Spring naar bijdragen

Donderdag 5 juni

Lotus66

Aanbevolen berichten

Terugval is eigenlijk geen terugval...er gebeurd zoveel nieuws dat je het even niet bol kunt werken.

Is allemaal niet niks wat je opnoemt Nancy

Ik wil nog wel eens terug vallen in eten..eigenlijk hetzelde

Mijn peut legde het mij zo uit...terugval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terugval is eigenlijk geen terugval...er gebeurd zoveel nieuws dat je het even niet bol kunt werken.

Is allemaal niet niks wat je opnoemt Nancy

Ik wil nog wel eens terug vallen in eten..eigenlijk hetzelde

Mijn peut legde het mij zo uit...terugval

Dus laat je niet van de wijs brengen doordat het je en en teveel is geworden....

Go for it...nancy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook,

Als ik me naar voel, of moe, of ongelukkig,

Als een idioot, de meest verkeerde dingen eten, in idiote hoeveelheden.

Wil daar ook van af, want het is zo compenseren, met iets wat volgens mij even bijna even slecht is.

En ook daar wordt je weer vermoeider, meer gestrest, en ongelukkig van.

De troost, is altijd maar voor even.

Momenteel, gaat het goed, moet ik zeggen (gelukkig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jammer Nancy maar de wereld vergaat niet hé? Probeer het te zien als een herinnering waarom je niet meer kan drinken, dan keer je het om en wordt het een positieve ervaring. ;)

Wijfie heb je je nieuwe kanjer Liza? Mooie naam voor een Goldie :rose:

Ik durf het haast niet te zeggen maar ik ben niet moe voel me goed, en heb tegels gekocht en al betaald, is dat niet snel? Prachtige tegels licht grijs 60-60cm. en donkergrijs met een werkje voor de vijver de trap en de schoorsteen  80-20cm Hardheid 5 dus heel krasvast en slijtvast. Ook had ik het voorstel gedaan om de donkere tegels in de vorm van twee vloerkleden te leggen.

De man begon te lachen en zei dat hij zo'n voorstel nog nooit had gehad maar dat het wel erg creatief was.

Ik doe dit omdat ik dan geen vloerkleden meer hoef te leggen en het ook niet meer zo smerig wordt i.v.m. de diertjes.

En nu de klapper van de week tétteretéééééé  alle tegels voor binnen en buiten kosten me e3000,-- hoe vinden jullie die? Dus dat is e3500,-- goedkoper dan die andere tegels van e6500,--.

Das mazzel hé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe je het ook wil noemen, een terugval,slippertje, foutje...?

Een terugval is pas echt vervelend als je het niet als leermoment ziet en daarvoor gebruikt, want uiteindelijk leer je er toch iets van.

Zo heb ik mijn terugval toendertijd gebruikt en zonder die terugval zou ik waarschijnlijk ook niet zijn waar ik nu ben in mijn groei

Nancy, raap jezelf bijeen...

Schrijf op wat, waarom, hoe, voordelen,nadelen van deze kickback!

Berusten in de situatie helpt je niet, gebruik dit leermoment om nog sterker te worden.

Kop op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de berichtgeving over suikertje Gerrit,

Groeten terug

Blondie,

Morgen aan de lijn?

Ben ook weer erg mijn best aan het doen de laatste paar dagen, moet ik zeggen.

Net terug van yoga,

Nu een schaaltje vivit,met aardbeien,lijnzaad en zonnepitten.Is dat even gezond :) ,

Moet zeggen, dat de aardbeien en nectarines, momenteel echt verukkelijk zijn.

Zoet en sappig,

Dan denk ik; Wat hebben we het toch luxe.

Je kan hier echt alles krijgen.

Een overvloed aan eten is er.

We hebben toch wel erge mazzel, dat we in dit deel van de wereld leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ook weer om het hoekje kijken. Ik lees wel regelmatig mee, maar mis de energie of zoiets om te reageren. Ik sta nog steeds droog. Al het ik het afgelopen week wel lastig. Ik was een dag aan zee, lekker uitwaaien, zat daar heerlijk in het zonnetje, lekker eten en oh wat zou ik graag een biertje hebben gedronken. Eentje moet toch kunnen dacht ik, maar ik voelde meteen dat het gevaar heel groot zou zijn dat het niet bij eentje zou blijven. Dit vooral omdat ik een biertje of een wijntje ook heel lekker vond.

En tja waarom stoppen met drinken als het lekker is, dus niet gedaan. Ik heb het gehouden bij een alcoholvrij biertje.

Was wel goed trouwens om dit zo te ervaren. Trek is er wel dus, maar niet om iets weg te drinken, maar omdat ik het lekker vind. En daar schuilt dus voor mij het gevaar.

Ik ben aan het afronden bij mijn psycholoog. Ze is nu op vakantie en zoals het nu gepland is (door mezelf, zelf de regie hierin genomen) heb ik nog 2 gesprekken. Het wordt tijd om af te ronden omdat ik er aan toe ben.

Ook heb ik ontdekt de afgelopen weken dat ik mijn week te vol had gepland met allerlei verplichtingen, vooral leuke dingen. Dat was niet het probleem. Zo vol dat er geen ruimte was voor spontane afspraken en daar heb ik juist behoefte aan. Me vrij voelen. Met zo min mogelijk verplichtingen. Heel nieuw om te voelen, want ik plande mijn leven zo vol omdat ik niet alleen kon zijn. Ik was ook bang dat ik dagen geen mensen zou zien, me alleen en eenzaam zou voelen. Was ook zo, maar dat is veranderd.

Ik voel geen leegte meer in mij die ik op moet vullen omdat het te groot is.

Dus ik heb geschrapt in mijn verplichtingen, keuzes gemaakt. En dat voelt goed, bovendien werd er goed op gereageerd. Ik voel me begrepen en ik heb ontdekt dat ook als ik er niets voor doe mensen mij waardevol vinden.

Het zijn intensieve weken geweest, hard gewerkt aan mezelf. En nu is het tijd om de vruchten hiervan te plukken. Oogsten, genieten.

Het is een heel verhaal geworden. Maar ik vind het fijn om dit met jullie te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie verhalen hier!

Ik hoop dat suikertje beetje kan slapen

Morgen laatste werkdag in deze volle drukke week

Er is tijdens ochtend een moment waarop twee mensen bij me meekijken..in kader van een scholing. Ik richt me maar op Morgenmiddag begin van lang weekend mooi weer ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...