Warme bevrijdingsgroet,
Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Wilrijk,
er is al veel geschreven aan je
kijk wat je eruit kan filteren en realiseer je wel dat
je kunt stoppen als je echt wilt. Het lijkt nu alsof je voor een time-out hebt gekozen
en dat leidt vaak tot jo jo gedrag en is erg gevaarlijk.
Stel je voor dat je net als de pilletjes ook de drank aan je vrouw geeft,
dat verhoogt de drempel en zij is vast erg gemotiveerd jou te helpen de alcohol de baas te worden
want haar leven kan er wat dat betreft alleen beter van worden en dat gun je haar vast wel nu.
Ik hoop dat je hier vaak zult komen, je hoeft het nl. niet echt alleen te doen, al lijkt dat vaak wel zo
want de strijd tegen de drank is een hele zware zolang de knop niet echt om is. Daarna gaat het gemakkelijker, echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@iedereen hier,

Wat een steun heb ik hier aan, het verbaast mezelf en word erdoor gesterkt. Vandaag dag 6 zonder een druppel, maar ook niet echt gemist. Eerlijkheidshalve dien ik er wel aan toe te voegen dat er zich nog geen enkele gelegenheid is geweest waar ik verleid zou kunnen worden. Morgen is het exact 1 week geleden na mijn laatste escapade die er ver over was :wacko:
Al-Anon is een site voor diegenen die moeten samenleven of samenzijn met een alcoholist, want ook zij hebben er grote problemen door. Mijn vrouw heeft er nu contact mee en deze mensen schijnen heel veel goede raad te hebben.
Ik ga dit zolang mogelijk volhouden, niets drinken tot het echt niet anders kan. Iedereen uit mijn buurt die me een beetje kent, weet dat ik soms 2 of 3 keer nee kan zeggen, maar dan zwicht ik toch weer. Ik vermijd nu deze verleidingen zoveel mogelijk en ga dit trachtten vol te houden tot aan mijn vakantie. De eerste dagen ben ik nog alleen met mijn vrouw en zullen we waarschijnlijk wel enkele keren lekker uit eten gaan. Na het gedeelde flesje wijn ga ik echter niet meer de minibar kraken van de hotelkamer of zo. Het is een begin en ik ga er in slagen (hoop ik). Ik wil mijn vrouw een fijne vakantie geven en geen zoveelste zuippartij van mijnentwege. Op Corfu waar we dan gaan belanden zal het moeilijker worden. We hebben er een grote vriendenkring (Grieken zowel als Belgen) en er wordt lustig wijn geschonken van 's middags tot 's avonds. Ook daar ga ik dikwijls passen, maar ik weet dat dit zeker niet altijd zal gaan lukken. Daarom juist trek ik me ook bijzonder hard op aan het verhaal van haddock. Ook de link van Joris spoort me aan, en heel misschien gebeurt het dat ik door te gaan minderen vanzelf wel tot een stopproces kom. Ik ben er nu dag en nacht mee bezig, mijn vrouw beheert de pilletjes, drank is er niet meer in huis (behalve in onze zaak beneden, weliswaar binnen mijn bereik), en ik hou me heel rustig.
Nogmaals bedankt iedereen hier, ik wist dat ik niet alleen was, maar dit overweldigt me toch een beetje. Ik hoop ooit te kunnen doen voor een ander wat jullie nu voor mij aan het doen zijn.
Ik ben al eens even wezen kijken naar ditjes en datjes, maar die datums die jullie schrijven, is dat een soort minidagboek onder jullie samen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi iedereen, even een tussen analyse maken voor mezelf.
Ik ben nu bijna twee maand verder van mijn laatste grote uitschuiver en mijn entree hier op dit forum.
Sta ik veel verder dan toens ? Volmondig ja dus. Ben ik gestopt met drinken, neen, maar het is een heel pak minder dan toen ik hier begon. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat het af en toe nog wel eens ging gebeuren, en dat ik controle zocht. Die controle heb ik nog niet echt gevonden, maar ik heb wel de keren dat ik zou beginnen deftig kunnen terugschroeven.
Ik heb enorm veel geleerd hier, en het mag schijnen dat ik veel de vrolijke jan speel op het forum bij ditjes en datjes, dat is ook mijn aard een beetje, maar ik kan de ernstigheid toch nog steeds inzien hoor !
Waar ga ik naartoe (of toch graag wil) ? Naar controledrinken, en bijna iedereen hier zegt dat dit niet kan. Wel, betweterig als ik ben ga ik er toch een ernstige gooi naar doen. Ik heb in mijn leven al dingen voor elkaar gekregen, die mensen rond mij voor onmogelijk hielden. Misschien een dosis geluk of toeval, maar ook doorzettingsvermogen en vooral geduld. Vééél geduld.
Mijn record op heden ten dagen is 9 dagen zonder iets, die eerste week in mei, daarna ben ik niet meer over de 4 of 5 geraakt. Ik ga daarover heen, vroeg of laat, maar dat het gaat gebeuren is een feit. Een dag waar ik maar één glas heb gehad telt als een dag dat ik niet droog stond, ik blijf daar eerlijk in en begin steeds opnieuw te tellen !!
Maar zoals ik al eerder zei, het is (nog) niet mijn hoofddoel te stoppen. Eerder secundair of noodrem, indien ik echt blijf falen in het controledrinken. Velen zijn het niet met me eens en spreken uit ervaring, maar ook zoals jullie moet ik mijn eigen weg bewandelen en probeer tussendoor optimist en positief te blijven.
De sterkte van dit forum is met geen pen te beschrijven, de samenhang evenmin, ondanks dat er wel eens flink gebotst kan worden, dat hoort er ook bij. Maar de gezamelijke strijd overwint uiteindelijk.
Ik blijf mijn best doen en probeer ook anderen te helpen waar ik kan. Ieder zijn ideeën of wensen zijn uniek, en soms door de diversiteit van allen, wordt er een tussenweg gevonden.
Ik blijf hopen en posten.
Bedankt forum, in al zijn voegen en barsten (jullie dus) :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie update, Wilrijk :)

