dribbeltje Geplaatst 5 december 2014 Rapport Geplaatst 5 december 2014 Blijven schrijven hoor! Weet niet of je mijn draadje...ahum....wel eens gelezen hebt maar ik ben nu 4 mnd droog en ben een jaar geleden begonnen met schrijven! Het helpt echt! Joy reageerde hierop 1
Yogajuf Geplaatst 5 december 2014 Rapport Geplaatst 5 december 2014 Ha die Joy, Moest wel even lachen om je laatste posting hoor, een paragnost! Nee, gelukkig niet, moet er niet aan denken ook dat ik ook nog dingen ga zien, ik voel al zo veel. Je gaf het zelf gewoon aan, in een van je eerdere berichten verwijs je naar "een 2e Joy", die in je zit. Ik pikte dat er even uit, omdat ik het herken. En ik denk dat heel veel mensen het wel herkennen. Als iemand zegt, bijvoorbeeld: "Een deel van me wil zus, maar een ander deel van me wil zo", of " Ik herken mezelf niet meer terug", dan zijn dat uitdrukkingen die erop wijzen dat ze op dat moment het gevoel hebben niet helemaal één persoon te zijn. Ik ben daar zelf ook erg mee bezig. Ik ben Yogajuf, maar die Yogajuf die ik nu ben is opgebouwd uit allemaal deeljuffies. De Yogajuf van nu is vrij nieuw tegelijkertijd ook helemaal niet. Sinds ik gestopt ben kom ik zo veel oude gevoelens en gedachten tegen, van héél lang geleden, voordat ik van alles ging dempen en verdoven. Yogajuf die wilde drinken is ook een heel belangrijke die ik niet zomaar de deur mag en wil wijzen. Met haar wil ik vrede sluiten en ik wil haar bijbrengen dat het goed is dat zij zich af en toe behoorlijk kut voelt. Als ik aan yoga doe komt ze vaak naar boven en laat ik haar maar even. Snap je wat ik bedoel? Maar goed, behalve dat ben ik ook Yogajuf de werknemer, Yo de vriendin, Yo de ex, Yo de partner, Yo de dochter, Yo de tante, en nog wel wat Yo's. In al die rollen ben ik een beetje anders. En ik elke rol heb ik andere zorgen, andere verlangens, andere doelen. Om weer even naar jouw situatie te verwijzen: Yo de (ex)partner was ontevreden over haar relatie en denkt nu langzaamaan na over wat ze wenst van een toekomstige nieuwe partner. Yo de werknemer is niet helemaal blij met haar job en heeft soms financiële uitdagingen. Ik probeer die rollen en hun issues en verlangens los van elkaar te zien, zodat ze niet in elkaar overlopen en hun issues met elkaar verwarren. Yo de tante is bijvoorbeeld echt heel happy en heeft helemaal geen geldzorgen. Tegelijkertijd probeer ik de regie te houden over het hele team. Anders gaan ze afzonderlijk hun eigen leven leiden, krijgt de een de overhand, wordt de ander onderdrukt en/of raakt de samenhang en samenwerking kwijt. Die regiefunctie zeg maar, wordt uitgevoerd door mijn Zelf, een soort overkoepelend, verstandig en invoelend deel. Als je nu denkt dat ik helemaal gek geworden ben, dan mag dat! Maar misschien kun je er wat mee. Tot snel lezend weer Joy! Liefs van Yogajuf Lotus79, Joy en kruidenthee67 reageerden hierop 3
lady jane Geplaatst 5 december 2014 Rapport Geplaatst 5 december 2014 vroeger noemden ze dit een meervoudige persoonlijkheidsstoornis jij yoyo't gewoon van je ene yo naar de andere yo Yogajuf, kruidenthee67 en Joy reageerden hierop 3
Joy Geplaatst 5 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 5 december 2014 Dank weer! Wat veel om over na te denken en wat dierbaar en liefdevol! Jane, je hebt gelijk wat je zegt, maar het is niet zo makkelijk, heb ook antie depresiva en weet combie niet! Daarbij stuitte me tegen borst toen ik het vroeg, dat ik A niet gek ben en voor mezelf kan aanvoelen en beslissen en B de kosten! Ik loop al achter in ziektepremie betalen, vandaar! Vandaag was een goede dag, gewerkt etc en nu moe! Ik drink niet, maar wil wel! Ik moet nog ff overlezen Yoga, je post, doet me erg veel, dus dank!
