Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Thee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Ik heb 2 echte stoppogingen gedaan, na tig minder pogingen. de 1e na bijna 7 maanden vanuit euforie doorbroken met 1 fles gekregen wijn. dar was het begin van weer een paar jaar jojo-en en idd een soort van inhalen. De 2e was op de dag dat ik dit forum ontdekte en toen heb ik naast de training ook therapie erbij gehad en de integratie van die therapie ging bij mij via mindfulness. op jouw vraag naar minderaars hier Ella, er zijn er maar héél weinig die het kunnen. En ik heb daar bij mijn weten nooit expliciete hoeveelheden of een duidelijk beeld van gelezen. Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Ik heb ook jaren gehad dat ik best weinig dronk met af en toe een uitschieter, maar of ik toen adb was? ik denk het toch niet als ik eerlijk ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Sowhat, zo zou het mij ook vergaan en zo is het mij ook vergaan. Dus laat maar. Het voegt niets toe en levert alleen maar problemen op. Ik ben er klaar mee, zo voelt het nu. Wel heb ik overigens nog een flink pad te gaan; het is niet alleen het stoppen, maar veel meer " en wat nu"? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Goeienavond weer. Gerrit, lief dat je naar me vraagt. Het ging wel op het werk, wat later begonnen - glijdende uren he. Alleen was ik mijn rilatine vergeten mee te nemen. Pff. Dat spul heb ik toch echt nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Vanavond doen we het anders Jen? Gewoon op tijd slapen en blijven slapen? Ik ga dat wel proberen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Het is erger dan slaperig. Bijna "uitvallen". Yep, vandaag op 't gemak Gerrit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Tsja. Inderdaad. Hoeveel gelegenheidsdrinkers zijn er niet? Onder mijn collega's, buren, vrienden, kennissen, mensen op het terras. Allemaal mensen die in het weekend met gemak een flesje wijn weg tikken of in de kroeg 7 bier, bij het uiteten zo 2 flesjes wijn. Zijn dat dan ook alcoholisten die in de lift zitten? Als ik het boek ' de verslaving voorbij' mag geloven wel. Jullie verhalen vind ik heel prettig om te lezen. Ik moet er niet aan denken dat ik een inhaalslag ga maken. Afschuwelijk. Bij mij is het jaren en jaren die ene fles geweest, maar heel erg langzaam werd dat anderhalf. Een dag stoppen werd ook steeds minder. Alcoholisme is iets wat heel langzaam gaat. Toch blijf ik het raar vinden. al die drinkers overal. Als ik om me heen kijk zijn mensen die niet drinken in de minderheid. Wat is matig drinken dan eigenlijk? Laatst heb ik op uitzending gemist een aflevering zitten kijken van rondom tien. Dat ging over het boek de verslaving voorbij. Erg de moeite waard. Er zat een jonge dame die zich afvroeg of ze gevaar liep omdat ze af en toe 2 glazen wijn dronk, maar soms kon dat nu opeens 3 zijn? en dan de stevige bierdrinkers, die er niets van wilde horen en benoemde zeer gelukkig te zijn. Er lijkt geen grens te trekken. Heel eerlijk gezegd lijkt het mij heerlijk wanneer je gewoon nooit heb gedronken en ook nooit wil drinken. Die mensen vind ik toch altijd het meest ontspannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Ok Jen! Ik ga zo stoppen hier en probeer wat rust te vinden. Morgen weer een mooie dag: thuis beginnen en 's middags pas een afspraak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) over die schoenen Gerrit en A3 ik ga me nog verdiepen in dat blad Runners. Er werd door de podoloog steunzolen voorgesteld, maar mijn voeten zijn goed. En lopen goed af. Mijn tenen zijn iets te stijf tegen elkaar, (als kind denk ik te vaak te kleine schoenen van zussen moeten dragen?). Juist die schoenen halen je tenen van elkaar waardoor alle pezen/spieren weer sterker worden. En dat is wel nodig bij mij. Ik sprak vanmorgen iemand die kan haar tenen nu weer van elkaar halen en ze afzonderlijk bewegen, dat was een unieke ervaring zei ze. Ik denk idd dat het een hype is bij joggers A3, en vandaar dat je er ook al weer op MP ziet. Dus als ik ze koop, wordt het zo, ik ga geen groot financieel risico aan. maar was benieuwd of iemand hier er iets van wist, zoveel joggers hier. Ikzelf dus helemaal niet, ik wil er gewoon op lopen als oefening. 25 juni 2014 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Jane, ik heb ooit gewoon de goedkoopste hardloopschoenen gekocht bij de sportwinkel. Ik ren er heerlijk op. Ben me nooit bewust van mijn schoenen tijdens het rennen, wel van mijn hartslag ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Mooi gezegd Peet; idem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Mij helpt het enorm om te beseffen wat ik allemaal krijg door er iets voor te laten. Ik weet wat ik kan; heel veel drinken Ik weet wat ik niet kan; gematigd drinken,gecontroleerd drinken Ik weet wat ik wil; mn vrijheid en helderheid behouden door te onthouden Ik weet wat ik niet wil; terugvallen in het eenzame armoedige leventje wat drank voor mij is. Mooi gezegd! Inderdaad een eenzaam en armoedig leventje. Daar sla je de spijker op z'n kop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Jane, als je er alleen maar op loopt, dan heb je in ieder geval weinig kans op blessures, denk ik. Wandelen is veel minder belastend dan hardlopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Beste mensen, Ik stop er mee voor vandaag (denk ik nu) en meld me droog af. Fijne avond, goede nacht en (alvast) tot morgen! Ella goed gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Mensen, ik hoop niet dat ik een vervelend onderwerp heb gedropt hier vananvond. Want dat is natuurlijk niet de bedoeling. ik merk dat ik veel wijsheid en ervaring van jullie terug krijg qua stoppen en dat is me wat waard. Ik heb er veel aan! Bedankt! Ik ga nu maar mijn bedje opzoeken. Kijk ik even om me heen en niks meer geen eenzaam en armoedig leventje. Alles staat klaar voor de dag van morgen en de ontbijttafel is gedekt. Met een fris hoofd stap ik zo mijn bedje in om nog even te lezen en echt uit te rusten als ik slaap. een heerlijke avond met mijn kinders achter de rug, want reken maar dat ik en zij genieten van het echte en fijne contact wat er nu is. En morgen zit moeders weer fris aan de ontbijttafel. Hoe anders zou dat allemaal zijn als ik vanavond had gedronken. Ben erg blij met dit forum en dus jullie! (tsja, de dip is weer weg..Ella emotie queen he !) Slaap goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Wat is dat? Sallands streekgerecht Karnemelk,gort,rozijnen,spek, worst, kervel Je kan het wam of koud eten met en zonder stroop Vanaf hemelvaart tot einde zomer word dit vaak gegeten Je houd ervan of je walgd ervan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Birckenstocks zijn zalig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Mij klinkt het lekker... maar ik lust wel graag karnemelk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Jen reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Klinkt als 'Jakkie' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Welterusten trouwens, droog naar bed...wel iets teveel chips gegeten...toch compensatie..so be it. Eén voordeel de zak is nu leeg...dus morgen niks meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden