Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 Juni


Aanbevolen berichten

Ietje! Fijn van je te horen!! Ook fijn dat het goed gaat. Wel jammer dat het je nog niet 'gemakkelijker afgaat' :blush: Ik zag ook erg op tegen bv een weekend hotel bezoek met een hele bus vol Jappanners, maar het is me uiteindelijk erg mee gevallen. Maar ik had wel een alcohol arm drankje mee. Hier staat de vakantie ook voor de deur, ook nu gaan de alcohol vrije drankjes mee, of ik helemaal geen glaasje zal drinken weet ik nog niet. Ik heb afspraken gemaakt met mijn man (en zoon) en mocht het toch (dreigen) te gaan 'escaleren' heb ik de Refu mee. Maar voel me sterk. Ik heb in ieder geval ervaren dat het zo ontzettend fijn en een intensief beleven kan zijn zonder 'kachel' te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen luitjes.

 

Succes Bolletje met alle hectiek!

 

Ik heb beroerd geslapen. Veel wakker, piekeren over wie mijn vrienden zijn. Dat als ik nadenk over al het drinken en alles wat daarop gericht is, hoe minimaal mijn echte leuke contacten zijn.

Het is zo helder toch weer even de balans opmaken, maar dat sterkt mij juist in mijn koers veranderen.

Ik wil een fris en dragelijk leventje opbouwen.

 

Wel heb ik ook vandaag weer zin in de dag. Wat voelen alle hobbels veel makkelijker om te nemen met een fris hoofd.

Heb echt de overtuiging dat ik nuchter veel meer van mijn leven kan gaan maken dan wat het tot nu toe is geweest.

Gisteren avond weer verder gelezen in " de grote verslaving" . Ik kan me helemaal in het boek vinden en wil het dan ook niet te snel uitlezen.

Wanneer mijn motivatie verslapt wil ik er verder in kunnen lezen.

 

Ik wens iedereen een prettige vrijdag. Ik ga nog even een paar uurtjes werken, maar nu eerst de boodschappen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

 

Toch ff reageren op de vakanties.

Heb zelf nog niet zo lang geleden zo'n week achter de rug...all in, luxe en lekker, de meeste mensen dronken.

 

Ik heb ook gedubt...wat doe ik nou zelf.

Voor mij was het makkelijkst: niet. 

 

Vantevoren met mezelf en mijn hubbie ook besproken.

Was het zo simpel? Neuh...af en toe ook wel eens lastig...maar achteraf héél blij dat ik het zo gedaan heb.

Er zijn zoveel alcoholvrije alternatieven die ook heel gezellig en feestelijk zijn. Virgin cocktails...soms is het verschil zelfs niet te proeven.

 

En ja, Lotus...ik heb inderdaad ook ervaren dat het nuchter ook gewoon heel erg gezellig en fijn is!

 

Het is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring...maar misschien heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

 

Ik heb ontzettend slecht geslapen. Ik viel tegen vijven pas in slaap, denk ik.

Ik ben nu een uurtje wakker en begin alweer bij te trekken.

Zonder drank op gaat dat vrij snel. Ook kan ik die slechte nachten veel beter aan zo.

 

Bolletje je gaat een rommelige periode tegemoet. Maar dat komt straks weer helemaal goed.

Even doorzetten en dat ga je doen. Wat is dat toch met die Jan?

 

Leuk Lotus dat je weer aan een pup denkt! Om praktische redenen hebben wij een jaar zonder kat of poes gezeten en ik vind er helemaal niks aan. Het huis was leeg, leek het wel.

 

Hoi Ietje, fijn om je weer even te lezen. Nu zes weken en ' still going strong'.

Begin augustus is nog net zo'n periode van je verwijderd, als je nu droog staat.

Dan zit je op drie maanden. Als je ongeveer net zo gaat als ik, dan heb je het over drie maanden weer makkelijker met de dingen, waar je nu wat tegenop ziet. Stug doorgaan en vertrouwen op de toekomst.

Goed bezig Ietje!

Ik dronk ook wel wijn; liever wat anders, maar ach … . Ik vind het nu stinken, als ik zo'n eerste vleug ruik. Ik hoop dat jij dat ook krijgt.

En drank voegt echt niets toe. Je veegt wat zaken wat makkelijker onder de mat, je voelt je wat losser misschien, je bent wat sneller ontspannen. Dat betekent dat iets je wat irriteerde, je wat gespannen was, er een drempeltje voor je was dat je niet wegneemt, maar onder de alcohol zet. Je camoufleert iets dat je misschien zou moeten aanpakken, of waar je de consequenties uit zou moeten trekken.

't Is misschien wat wazig dit laatste stukje van me, maar ik vind dat drank niets toevoegt.

 

 

Dagpact:

Blondie

Vol

ProudMary 

Ella

MijnGerrit

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nu ook heel erg merk en daar ben ik wel blij mee...

Als ik lach dan voelt het ook als lachen

Raar om te zeggen maar woensdag heb ik zoveel gelachen was er moe van...kon niet meer normaal praten..slappe lach

Bijna de hele dag door...goh wat een heerlijk gevoel

We waren net kleine kinder,ik en mijn vriendin

Dat heb ik al heeeeeel lang niet gehad

Zonder drank merkte ik dat alles best hard binnen kwam.

Vaak best vermoeiend..dan dit..dan dat

Soms komt er geen eind aan

Aan de andere kant...de blijheid,het genieten,vrolijk zijn

Zijn ook hele belangrijke gevoelens die echt binnenkomen

Merk steeds vaker door de zee van rottigheid dat ik van het kleine des te meer kan genieten

En daar ben ik zo blij om...zou het niet meer kunnen missen

Drank vlakt het ware gevoel echt af....dat ware gevoel zit diep in je

Zweefteef of niet...ben er blij mee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Hut, ik begrijp dat ik de zweefteef in relatie tot yoga (elders op het forum) van jou heb geleend?

Wat zou het mannelijk equivalent zijn? Hoe noemen we een man die aan yoga doet dan?

Iemand een antwoord of suggestie?

 

 

Ik heb hem gevonden:

 

Luchtzak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vol fijn weekend met veel :sun:

 

Gerrit kijk je wel uit dat je niet in slaap valt in dat stille kantoor :D

 

Ietje gefeliciteerd met je 6 weken droog :rose: Chapeau

 

Huttula wat kan je het toch mooi zeggen. Fijn dat je het zo ervaart :):rose:

 

Ik ben zo benieuwd naar hoe het met Agnieta gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O dan heb ik het niet goed begrepen Ietje, maar dat neemt niet weg dat 5 weken en 5 dagen bijna dezelfde prestatie is, dus die bloem is sowieso verdiend.

Denk ook dat het tijd nodig heeft gezien de ervaringen die ik gelezen heb op het forum. Maar we komen er wel. Wat helemaal vanzelf gaat is de tijd die verstrijkt en elke dag is er weer één verder verwijderd van het alcoholverleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...