Lotus79 Geplaatst 5 december 2014 Rapport Geplaatst 5 december 2014 Ook van mij, heel veel sterkte Joy! Nog een maand en we sluiten 2014 af, let the last chapter be the best one ;-) Joy reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 5 december 2014 Rapport Geplaatst 5 december 2014 mijn grapje sloeg op Yo mensen, sorry Joy reageerde hierop 1
Joy Geplaatst 7 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 7 december 2014 Vandaag een saaie dag en koud buiten! Niet altijd fijn, want ik heb last van die donkere dagen..... Om even duidelijk te zijn, een meervoudige stoornis of iets in die geest heb ik niet. Ik heb wel eens gevraagd of ik getest mocht worden op borderline ofzo, maar dat vonden de behandelaars nooit een optie... Of ik ben te slim... Nee hoor! Ik verander in een totaal ander mens als ik gedronken heb. Denk dat dan al mijn frustraties van het leven er dubbel uitkomen. Met drank lijkt verdriet en gemis soms makkelijker te handelen, maar dat is onzin natuurlijk! Het wordt juist meer. Dribbel, lees aandachtig je draad en trek me eraan op! Je bent echt sterk en herken veel, evanals bij Yogajuf en het zoveel zijn.... Liefdevolle vriendin, echtgenoot, werknemer etc etc etc. Behalve liefdevol voor jezelf en jezlef goed naar beneden kunnen halen. Lat te hoog heb ik zo vaak gehoord.... En tegerlijkertijd geen energie of zin hebben in wat dan maar ook... Dus dan klopt het ook weer niet, want ik wordt zeer passief als ik dat bij mezelf voel.... Het genieten van kleine dingen en rust vinden in.... Dat kost me al zoveel moeite. Vroeger kon ik dat, dat vroeger lijkt ver weg. Maar voor vandaag hou ik het klein, morgen weer een dag! X
Joy Geplaatst 7 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 7 december 2014 Ik heb vaker een periode niet gedronken MG, en idd vind je dan meer rust. Maar ik heb ook financieel eea in de vernieling gebracht en dat maakt dat ik iedere dag toch onrust voel..... En dat vreet ook zeer aan me! Dat maakt ook direct dat ik me telkens weer een sukkel, oen etc voel! Schaamte bovenop je drankgebruik zeg maar.... Benieuwd hoe de lamp bij je werkt! Ik lees je trouwens graag en chapeau voor alle energie die je in de mensen hier steekt! Zonder oordeel en afzijdig als de storm opsteekt! Knap hoe je dat doet!
Joy Geplaatst 29 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 29 december 2014 Pfffff, ben er weer! Ging niet goed hier maar wil echt een nuchter 2015 ingaan. Het aanmodderen zat! Dus ik ga er voor en lees weer mee en meer hopelijk! Liefs van mij
Joy Geplaatst 31 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst 31 december 2014 Dag was werken en hond rustig in zijn vachtje hebben! En niet droog! Sorry! Ga me aanmelden denk ik opnieuw bij hulpverlening, lukt me niet alleen!
Ree Geplaatst 1 januari 2015 Rapport Geplaatst 1 januari 2015 Hoi Joy, Heel veel sterkte en succes gewenst. Stoppen met drinken is ook moeilijk, maar niet onmogelijk. Het is goed dat je hulp wilt inschakelen. Er zijn zat mensen bij die een drankprobleem hebben, maar er mee blijven lopen. Jij hebt in ieder geval de kracht en de wil om er iets aan te gaan doen. Dat is super goed. Je zult het nu niet geloven, maar je bent sterker dan je denkt. Mij helpt het schrijven en lezen ook enorm. Een heel inspirerend 2015 gewenst. Groetjes, Ree
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden