Spring naar bijdragen

dinsdag 10 juni


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Hier is het droog. Gisteren uren heel donker en onweer. Maar ik ben gewoon in slaap gevallen. Vanmorgen vroeg weer wat onweer. Maar nu is het heel lekker buiten.

 

Vandaag blijf ik rustig thuis. Ik moet UPC bellen voor afspraak met een monteur. Hoop maar dat er snel eentje kan komen. Bij storing aan mijn modem moet ik mijn boekenkast voor een deel afbreken om bij de verdeler te kunnen. Ik wil dat ze dat kastje verplaatsen zodat ik er gewoon bij kan. En misschien gelijk mijn modem doormeten. Dit is wel vervelend als hij zo onstabiel is. Ik zit dan gelijk zonder internet en telefoon. TV heb ik nog wel. Maar dat is het minst erge als die het niet zou doen. Ik kijk weinig. Maar goed met Pinksteren heeft alles het gedaan. Zaterdag was ik bang deze dagen geheel geïsoleerd te zitten.

 

Ik wens iedereen een mooie dag. Ik blijf in ieder geval nuchter.

 

Sterkte voor wie het nodig heeft!.

 

Hanneke 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier begint het iets lichter te worden, nog lang geen zonnetje. 

Wel lekker opgefrist, wat was het benauwd gisteren.... 

 

Vroeg me af of het contract van Blondie nou wel of niet verlengd wordt? 

heb ik even niet meer meegekregen. 

 

Agnieta, ik hoop zo voor je dat men op heel korte termijn nu een gezin vindt waar zoonlief zich echt thuis kan gaan voelen... 

Kan me indenken dat he tje bezig houdt. Zeker als je dan bedenkt dat het huis waar hij nu woont weg gaat..... 

Kaarsje maar branden voor hem he? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Hier breekt de zon weer door. Opgestaan met regen en onweer. Nu lekker opgefrist. Zomervakantie in aantocht! Net met zoon de schooldagen geteld. Wat komt het dan ineens dichtbij. Zeker nu ik nog niet zo met de vakantie bezig ben.

Een fijne dag toegewenst en sterkte voor wie het nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gelukkig helemaal oké hoor Agnieta, 

Wel hier thuis heel druk dezer dagen, maar dat is niet erg, gaat ook wel weer over. 

En met jouw zoon... gaat vast helemaal goed komen, en er is vast een mooi nieuw plekje voor hem gevonden voordat het huis dicht gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp je helemaal, hartstikke lief van je. 

 

En echt... gaat goed komen hoor. 

Nu eerst de hond maar haar rondje laten doen. 

 

koffie en thee staan op de welbekende plekken....

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg
post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg

 

Luitjes, geniet van het mooie van de dag. 

Ik geniet in ieder geval al van het feit dat het een paar graden koeler is, hihi. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend om te lezen van dat pleeggezin bij Agnieta. Hoe dan ook hoop je op een stabiele plek en niet de kans dat er weer een verhuizing aan staat te komen. En dat paar uur je kind vasthouden lijkt me ook heel dubbel. Wel fijn te lezen dat het moment zelf goed verliep en hij vrolijk was maar je weet van te voren dat het heel tijdelijk is. Sterkte Anieta, met die strijd die voorlopig door zal blijven gaan. En nogmaals bedankt met je berichtje gisteren, deed me goed en deed me denken, Denken op een goede productieve manier........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen leive mensen. :)

Goh wat heb ik heerlijk geslapen zeg.

Gisterenavond nog de dag even doorgenomen en wat ik fijn vond is dat we het gehad hebben over de persoonlijke groei na het stoppen met de alcohol.

We zijn zo gegroeid, allebei. En konden dat ook duidelijk zien. Dat gaf mij een heel goed gevoel omdat ik tegenover iemand zat die die groei ook mee gemaakt heeft. Hartstikke fijn. zo.

Ook de plantjes een mooie plaats gegeven. Ja het was een geslaagde dag met een wereldwijfie. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat was een heel fijn gevoel Lotus. Iemand waarvan ik heel duidelijk zag dat ze zo gegroeid is in korte tijd. We hebben elkaar al een paar keer eerder ontmoet en dan zie je heel duidleijk verschil. Bovendien vind ik het een heel wijze ziel dus kan ik er heel veel van leren.

Hoe is het met jou gegaan? Want ik heb niet zo veel terug gelezen. :rose:

 

Een hele fijne dag ondanks de dalende bankrekening Ger. A ge moar leut het gehad zouden ze hier zeggen. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol: Mooi zo'n soulmate ;)  Met mij gaat het goed. Ik voel me prima. Fijne dagen achter de rug met heeeel veel frisjes en gezelligheid. Nu de komende dagen even heel erg druk met regelzaken omtrent mijn zoon (afspraken school / revalidatie) die altijd weer langs elkaar heen lopen, verzet moeten worden. En druk met voorbereidingen buurtfeest, wagen bouwen...Maar dat is ernstig leuk. Alcohol heb ik afgelopen dagen wel geschonken (en gekocht), maar ik merk dat het 'me niet zo veel meer doet'. Wel fijn hoor die vrijheid en kunnen genieten van een zelfgemaakt vlierbloesemsiroopje :P

 

MG: Mooi de balans die je opgemaakt hebt. Dalende bankrekening, is minder....Maar als je iets doen kunt en 'het kan uit' dan is dat ook erg prettig ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms Ietje blijven partners kritiek houden. Daarmee proberen ze die ander (klein) te houden om daarmee zelf een hele hoop dingen in de hand te kunnen houden. Dan is niets goed, wat je ook doet. Zou je het inderdaad helemaal zo doen zoals je partner het wil, is er toch weer iets waarop hij commentaar kan geven.

Als praten dan niet helpt, zou je misschien kunnen proberen om hem duidelijk te maken dat jij toch een stuk jouw eigen leven leidt.

Als hij het niet drinken niet geen grote prestatie vindt, geeft het toch ook een beetje aan dat voor hem veel belangrijker is dat hij zich kan richten op de dingen die jij niet goed doet, dan andersom.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Mijn man en ik hebben ook verschillen in karakter en behoeftes.

Het werkt het beste als je die van elkaar accepteert.

Dat heeft in ons geval met drinken niks meer te maken, want daar zijn we allebei al een hele tijd mee gestopt.

Hij doet zijn eigen dingen om zijn energie kwijt te raken, en ik zoek mijn eigen rust om bij te tanken.

Op mijn eigen plekje en hij weet dat en laat me. En ik weet dat hij het nodig heeft om meer buiten te deur te zijn, te sporten en andere hobby's te doen. En ik vind het fijn dat hij daar van geniet, en dat geeft mij weer de gelegenheid om mijn eigen ding te doen.

Maar dat vereist wel wederzijdse acceptatie, niet van 1 kant.

En soms weet ik ook wel dat ik een neurotisch iets van mezelf niet kan duidelijk maken. Dan zeg ik, ik weet dat jij dat anders ziet,

maar laat me maar, ik heb dat gewoon nodig.

Als de ander zijn ding kan doen, krijg je een blij mens in huis. En als je jezelf de ruimte geeft, word je zelf ook een blijer mens.

Beetje rekening met elkaar houden en voorzichtig met kritiek. Als je iets dwarszit kun je dat op zoveel andere manieren brengen.

Het wordt al gauw een strijd als je het niet bij jezelf houdt maar de ander beschuldigt. Wat is het feit waar je je aan stoort, wat doet dat met jou, en hoe zou je het graag anders zien. Zo kun je ook reageren op beschuldigingen van de ander. Nobody's perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ons is 3 mnd. droog staan al een hele prestatie Aggie maar voor de kinderbescherming niet. Die denken verder te kunnen kijken dan 3 mnd. Terecht of onterecht, dat weet ik niet.

Dat gesol is voor die knul alleen al heel erg. Dat kind is de dupe van alles, ook omdat hij (denk ik) weinig inbreng heeft.

Ik hoop voor hem dat hij toch een gelukkig leven kan gaan leiden, das het allerbelangrijkste in het gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...