Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 mei


Lotus66

Aanbevolen berichten

Lastig Wijfie.

Probeer je wat af te sluiten.

Boekje of zo, een puzzel. Muziek luisteren met een koptelefoon op.

Iemand opbellen en lekker op de gang gaan zitten.

 

Ik denk dat de mensen het morgen al gauw goed vinden Wijfie.

Die zitten lekker buiten, zijn aan het kletsen en hebben er dan ook nog wat muziek bij.

Gewoon niet te moeilijk over doen. Als zij het beter kunnen, dan geef je je accordeon toch gewoon aan hen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je onzeker voelt Wijfie je hebt nog al wat nare ervaringen in het verleden gehad.  Net wat Gerrit zegt, probeer wat afleiding te zoeken en je daar op te richten.

Tja en w.b. je man, das zooooo moeilijk om je niets aan te trekken van hem, je bent veel bij hem. Ik ging toch altijd zoveel mogelijk mijn eigen gang en probeerde te genieten van leuke dingetjes. Maar het blijft moeilijk voor je. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Ik meld me ook weer even.

Ik lees eigenlijk altijd mee. Reageren doe ik niet. Soms omdat ik de woorden niet vind, soms omdat ik alleen aan het einde van de dag lees of 's nachts en dan de berichten van die dag al weer wat achterhaald zijn.

Wil dan geen oude koeien uit de sloot halen.

Een leerpunt van mij is mezelf durven uitspreken. Zelf voelen dat mijn mening er toe doet.

Dit forum zou dan een mooi medium zijn om te oefenen.

Vaak heb ik wel een mening of vind ik ergens iets van maar durf (ook in de 'echte' wereld) dan niets te zeggen.

Ik praat dan maar wat mee. Het heeft alles te maken met het me durven laten zien en horen.

Ik wil uit mijn oude patroon (van die van een kameleon) stappen omdat dit niet meer bij me past.

Bovendien ontneem ik mezelf dan van echte contact met mensen. Want ik ben niet 'echt' in een contact.

Tegelijk vind ik het heel erg eng. Angst voor het onbekende. Loslaten wat zo vertrouwd was.

Ik neem me dan ook voor regelmatiger iets van me te laten horen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond iedereen! 

Ik dacht 'Ik kom ook even weer aanwaaien'. :)

Ik ben maanden geleden begonnen met AD en werd heel langzaam weer heel erg ziek van die troep. Toen ik het doorkreeg ben ik in één keer gestopt. Voor wie het nog niet weet, niet doen. Ik was zo ziek. Verder drink ik niet meer overdadig. Ik drink nog wel eens een drankje mee (1 hooguit 2), maar ga niet meer door. Vind ik ook niet meer nodig. Alles gaat goed, zeker op het sociale vlak. Vorige week even een huilbui gehad, omdat ik het gewoon te druk had en vriendin kreeg het door en zei dat ik dat gewoon moest zeggen. Nu heb ik het weekend voor mezelf en hoef ik even niet op visite o.i.d. Gisteren ook vroeg in de pyjama gegaan, hapjes gemaakt en cola klaargezet en genoten van de rust. 

 

Liefde viel een tijdje geleden al op dat ik leuker ben als ik gewoon lekker rustig op de bank kan zitten met een colaatje dan hyper met een biertje. Toen ik wel even met hem meedronk en halverwege de tweede was zei hij "Madeleine, je gedrag veranderd. Niet dat ik dat minder leuk vind, maar ik vind je rustiger leuker". Oké, grote eyeopener. 

Verder heb ik weer contact met mijn moeder en haar man, na drie jaar geen contact. Het ging in het begin moeizaam, maar nu is het allemaal goed. Komt misschien ook dat we ook ons eigen leven hebben kunnen opbouwen, i.p.v. altijd maar aan elkaar hangen en daarnaast hebben we leren communiceren. Idem dito voor mijn vader. 

Ik ben ook druk bezig met werk zoeken en daarnaast ga ik een cursus naaien volgen om te kijken of ik leuke kinderkleertjes kan maken. Niet voor mezelf, maar het leek me leuker om klein priegelig bezig te zijn. Ik ga ook meedoen aan de avondvierdaagse en en en. Heel veel plannen. Feeling good. Heb het laatst nog gehad met mijn moeder over dit forum en verteld dat er weleens werd gedacht dat ik in een verlate pubertijd zit. Vooralsnog gaan we daar nu vanuit. Vooral omdat ik het nu heerlijk vind om 31 te zijn (terwijl ik gruwelde van 30 zijn) en lekker in mijn vel zit... We zullen zien. :)

Ik zal eens even bij lezen op het forum. Ben al een tijdje niet geweest. 

Groetjes  :lips: Madeleine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie verhalen van Madeleine en Kastanje!

 

Idd gewoon oefenen Kastanje. Ik vind internet daar heel handig voor. Je stelt je doelen heel helder.

 

Madeleine, die vriend van je kan eyeopeners mooi formuleren. Dat zou bij mij ook heel veel impact hebben als iemand dat op die manier schrijft. Vind het ook vooral leuk dat je zoveel zin en inspiratie uitstraalt waar ik je herinner dat daar juist je onvreden over was.

