Vol Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 ja, inderdaad ! Op schoolplein vroeg ik me nog af of al die mensen wel beseffen hoe fijn het is dat ze zo makkelijk staan/lopen Peet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Ella alles mag als je trek hebt...behalve alcohol En dat emotionele hoort erbij...eigenlijk bestaat de mens alleen maar uit emoties....deze hebben ee altijd onderdrukt met drank Emoties maken het leven waardevol Dus ja ..wil je huilen vooral niet laten Ik heb altijd alcoholvrij in huis...de fruit variant van de biertjes zijn echt lekker Toen ik stopte dronk ik zo een sixpack alcoholvrij op... Het hoeveelheid drinken op zich is ook een gewoonte.. Ik was gestopt met alcohol...het drinken was ik ook gewend Goed bezig Ella...trots wezen..je hebt jezelf weer mooi overtroffen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Voor agnieta Kruutmoes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Zo en nu heerlijk zwemmen..omdat ik wil,moet,en omdat het kan Fijne avond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Fijne avond allemaal. Ik doe het rustig aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 ik niet, mag nog even beachen straks. nu aan een Indonesisch kipgerecht t brandt me de bakkes uit zeg gauw een pindasoepie maken voor dochter zo die lust dit nooit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Lekkere dag met een vrolijk deuntje in mijn hoofd. Eerst effe koken, spinazie met aardappeltjes en schnitzel. Daarna hardlopen. Als ik vanavond niet ga dan lopen mijn schoenen vanzelf weg! Hophophop... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 iemand ervaring met Vibram five-finger schoenen? Ik overweeg die aan te schaffen; je loopt bijna op blote voeten en er zijn ook speciale buitenschoenen voor het joggen. Je tenen komen van elkaar en de stand en loop van de voeten verbetert enorm. het lijken wel wonderschoenen als ik de reviews lees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Jen, goed voornemen! Kalm aan doe vandaag. Ging het op je werk een beetje? Ella, even doorduwen nu. Je bent goed bezig en morgen weer een dag verder. Succes! Jane, ik heb wel gehoord van die "schoenen" en er een keer wat over gelezen in de Runners, een tijdschrift voor hardlopers. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Het schijnt dat een of andere professor (meen ik) uit Groningen heeft gezegd, dat al die typen hardloopschoenen, de een nog duurder dan de ander, allemaal flauwekul zijn. En dat je net zo goed op schoenen van de Aldi kunt lopen van een paar tientjes. Je zou in de bieb kunnen kijken, of ze daar de Runners hebben liggen. Blondie: mooie avatar! Leuk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Hoi mensen, Bedankt voor de steun. Goed om in mn hoofd te houden, alles mag, behalve drinken. Heb me helemaal rond gegeten! Enorme hoeveelheid avond eten zojuist en ijs toe..ook nog heel even op de bank een powernap gedaan en de trek is nu weg. Gelukkig maar! Ja, ik dronk alle emoties weg of ik dronk om ze te vieren. Elke dag opnieuw. Beetje wennen aan mezelf weer zo. Zojuist belde de buuf aan voor wat uien. Ik deed de deur dicht en besefte me dat ik voorheen altijd snel mijn glaasje wijn in een kastje deed als de bel rond etenstijd ging... Rare verslaving! Vol reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Helemaal goed zo Ella! Goed gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Bedankt Gerrit. Ondank de ene uitglijder vind zeg ik zachtjes tegen mezelf dat ik het zo gek nog niet doe.. en alcoholvrije drank die drink ik niet. Daar ben ik mn langste stoppoging de mist door in gegaan. teveel associaties... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lotus66 Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Hoi hoi,Blondie: wat een mooie en leuke avatar!Vol: Oei, pijnlijk! Sterkte joh!Ella: Las ik ook nog ergens (ging over buiten / binnen sporten) dat 'mesten' stinkt...Echt niet! Wat een sportievelingen hier allemaal! Ik doe lekker niets meer. Gezeul met moeders door het ziekenhuis (ha ook top sport). Lekker bankhangen. Heb het goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 (bewerkt) ja, Sowhat. Dat zou goed zo kunnen zijn .Maar hoe doen de mensen die minderen dat? Als je van elke dag drinken, naar bijvoorbeeld alleen af en toe een glaasje drinken, bijvoorbeeld bij een etentje of zo? Is het dan daarna weer zo moeilijk? Begin je dan weer opnieuw of gaat ook dat wennen? Dit zal vast een discussie zijn die hier al vaak is gevoerd, maar ik blijf het me wel afvragen.. Ik vind echt dat mijn drink gedrag vreselijk was. Elke dag zinloos die fles wijn op de bank. Down zijn, futloos, me niets waard voelen, eenzaamheid. Maar de drankjes tijdens etentjes of een verjaardag heb ik zelf nooit als probleem ervaren. Moet zeggen dat ik dan ook goed maat kon houden in sociale situaties. Vraag me af of ik dat ooit wel kan. Maar goed, dat zal allemaal ook wel tijdens de internet behandeling aan bod komen. Voor nu is het helemaal droog zijn voor mij. 25 juni 2014 bewerkt door Ella Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Hoi Ella, Ik kon in sociale situaties ook enigszins normaal