Het is ook goed te lezen hoe serieus je anderen neemt maar dat lees ik ook in je replies. Minderen met drinken of helemaal stoppen met drinken, alle begin is moeilijk. Het heeft mij een hele tijd gekost om er achter te komen dat niet drinken echt beter voor mij is. Ook dat dit alles met vallen en opstaan gepaard gaat. Als ik objectief kijk heb ik sinds 3 mei heel veel vaker niet gedronken dan wel. Dat is allemaal winst.

Dank voor ons gesprek :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg graag gedaan tida, the honour whas all mine. En zoals jij nu zegt, weet ik, hoop ik dat we goed bezig zijn. We drinken veel vaker niet dan wel, en de frequentie gaan we nog opdrijven, via vallen en opstaan. Ik weet dat als ik val, het forum, me na eerst een schop te hebben gegeven, zachtjes opnieuw zal oprapen en me zal sterken voor de volgende ronde .
Dat is de KRACHT van dit forum. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi wilrijk, welkom hier. Zware drinkers zetten zichzelf regelmatig droog. Dat is een bekend feit. Misschien om tegen zichzelf te zeggen: nou, kijk..zo'n vaart loopt het niet, ik kan best stoppen als ik wil. Misschien stopt de alcoholist om de eenvoudige reden dat het lichaam het niet trekt altijd dronken te zijn. Ikzelf ben een paar keer 2 jaren lang gestopt, binnen een week zat ik weer op 1,5 fles wijn plus valium. Ik probeer niet meer een sociale drinker te worden, ik probeer te (blijven) stoppen
t Blijft moeilijk joh, dat weten we allemaal hier. Toch de moeite waard!! dag! sterkte.
Al-anon heb ik 4 jaar gevolgd, on line. Best wel goed voor partners van.. Mijn partner was ook alcoholist, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Beate, ik heb geprobeerd om minder (dat is wel gelukt), maar ook gecontroleerd te drinken, en telkens maakte ik mezelf wat wijs. Ik heb mijn onderschrift gewijzigd, heb er zelfs een datum bijgezet, want nu wordt het even menens. Maandag de antabus en finito met de drank. Mijn vrouw verdient beter, en ik ben van plan haar dat te geven. Zo is het en niet anders. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...