 

 

Ik zelf heb vandaag gewerkt, gesport, in de sauna geweest, in de zon gelegen en net klaar met eten. Ogen vallen dicht van de moeheid en daar ga ik zo direct aan toegeven. Over drinken en blowen, niks gedronken terwijl bbq dagen en zaken als iemand die een pilsje in mijn hand duwde voorgekomen zijn. Over blowen, na bevrijdingspop was ik er weer helemaal klaar mee en is het me gelukt om te stoppen. Wel schrikken hoe lastig dat toch is de eerste dagen nadat ik toch maar een paar weken het blowen weer opgepakt had. Over mijn grootste punt op dit moment, mijn vakantie.....ik denk erover om naar Croatie en Bosnie te gaan en ook vooral natuur op te zoeken. Vanuit een hostel in de bergen een dag wandelen fietsen kano.....omdat ik weet dat ik als ik fysiek actief ben ik lang niet zoveel getriggerd wordt als in grote steden, grote clubs en kroegen.....drankloos zal het niet worden maar het scheelt denk ik veel. Ik ga natuurlijk ook steden bekijken en vaak uit maar het belangrijkste verschil vergeleken met andere jaren is dat ik het zuipen nu eigenlijk niet wil en andere jaren wilde ik het stiekem eigenlijk wel.....

 

ps sorry voor de interpunctie, toetsenbord doet gek, Dat is over bij een hestart maar ik ga zo slapen en heb geen zin meer in herstarten en dan opnieuw reageren.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch mooi, dit forum. Ik moest vanavond eigenlijk terug naar de kroeg om mijn bon te betalen. Had me al omgekleed. Nog doodmoe van het drinken gisteravond. Nou, ff internetten, nieuws lezen enz. En even op dit forum gekeken. Ben nu al 1,5 uur van alles aan het lezen hier over drank. En ga mooi niet naar de kroeg, heb er helemaal geen zin meer in nu.

bewerkt door monika55
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Monika,

 

Ik heb even gauw naar de laatste berichtjes van je gekeken via je profiel.

Je staat voor een grote stap.

Ik ken je situatie niet, maar op zich kan zo'n toch forse maatregel geen kwaad lijkt me.

Mits het past bij de rest van je leven natuurlijk.

 

Goed dat je hier aan het lezen bent geslagen, in plaats van naar de kroeg.

Het forum en met name de dagdraad heeft mij erg veel steun gebracht.

Speciaal in de eerste twee toch lastige weken.

 

Je bent nu weer weg, zie ik.

Ik wens je sterkte en succes in je strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje, mooi streven! Zet hem op! :)

Monika55, lekker binnen blijven dan. Goed streven. :)

Erik, die avontuurlijke vakanties lonken mij ook heel erg. Gewoon om iets te doen, mezelf nuttig voelen, met mezelf zijn. Ik weet niet, kan dat deel van mijn gevoel niet goed uitleggen, maar weet wel dat ik ook steeds meer zin krijg om me te bewegen. Goed streven dus! 

En liefde kan zich de laatste tijd echt goed uitspreken. Ik schrik nogal eens van hem. Op een positieve manier. Heb het gevoel dat we heel goed voor elkaar kunnen zijn on the long run. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kastanje! Goed plan.

Ik denk inderdaad dat dit forum een mooi oefenveld voor je kan bieden.

Dus gewoon reageren. Achteraf is vaak geen probleem. Je krijgt dan minder, of soms geen reactie.

Maar soms ook wel. 't Is een begin. Succes, ik ga je lezen.

 

En Madeleine, ik ken je niet volgens mij, maar inderdaad een mooi verhaal.

Goede plannen, het gaat goed met je, je bent tevreden.

Gefeliciteerd!

En blijf opletten hoor! Je boft met zo'n partner die gewoon even wat meldt.

 

Erik is (ook) al weg, naar dromenland hoop ik.

Vakantie zoals gepland qua bestemming, maar wat andere activiteiten.

Je zou kunnen overwegen om de drank er helemaal uit te laten Erik.

Dan hoef je niet opnieuw te beginnen als je terug bent.

Maar we hebben het hier wel een eerder uitgebreid over gehad.

Ik las laatst dat het geod gaat op je werk en je het prima naar je zin hebt.

Ontzettend leuk om dat te horen, want daarvoor mankeerde er wel wat aan. Mooi hoor!

 

Ik meld mijzelf droog af voor vandaag.

 

Een goede avond nog en een goede nachtrust voor wie dit nog leest.

 

Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MijnGerrit, we hebben elkaar wel eens eerder getroffen, maar wel 'kennen' elkaar niet. Liefde en ik zijn nog maar kort echt samen, maar hij heeft het allemaal (alcoholisme) wel meegekregen. Ik zeg niet dat ik het niet heb, want je moet het nooit ontkennen (dat is immers gevaarlijk), maar op deze manier en met hem kan ik er wel mee omgaan. En ik kan met zijn woorden omgaan, menig man die dat niet is gelukt. :)

Slaap lekker! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen..ook ik ga moe maar tevreden mijn bed opzoeken, heb nog een massage te ondergaan ;)

Leuke sportieve dag gehad, met een mezelf toegestaan wijntje. Nu nog even in de tuin bij de vuurpot met nog een wijntje.

Morgen weer een heerlijke dag voor de boeg, maar nu eerst lekker slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Nog niet bij gelezen. Ik zag wel een aantal voor mij nieuwe gezichten. Fijn dat jullie de weg hier naar toe weer hebben gevonden. Mooie plannen en het forum is een mooie gelegenheid om te oefenen.

 

En fijn de kudde is weer compleet! Pluim!!!!

 

Ik meld me droog af. Ik heb een prima dag gehad.Gezellig, druk, terrasje hier en daar even met de tong op de schoenen, maar voldaan!

 

Welterusten en / of prettige voortzetting :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...