drinken. Alleen ging ik dan thuis nog wel even verder ... Ik weet van mezelf dat als ik het eerste glas neem, ik trek krijg in meer. En dat gaat dan ook gebeuren. Die enkele maal dat dat niet kon, was ik ontzettend chagrijnig en zielig en opgefokt. Ik ben blij dat ik nu een tijdje niet heb gedronken. En ben eigenlijk niet van plan er vandaag een te nemen. Morgen trouwens ook niet. En zo verde. Bij de on-line behandeling komen o.a. de voordelen en de nadelen van alcoholgebruik aan de orde. Dan kun je je eigen conclusie. Ik heb maar 1 advies: wees eerlijk met jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Hier weer heerlijk hard gelopen, valt wel weer tegen na lange tijd niet te hebben gelopen... Nu nog effe een hete doesj, mn matje, vocht aanvullen met een heerlijk glas aloë vera drank en daarna mn bedje in... Fijne avond en tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Hoi, Ja, ik denk dat ik wel eerlijk ben met mezelf met wat ik tot nu toe weet.. Ik denk wel dat ik ooit gecontroleerd kan drinken, maar nog meer ben ik ervan overtuigd dat als ik mijn leven verander door een tijd niet te drinken, veel te sporten en te genieten van het gezonde leven en andere activiteiten en mensen, dat gecontroleerde drinken uiteindelijk bestaat uit niet meer dan een enkele keer. Omdat de nadelen te groot zijn. Ik wil nooit meer terug naar waar ik een paar weken geleden nog was. Nooit meer. ik wil alleen maar meer van waar ik nu in die korte tijd al sta. Dus inderdaad voor mij voorlopig gewoon niets. De trek momenten zijn er nog en die wil ik graag uit mijn leven voor zover dat kan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 haha. Moet ook wel lachen om jou beschrijving Agnieta Al lijkt het mij dan echt supermoeilijk als de trek zo lang blijft. Tsja, wat voegt het toe? Dat is een goede vraag. Ik denk dat het voor mij zou toevoegen wat het de ' normale' drinker toevoegd? Af en toe inderdaad die ontspanning met een goed glas wijn en wat mensen. Geen idee eigenlijk. Ben er nog lang niet uit, maar vind het wel heel prettig te lezen hoe een ieder ander dit ervaart. Zo kom ik uiteindelijk op een eigen mening die voor mij passend is. Merk dat ik nog geen uitgesproken mening heb.. Ik weet alleen dat ik nooit meer terug wil naar daar! Die donkere en grauwe muur tussen mij en de rest van de wereld en tussen mij en mezelf.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Ella, Bij mij is de trek grotendeels over. Ik denk ook omdat ik meen te weten, waar ik drank voor heb ingezet. Als ik nu zo'n momentje heb, dan kan ik een beetje lachen om mezelf. Ontspanning en mensen, dat gaat beter zonder drank. Met dit soort zaken ga je in de training aan het werk. Ik ga binnenkort zelfs de hele training nogmaals doornemen. Ongewtijfeld ben ik nu al wat dingen vergeten, of begrijp ze nu pas goed. Ook heb ik nog een paar maatregelen te treffen, die ik me daar heb voorgenomen. Steek er goed veel tijd in! Tip: als je vind dat een onderdeel te snel gaat, om wat voor reden dan ook, dan kun je je ' huiswerk' gewoon een paar dagen of een week doorschuiven. In overleg natuurlijk. Sommige delen heb ik meer tijd voor nodig gehad en ook gewoon genomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 bedankt voor de tips Gerrit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Maar zijn er hier mensen die het is gelukt van ongecontroleerd drinken naar gelegenheidsdrinken. Dat vraag ik me dan toch af als ik jullie lees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Fruitvlieg, het wordt heftiger zeg je. Dat is ook mijn ervaring. Voor mij dus geen bier of wijn of wat dan ook, is mijn voornemen. Ik wil niet meer terug. Ella, volgens mij had Monster een tijd geleden een soort statistiek, over hoeveel procent van misbruikers na het stoppen later wel sociaal en gematigd kunnen drinken. Dat percentage lag niet zo hoog, geloof ik. Ook ik ben overigens benieuwd naar andere reacties; niet voor mijzelf maar uit nieuwsgierigheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2014 Ja...een gemeen vlammetje... Ik kreeg vanochtend van één van mijn cursisten een fles prosecco cadeau, vanmiddag een fles rode wijn. Allemaal heel lief.... Ze stonden allebei op de keukentafel en ik ben er de hele dag mee bezig geweest. Gisteren nog trots geschreven...'vier mijn diploma niet met bubbels maar met gebak'. Discussie met mezelf, hubbie paar dagen weg, smoezenregister ging open. Mijn verstand weet het allemaal.....maar dat weet ook dat ik dus niet gecontroleerd zou kunnen drinken. Ik kan niet één glaasje bubbels nemen om te vieren...die fles zou leeg gaan. Waarom? Geen idee eigenlijk...maar doet er ook niet zo toe nu. En het zou niks toevoegen aan mijn feestvreugde...alleen maar afbreuk doen. Uitgesproken aan de telefoon ff terug bij hubbie...nu ook bij jullie...flessen netjes onder in de kelder..kopje kruidenthee Dat allemaal wetende, ervarende, voelende maakt dat ik zelfs niet meer wil denken aan gecontroleerd drinken nu... Zou het nog moeilijker maken. Mij is het nog nooit gelukt om een gelegenheidsdrinker te zijn. Dus ook vandaag, de eerste niet... huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden